Je potřeba si uvědomit že nejde o drobnou změnu ale o přechod na zcela jiný datový model. Doposud fungující Universal Analytics jsou session based analytika vás web hodnotí primárně z pohledu jednotlivých návštěv.
GA4 používá event based analytický model, kde je klíčová identifikace jednotlivých uživatelů a následně nekonečný stream události a transakcí. Tento model znají analytici již z Google Analytics for Firebase či z předchůdce GA4 s názvem Web+App.
Jak tedy u vašeho projektu využít GA4?
Pokud máte fungující eshop, kde máte nastavenou Enhanced E-commerce a vše vám funguje, používáte publika v Google Analytics pro kampaně a vše reportujete na úrovni session není potřeba zběsile přecházet na nové Analytics. Doporučujeme vytvořit si duplicitní měření do nového datového modelu GA4, se vším se seznámit, využít existující datovou vrstvu k duplikaci události do nového měření, proškolení zaměstnanců i procesních změn a následně zvažovat celkový přechod na nový model. Důvodem proč nepřecházet hned a zběsile je jednak zatím stále děravá dokumentace a celková změna přístupu k datům z webu, který vyžaduje proškolení zaměstnanci i profesní změny, například v oblasti vizualizace a reportingu.
U našich klientů shledáváme největší přínos při měření složitých trychtýřů, kalkulaček či rádců, kde naplno využijete možnosti a nové funkce trychtýřů přímo v rozhraní Google Analytics.
Doporučujeme vám vyhnout se zatím lákavým tlačítkům “přejít na GA4”, která na vás skáčou v rámci rozhraní Google Analytics. Změna, do které se pouštíte je složitější než na první pohled může vypadat.
Pokud zvažujete přechod na GA4 a potřebujete pomoci s úvodní konzultaci, ozvěte se na marketing@digitalniarchitekti.cz