MeasureCamp 2020 aneb zápaďáci v Brně.

Vzdělání je v našem odvětví velmi důležitou součástí, protože se stále objevují nové nástroje a vše se rychle posouvá. My – Digitální architekti se snažíme využívat všech možností, které se nám naskytnou. Vzhledem k momentální situaci ve světě se většina akcí odehrávala online, proto když se objevila akce MeasureCamp Brno, tak jsme se museli vyrazit! Proč jsme se tolik těšili, mimo to, že jsme měli možnost sejít […]

Číst více
Rychlost webu a proč na ní záleží

Pravidelně se setkáváme s “mám pomalý web” nebo “potřebujeme nový web tenhle už je pomalý” I když se nepochybně v dnešní době vše zrychluje a to ne jen weby, musíme si uvědomit co vlastně řešíme. V této problematice existuje několik důvodů: Chci řešit rychlost webu z důvodu uživatelského zážitku. Zde zapadá to, že vám někdo řekne (většinou šéf nebo soused), že se mu web […]

Číst více
Rychlost webu – metriky a hodnoty

Často používané metriky a jejich doporučené hodnoty. First Paint (FP) First paint ukazuje čas, kdy prohlížeč vykreslil první barvu na obrazovku. Do této barvy se nepočítá defaultní barva pozadí, ale zahrnuje nedefaultní barvu pozadí. Pro pochopení můžeme first paint považovat jako čas kdy problížeč vykreslil první pixel na obrazovku. First Contentful Paint (FCP) First contentful paint ukazuje čas, kdy prohlížeč […]

Číst více
13+1 Problémů webové analytiky

Téměř každý den pracujeme s analytickými nástroji našich klientů. Snažíme se klienty vést k jejich správnému využívání, aby zbytečně nepřišli o hodnotná data. Velmi často se setkáváme s chybným nastavením nástrojů, ale i se špatným používáním a také chybným pohledem na samotná data. Vybrali jsme pro vás 13+1 nejčastějších problémů, které potkáváme u našich klientů a partnerů.  1. Špatné napojení nástroje První problém, se kterým se u klientů setkáváme velice často, […]

Číst více
Marketing a analytika v době krize + manažerský přehled ke kontrole

Aktualizováno: 19.3.2020 18:52 Díky Petrovi Krauzovi za cenné připomínky a doplnění některých sekcí. Tým Digitálních architektů se v této době snaží maximálně pomoci klientům menším i větším firmám, kterým současná situace ohledně COVID-19 výrazně zkomplikovala plány, práci i finanční příjmy. Pojďme se podívat co je možné dělat. Nevíte co se zaměstnanci? Nevyužívali jste online formu prodeje? Máte plno interních věcí, na které nezbyl čas? Manažerský […]

Číst více
Nejsme žádná “nekulturní hovada”

V posledních dnech je oblast kultury velmi žhavým tématem a to především tlačenka na pozici ministra kultury. I my jsme se v letošním roce rozhodli angažovat v této nezbytné součásti lidského bytí. Nenechte se ovšem zmýlit, naší angažovaností nebyla snaha o vysoké posty na ministerstvu, my jsme se věnovali jen tomu, co nám jde nejlépe, tedy webové analytice a chování uživatelů v digitálním prostředí.

Číst více
Jaký byl MeasureCamp Bratislava 2019?

Vzhledem k naší profilaci směrem analytického studia jsou pro nás konference jako MeasureCamp či Data Restart povinností a proto děláme i v našem vytíženém programu maximum proto, abychom na nich mohli být. Přečtěte si, co nás zaujalo a jak celý MeasureCamp probíhal.

Číst více
Google Tag Manager: Nová funkce Trigger Group (Skupina pravidel)

Na konci března 2019 vydal Google pro Google Tag Manager (GTM) nový trigger (pravidlo chování) s názvem Trigger Group. Pojďme se podívat co dělá. Tento trigger do GTM nepřináší nic převratně nového, očekával jsem ho už v době, kdy jsem se poprvé o Google Tag Manageru dozvěděl. Přesto značí cestu, kterou se Google ubírá a umožňuje značné zjednodušení práce analytikům, kteří měření nastavují. […]

Číst více
Proč můj projekt potřebuje digitálního analytika?
Proč můj projekt potřebuje digitálního analytika?

Marketingová porada kreativního týmu bez dat je jen argumentační cvičení a přebíjení tvrzení tvrzením. Názor má totiž každý. Dokud tým neuvidí smysluplná data, nebude cíleně experimentovat a měřit výsledky je vše zbytečné. Má váš web cíle? Mají svou hodnotu? Máte své měřící nástroje pod kontrolou a víte, co je v nich nastaveno? Znáte svá KPIs? Označujete správně odkazy? A co vizualizace […]

Číst více