Smartlook – přestaňte ztrácet zákazníky

Uvědomělý markeťák či webový analytik by měl přemýšlet i o kvalitativní stránce webové analytiky a ne jen o té kvantitativní (Google Analytics, Adobe Analytics, Matomo). V Digitálních architektech používáme sadu nástrojů, které pouze a jedině při synergickém používání přináší očekávané výsledky a které se vždy hodí na různé případy a použití. Mezi nástroji pro kvalitativní analytiku patří třeba i Smartlook. Smartlook má oblasti, ve kterých je skutečně excelentním pomocníkem. Jde například o testování a optimalizaci vstupních stránek pro kampaně či ověření hypotéz při tvorbě nových webových stránek či aplikací. Umožňuje poodhalit chování zákazníků, nastínit cestu zákazníka a upozornit na technické chyby. Je pravou rukou každého User Experience (UX) či Customer Experience (CX) konzultanta a markeťáka, co to s digitálem myslí vážně.

Co nejčastěji odhalíme se Smartlookem?

  • pomůže odhalit, co můžeme vylepšit na produktu a jakou cestou zvýšit konverze
  • ukáže, jak fungují vstupní stránky kampaní (jaký obsah uživatelé vidí, a jak interagují)
  • problémy se zobrazením na menších přenosných zařízeních, responsivita a použitelnost
  • nepochopení jednotlivých CTA prvků a dalších elementů webu zákazníky (tlačítka, na které se nekliká ale mělo by)
  • používání neinteraktivních prvků webu (obrázky vypadající jako tlačítka, text vypadající jako odkaz)
  • nefukční CTA prvky - tlačítka, formuláře (množství opakovaných tzv. Rage kliků)
  • odhalení dalších bariér v cestě zákazníka na stránce pomocí událostí a funellů (uživatel má dělat kroky A, B, C a D, ale u B končí, proč?)
  • neošetřené chybové hlášky a komunikace se zákazníkem (sledujeme interakci s chybovými okny i chyby v konzoli)
  • odhalení úzkých míst na cestě zákazníka (kde opouští konverzní trychtýř)
  • optimalizace složitých formulářů a řešení odpadlíků (je formulář pochopitelný, jak ho uživatelé vyplňují)
  • zda lidé konzumují nabízený obsah (za pomoci teplotních a scrol map)
  • pochopení průchodu košíkem a jeho konverznost
  • pomoc s odhalením 404 chyb a dalších problémů s načítáním obsahu (pomocí nahrávek)
  • ověřování hypotéz založených na anomáliích v Google Analytics (např. vypadnou konverze ve Smartlooku odhalím, že nešel odeslat formulář)
  • jednoduché sledování dopadů A / B testování na webu (konverzní poměr trychtýře před a po změně)
  • optimalizace prázdných míst na webu a práce s ohybem stránek (bílá místa, vzdálenost objektů a průměrný ohyb stránky)
  • optimalizace prázdných míst na webu a práce s ohybem stránek

Jaké funkce v nástroji považujeme za nejužitečnější?

  • události a to především kvůli neomezenosti jejich počtu a možnosti vytvářet je zpětně
  • teplotní mapy (heat mapy) pro pochopení chování zákazníků a jejich technologické vybavenosti
  • trychtýře díky jejich neskutečně snadnému použití
  • segmenty pro snadnou orientaci v nahrávkách
  • přehledy umožňují vybrat nejpoužívanější údaje na úvodní stránku účtu
  • navrhovaná řešení na úpravu webu již nebudou obsahovat nahodilé, nepodložené a zkreslené názory konzultantů, ale budou založeny na chování vašich uživatelů

Naše hodnocení nástroje Smartlook

Smartlooku dáváme 5 hvězdiček a to především díky jeho vysoké přidané hodnotě v konkrétních případech souvisejících s pochopením chování zákazníků (CX) a optimalizací designu webu, snadnému ovládání a vynikající podpoře. Je tím správným pomocníkem ve chvíli, kdy potřebujete kvantitativní (číselná) data z Google Analytics doplnit o kvalitativní data o zákaznících. Zároveň ho považujeme za nutnou součást sady nástrojů, kterou by měl markeťák či webový analytik používat. Používání nástroje samostatně samozřejmě spásné není.

Excelentní
5/5

Smartlook prostě milujeme a i proto jsme se stali v roce 2019 jeho implementačním partnerem. Díky tomu vám dokážeme ještě lépe pomoci se optimalizací trychtýřů a zákaznických cest na vašem webu či celkově optimalizací vstupních stránek. Zároveň vám zajistíme snažší uvedení nástroje do chodu marketingového oddělení a zajistíme potřebné vzdělání.

Hodina konzultace CRO a UX pro Smartlook zdarma

Pokud si zaregistrujete Smartlook účet přes tlačítko níže získáte tak hodinu konzultace pro nastavení Smartlooku na Vašem webovém projektu s poradenství pro správnou volbu placeného balíčku zdarma.*

* Odkaz obsahuje affiliate odkaz, na základě něhož uvidíme Váš registrovaný účet v seznamu, pokud zde Váš účet nebude nárok na konzultaci zaniká. Pro získání konzultace nás kontaktujte na marketing@digitalniarchitekti.cz

Omezení nástroje

Stejně jako všechny nástroje webové analytiky má i Smartlook svá omezení. Mezi ty na které narážíme nejčastěji patří pouze velmi jednoduché nastavení posloupnosti kroků ve trychtýři bez možnosti detailních podmínek a návaznosti událostí. U událostí nelze využít veškeré pokročilé CSS selektory, ale pouze jejich část, zároveň nezvládá v události podmínku typu AND a nejde tedy kombinovat různé dimenze (typicky bychom potřebovali podmínku typu jsem na stránce A a klikl jsem na tlačítko #button. Oproti asi hlavnímu konkurentovi nástroji HotJar má méně rozsáhlou sekci se vzdělávacími materiály o problematice UX a CX.