Jak přemýšlet o GA4 property – tedy poslední inovaci Google Analytics představené veřejnosti v říjnu 2020

Je potřeba si uvědomit že nejde o drobnou změnu ale o přechod na zcela jiný datový model. Doposud fungující Universal Analytics jsou session based analytika vás web hodnotí primárně z pohledu jednotlivých návštěv. GA4 používá event based analytický model, kde je klíčová identifikace jednotlivých uživatelů a následně nekonečný stream události a transakcí. Tento model znají analytici již z Google Analytics for Firebase či z předchůdce […]

Číst více
Připojte si Smartlook REST API do Google Data Studia

Smartlook zveřejnil v průběhu září (17.9. 2020) zatím bez většího launche možnost využívat REST API pro stahování dat ze Smartlook. Tím se možnost využití nástroje posunula opět na další úroveň, kdy už nejsou data jenom v nástroji ale část je dostupná i externě pro další zpracování.  Díky tomu, že jsme jedním z aktivních partnerů věděli jsme o API s předstihem a proto se v den vydání náš vývojářský […]

Číst více
Automatizovaná kontrola implementace datové vrstvy

Nedávno jsme psali o tom, že náš kolega Marek Čech společně s Honzou Kadlečkem mluvili na MeasureCamp Brno o monitoringu datové vrstvy. Proč to řešíme? Nemáme rádi opičí práci a plýtvání schopností šikovných analytiků. Pokud jste na tom stejně jako my a nebaví stále manuálně procházet správnost implementace datové vrstvy od vývojářů, složité procházení eventů v debug okně Google Tag Manageru či GA/GTM debuggeru a další […]

Číst více
MeasureCamp 2020 aneb zápaďáci v Brně.

Vzdělání je v našem odvětví velmi důležitou součástí, protože se stále objevují nové nástroje a vše se rychle posouvá. My – Digitální architekti se snažíme využívat všech možností, které se nám naskytnou. Vzhledem k momentální situaci ve světě se většina akcí odehrávala online, proto když se objevila akce MeasureCamp Brno, tak jsme se museli vyrazit! Proč jsme se tolik těšili, mimo to, že jsme měli možnost sejít […]

Číst více
Rychlost webu a proč na ní záleží

Pravidelně se setkáváme s “mám pomalý web” nebo “potřebujeme nový web tenhle už je pomalý” I když se nepochybně v dnešní době vše zrychluje a to ne jen weby, musíme si uvědomit co vlastně řešíme. V této problematice existuje několik důvodů: Chci řešit rychlost webu z důvodu uživatelského zážitku. Zde zapadá to, že vám někdo řekne (většinou šéf nebo soused), že se mu web […]

Číst více
Rychlost webu – metriky a hodnoty

Často používané metriky a jejich doporučené hodnoty. First Paint (FP) First paint ukazuje čas, kdy prohlížeč vykreslil první barvu na obrazovku. Do této barvy se nepočítá defaultní barva pozadí, ale zahrnuje nedefaultní barvu pozadí. Pro pochopení můžeme first paint považovat jako čas kdy problížeč vykreslil první pixel na obrazovku. First Contentful Paint (FCP) First contentful paint ukazuje čas, kdy prohlížeč […]

Číst více
13+1 Problémů webové analytiky

Téměř každý den pracujeme s analytickými nástroji našich klientů. Snažíme se klienty vést k jejich správnému využívání, aby zbytečně nepřišli o hodnotná data. Velmi často se setkáváme s chybným nastavením nástrojů, ale i se špatným používáním a také chybným pohledem na samotná data. Vybrali jsme pro vás 13+1 nejčastějších problémů, které potkáváme u našich klientů a partnerů.  1. Špatné napojení nástroje První problém, se kterým se u klientů setkáváme velice často, […]

Číst více
Marketing a analytika v době krize + manažerský přehled ke kontrole

Aktualizováno: 19.3.2020 18:52 Díky Petrovi Krauzovi za cenné připomínky a doplnění některých sekcí. Tým Digitálních architektů se v této době snaží maximálně pomoci klientům menším i větším firmám, kterým současná situace ohledně COVID-19 výrazně zkomplikovala plány, práci i finanční příjmy. Pojďme se podívat co je možné dělat. Nevíte co se zaměstnanci? Nevyužívali jste online formu prodeje? Máte plno interních věcí, na které nezbyl čas? Manažerský […]

Číst více
Nejsme žádná “nekulturní hovada”

V posledních dnech je oblast kultury velmi žhavým tématem a to především tlačenka na pozici ministra kultury. I my jsme se v letošním roce rozhodli angažovat v této nezbytné součásti lidského bytí. Nenechte se ovšem zmýlit, naší angažovaností nebyla snaha o vysoké posty na ministerstvu, my jsme se věnovali jen tomu, co nám jde nejlépe, tedy webové analytice a chování uživatelů v digitálním prostředí.

Číst více
Jaký byl MeasureCamp Bratislava 2019?

Vzhledem k naší profilaci směrem analytického studia jsou pro nás konference jako MeasureCamp či Data Restart povinností a proto děláme i v našem vytíženém programu maximum proto, abychom na nich mohli být. Přečtěte si, co nás zaujalo a jak celý MeasureCamp probíhal.

Číst více