Import marketingových nákladů do Google Analytics

Hodnocení výkonnosti a efektivnosti marketingových kanálů (poměr vstupy a výstupy) je jednou ze základních činností, kterým se marketingový manažer či specialista věnuje. Často se toto hodnocení provádí ručně v tabulkách. Částečně si můžete tento proces usnadnit a především pro operativní rozhodnutí importovat náklady marketingových kanálů přímo do Google Analytics.

Jaká data lze importovat?

Google Analytics ve svém základu sledují útraty pouze v nástrojích, které pod Google spadají (nejčastěji Google Ads, pokud dané účty propojíte). Data z Facebooku, Heureky, Skliku a dalších nástrojů  zde v základu nenajdete nenajdete.

Vše se dá vyřešit pomocí nastavení importu nákladů z jednotlivých marketingovým systémů. Máme také zkušenosti i s importem nákladů na samotnou exekuci marketingu (náklady na specialisty a agentury), které mohou ještě zpřesnit rychlý pohled na nákladová data.A pokud chcete importovat a komplexněji integrovat i jiná, než marketingová, data, můžeme se společně pobavit i o jiných systémech. Více si o datových integracích přečtěte v článku o spojení dat z marketingových systémů a databází.

Scroll to Top