Jaký byl MeasureCamp Bratislava 2019?

Vzhledem k naší profilaci směrem analytického studia jsou pro nás konference jako MeasureCamp či Data Restart povinností a proto děláme i v našem vytíženém programu maximum proto, abychom na nich mohli být. Přečtěte si, co nás zaujalo a jak celý MeasureCamp probíhal.

Na základě doporučení lidí z oboru a naší zkušenosti s loňským MeasureCampem v Brně, kdys začali pořádně pronikat do toho, kdo, co, kde a jak dělá, jsme si dali do kalendáře i Bratislavu.

MeasureCamp je úžasný v tom, že si stále drží formát nekonference ve smyslu, že program se opravdu tvoří až na místě, původně to tak měl i Barcamp, který ale od tohoto přístupu upustil. To přináší pouze samé krásné okamžiky: ostřílení profíci přijedou s připravenými slidy a vytištěnými  přednáškovými, nováčci na MeasureCampu se nechají zlákat na to, aby ukázali něco ze svého šuplíku a hlavně během celého dne panuje úžasná atmosféra.

GULP for analytics deployment – Lukáš Čech, etnetera activate

První přednáška, které jsem se účastnil byla od mého jmenovce z activate o přístupu k deploymentu kódu do klientských webů pomocí Node.js s modulem GULP. Den jsem tedy začal hezky z ostra programováním. Lukáš vysvětloval historii automatizace v activate a důvodu, proč může být podobný přístup žádoucí i z pohledu klienta (bezpečnost, verzování, více prostředí). Jako hlavní výhodu, proč si sami vytvářejí některé knihovny pro měření konverzí pro sklik, facebook či další služby vysvětloval jako absolutní kontrolu nad měřením bez nutnosti 3rd party javascript. Když jsme se pak následně bavili pochopil jsem, že tato cesta nás může čekat velmi brzy v situacích, kdy nám Google Tag Manager přestane u větších klientů stačit, na to ale potřebujeme programátora. Kdyby se někdo nudil, napište.

Personalizacia cez GTM by Daniel Duris

Pokračoval jsem přednáškou od Daniela Duriše z Basta Digital, který ukázal krásný a funkční proof of concept na personalizaci webu (bannery, texty a další) prostřednictvím GTM a přidružené knihovny v JavaScriptu. V následné diskusi jsme se shodli, že tato cesta může být velmi křehká a, že i ve fázi testování se setkali s množstvím problémů (chybějící obrázky, nekompletní informace apod.). Proof of concept řešil situaci, kdy větší společnost a především ty nadnárodní nemají dostatečnou rychlost na úpravu svých webových stránek a právě pro ověření a otestování myšlenky, může být podobný test obrovským přínosem. Byl jsem nadšen, už spřádám plány na nějaký test u nás.

Diffrence in conversion between Facebook, Google Ads and Analytics by Tomas Malik

V této přednášce, která následovala po coffee breaku se Tomáš Malík krásně rozpovídal na téma různého přístupu k vnímání konverzí v Google Analytics a reklamních sítí, vše samozřejmě souvisí s atribucí. Výstupem je, že je nutné si uvědomit, že konverze v Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Skliku či jiné reklamní sítě je pokaždé něco jiného a je měřena jinou metodikou (jiné konverzní okno, jiná akce, jiný způsob reportování). Není tedy často možné tyto konverze napřímo srovnávat a řešit jejich nesoulad, velmi často časový nesoulad. Následně jsme si jako opáčko vysvětlili atribuci a to, že data-driven atribuce nemusí být pro každého samospásná. Je potřeba testovat, analyzovat, optimalizovat a rozhodovat se příměřeně k mému projektu a možnostem.

How to Exclude yourself from Web Analytics in GTM by Robert Petkovic

Tato přednáška potvrdila i náš přístup k vyřazení z Google Analytics pomocí cookies a parametrů v URL. S Robertem jsme si krásně zanotovali, jak řešení může fungovat a jak ho vylepšit (vizuální feedback pro uživatele, filtrování přehledů v Google Analytics a různé segmenty návštěvnosti. Principiálně řešení spočívá v uložení cookie na základě parametru ve vstupní URL. Řešení má samozřejmě i svá slabá místa, ale jeví se jako momentálně nejpoužívanější cesta.

Releasing the Power of Google Analytics filters by Carlos Escalera Alonso

Alonso, ve své velmi pěkně připravené přednášce krásně shrnul práci s filtry v Google Analytics a to jak je správně používat. Pro nás krásné shrnutí již zaběhlých postupů a potvrzení tohot, že vše nastavujeme, jak je to nejlépe možné.

Please always create analytics documentation by Marek Cech

Po obědové pauze jsem prezentoval náš přístup k dokumentaci nastavení analytických nástrojů a spolu s účastníky jsme si zaláteřili nad její časovou náročností i možným obsahem. Vypíchnul jsem její důležitost a důvody proč ji tvořit. Dostali jsme se ke konsensu, že dokumentace musí začít již zadáním daného byznys casu a k němu vše vztahovat. Velmi přínosná diskuse a potvrzení, že náš přístup je cesta správným směrem. Sice vás nyní stojí více času, ale v budoucnu se vám vrátí několikrát.

How to create a perfect dashboard? by Mateusr Muryjas

Úžasná přednáška na téma vizualizací v Google Data Studio. Obsahovala několika krokový proces, který ukazuje jak o vizualizacích obecně přemýšlet a následně i praktické ukázky dashboardů. Pro mě jako product ownera naší služby Vizualizace dat, to byla úžasná přednáška. Už se nemůžu dočkat, co s jejím autorem vymyslíme.

Panel discussion: AI in marketing by Jim Sterne, Peter Jakus, Matus Cimerman

Následovala panelovka na AI a machine learning, na kterou jsem se těšil už od rána. Má očekávání byla naplněna. U buzzwordů jako je AI se vždycky bojím úplně zvráceného přístupu k tématu. To se zde nestalo Jim Sterne dlouhodobý ambassador digitální analytiky a Matus Cimerman, který otevíral pobočku Exponea v Londýně a pracoval na AI i v amazonu se o tématu bavili velmi sofistikovaně a já konečně pochopil, o co jde. Velmi polopatě bylo vysvětleno kdy má smysl nahrazovat práci lidí či hloupou intelligenci založenou na pravidlech, umělou intellligencí – jde především o množství atributů, které by musel člověk vyhodnotit aby se dostal k výsledku. Hlavním přínosem může být zpřesnění doporučovaných produktů či služeb na stránkách či v mailingu, nabídka vhodných produktů po upuštění košíku, segmentace zákazníků na základě odhalených vzorů chování apod.

Screaming from aneb co to ta zaba umi. (CZ|SK lang) by Martin Zatkovic

Na závěr dne jsem si přišel poslechnout kolegu z Marketingové Plzně Martina Žatkoviče, který velmi krásně mluvil a hlavně ukazoval možnosti nástroje Screaming Frog, toho proč si ho zamilovat a jak může pomoci nejen se SEO.

Sečteno podrženo. MeasureCamp Bratislava 2019 byla úžasná akce, na kterou se těším za rok znovu. Přinesla nám mnoho zajímavých kontaktů, nápadů i ujištění, že cesta, kterou jsme se dali je správná a že je neustále na čem makat. Byl jsem překvapen jaké zajímavé firmy a projekty na Slovensku existují a jak se jim daří. Klasicky jsem byl nadšen z otevřenosti všech kolegů z oboru, se kterými jsem se na místě potkal. Vytažené víkendové projekty ze šuplíků, fungující případové studie i osvědčené postupy, přesně o tom je MeasureCamp.

Díky celému organizačnímu týmu a ostatním účastníkům za skvělý zážitek.

PS: V pondělí 8.4 vyrážím na pražský Data restart v podání Taste Medio, už se moc těším na to, co Data restart přinese do srovnání nekonference vs placené konference na stejné téma – data a analytika.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *