Datové analýzy
Datové analýzy jsou hned dalším krokem po sběru dat a jejich zpracování, neboli po jejich očištění. Našim klientům jsme následně partnerem pro jakoukoliv analýzu a vyhodnocení dat.
Datové analýzy a jejich možnosti
Obvykle pracujeme na kombinaci základních jednorázových auditů, pravidelném monitoringu a v některých případech na rozsáhlých a pokročilých řešení.
- Analýza rychlosti webu
- Analýza nákupního košíku
- Datová UX analýza dané stránky nebo části webu
- Zákaznická analytika (kdo objednává jednou a kdo vícekrát, jaké jsou velikosti objednávek) – možná definice zákazníka, s kterou lze následně pracovat dle interních anonymních ID v marketingových kanálech
- Zákaznické segmentace
- Chybovost Google Analytics (porovnání server logu a Google Analytics)
Kromě uvedených analýz realizujeme výstupy na míru vašim potřebám. Společně si můžeme vydefinovat data ke sběru, následně provedeme jejich očištění a budeme s nimi pracovat dle toho, co potřebujete pro interní analytiku či práci s marketingovými nástroji.
Naše hluboká znalost webové analytiky a zkušenosti z marketingu vám dokážou pomoci vytvořit celý plán od sběru dat až k finálním obchodním rozhodnutím.
K čemu obvykle datové analýzy slouží?
Nejčastější analýzy z naší architektí dílny se týkají:
- vyhodnocení kampaní,
- finanční plánování marketingu,
- vyhodnocení úprav na webu,
- odhalení nedostatků v obsahu i omezení v použitelnosti webu.
Takové výstupy pak vedou k vylepšení uživatelské zkušenosti s webem (UX zlepšení) či zvýšení konverzního poměru webu.
Rádi odhalujeme místa ke zlepšení, na kterých můžeme s klientem pracovat, a snažíme se zkrátit a optimalizovat cestu zákazníka, tedy odstranit co nejvíce překážek. Pokud klient potřebuje pomoci s objasněním nejasností ohledně webové analytiky nebo jejích zákoutí, jsme tu pro něj.
Standard našeho řešení
Snažíme se držet určitý standard pro každého klienta, aby byly anylýzy mezi sebou v čase porovnatelné. Analýzy se zároveň technologicky vyvíjet a držet krok s dobou (ač kombinace těchto dvou kritérií bývá občas oříšek).
Dle typu nástroje a očekávaných výsledků se liší i úroveň automatizace, kterou lze použít.
Bezpečnostní limity a požadavky
Práce s údaji o zákaznících vyžaduje maximální zabezpečení. Proto pracujeme v Google Cloud, který nabízí nespočet bezpečnostních certifikátů.
Apelujeme také na klienty, abychom používali namísto e-mailových adres a reálných dat o uživatelích anonymní ID. Například Shoptet toto řešení anonymních ID nepodporuje – obvykle si e-maily převádíme pod anonymní uživatelská ID sami.