Kariéra: Datový analytik (specialista)

Klíčovou hodnotou pro Digitální architekty je vášeň pro technologický pokrok a data. Motivátorem pro nás je efektivní využití zdrojů a to nejen v rámci firem a společností, ale i běžném životě, logistice či přírodě. Spojuje nás zodpovědnost, pozitivita a otevřenost. Naší vizí je být do dvou let na špici v analytice v České republice a vykročit i do mezinárodních vod pod značkou Archetix.

Jsi člověk s nadšením do zpracování dat a datových pipeline, hledající nový vítr do plachet v novém prostředí? U nás najdeš práci, ve které budeš naplno uplatňovat své analytické a technické schopnosti. Budeš se starat o datové pipelines našich klientů a pracovat s daty z nejrůznějších oborů. Každý den se budeš propracovávat k novým znalostem v oboru. Budeš součástí budování a rozvoje produktu a budeš mít prostor přinést do firmy vlastní nápady vylepšení.

Za dobu existence jsme již realizovali mnoho zajímavých projektů u klientů, mezi které patří například Saint Gobain, Hannah, Staropramen, Weber, Nejremeslnici.cz, Nanospace, Smartlook, Outdoor Concept, Rock Point, Zaslat.cz, Actijoy, RealSimulator, Festival Finále, Weber, Rigips a mnoho dalších.

Pokud se chceš pohybovat ve světě rychle se rozvíjejícího prostředí analytiky, dat a jejich zpracování čti dál.

Hledáme člověka, který miluje práci s daty a rád se věnuje rozvoji a objevování nových a zajímavých projektů a chce s námi zažít dynamický růst a expanzi společnosti do zahraničí.

Tvoje pozice bude kombinací několika profesí. Nejen, že budeš pracovat s daty, ale budeš se podílet na vývoji samotného produktu a v neposlední řadě budeš mít na starosti řízení projektů u jednotlivých klientů. Každý den je u nás trochu jiný a plný nových výzev.

Jak si tě představujeme?

Hledáme učenlivého člověka se zkušenostmi v oblasti zpracování dat, který bude realizovat ETL projekty pro klienty. Aktuálně do týmu potřebujeme analytika s alespoň roční praxí. Někoho, koho baví a zajímají data & chce dělat kvalitní analytiku.

  • Požadujeme po tobě, abys byl člověk schopný pracovat samostatně, akční povahy se zápalem, všechny úkoly plnil pečlivě a neměl/a problém si sám dohledat informace nebo cestu, jak problém vyřešit.
  • Je klíčové umět se sám učit a hledat si zdroje, řešení příklady použití technologií.
  • Pokud máš smysl pro humor, máš rád/a technologie a inovace jistě mezi nás zapadneš.
  • Primární a klíčová je pro nás tvoje zkušenost s SQL (optimálně v Google Big Query), výhodou potom znalost nástroje Keboola.
  • Uvítáme i znalost Pythonu, JavaScriptu, nepohrdneme ani zkušenostmi s regulárními výrazy.
  • V rámci vývojových projektů si osaháš detailně nástroj Keboola, a množství modulů v Google Cloud Platform – Cloud Functions, App Engine, Big Query, Firestore, Google Cloud Storage.
  • V našem technologickém stacku pak dále najdeš Google Data Studio, Power BI, Knime, DeepNote či Dataform.
  • Naše firma stojí na Google Workspace a je fajn se v tomto prostředí umět orientovat a pro řízení projektů používáme nástroj Caflou.

Jak by mohl vypadat tvůj pracovní den?

Meetingy, analytika, vzdělávání – vše si můžeš organizovat, jak chceš. Víme, že není potřeba nikoho honit do práce a každý ví, kdy je produktivní a potřebuje dělat různé věci v různou dobu. Na tom si zakládáme.

Den si můžeš naplánovat třeba takto:

  • Přijdeš nebo přijedeš do kanceláře v centru Plzně nebo se připojíš vzdáleně na Slack či Google Meet.
  • Ráno si uvaříš kafe nebo čaj a po krátkém pokecu se začne dělat.
  • Pracuješ v čistém a útulném prostředí. Prostory jsou dost velké na to, aby měl každý svůj klid a zároveň jsme mohli diskutovat nad projekty.

A jedem.

  • Jako první zkontroluješ v Google Cloudu či Keboole své klientské datové pipeline, zda se data pravidelně aktualizují a vše funguje. Pokud ne, spolu s kolegy z datového týmu případné chyby vyřešíte.
  • Následně třeba zpracuješ zadání pro nové datové integrace či analytické projekty a dokončíš komunikaci se svými klienty.
  • Oběd je pro nás čas klidu, kdy jdeme společně nebo každý zvlášť doplnit energii.
  • Odpoledne zasedneš opět do prostorné kanceláře nebo na gauč v relaxační místnosti. Dle aktuálního stavu projektu se budeš věnovat integracím systémů a data, přípravám SQL query v Google Big Query pro analýzy či vizualizace. Pokud se vše podaří, provedeš dokumentaci a datasety zpřístupníš klientům či jejich account manažerům.
  • Tady si můžeš jít zaběhat, jít na kafíčko nebo jinak načerpat energii.
  • Poslední hodinu věnuješ například vzdělání či rozvoji interních nástrojů, skriptů, automatizací a addonů pro každodenní práci.
  • Následně zhodnotíš vše, co jsi udělal projdeš úkoly, které ti chybí, či vyřešíš požadavky nashromážděné během a připravíš se na další den.
  • Odcházíš s pocitem, že jsi posunul svoje projekty dál, pomocí dat jsi klientům ukázal novou cestu a ušetřil jim náklady, které mohou využít například na CSR aktivity, tak jako to děláme my.
  • Vyřešil jsi výzvy v již existujících datových pipelines a odpoledne jdeme zahrát třeba Gloomhaven nebo na burgra.

Takhle by vypadal tvůj den Digitálního architekta.

Kdo jsou Digitální architekti?

Společnost Digitální architekti s.r.o., vznikla jako nápad tři kamarádů z vysoké školy, kteří se chtěli zaměřit na skutečná data v marketingu a ne jen na domněnky a názory. Od marketingových dat jsme se postupně posunuli dále a nyní nabízíme komplexní služby v oblasti sběru, zpracování a integrace firemních dat (nejčastěji z oblasti marketingu, zákaznické analytiky, logistiky). Vizí společnosti je omezit plýtvání omezenými zdroji. Za ty považujeme především čas, peníze a energii. Naším cílem je, aby klienti fungovali efektivně, rozhodovali se na základě dat a ušetřené peníze věnovali do inovací či CSR aktivit.

Dlouhodobě náš tým buduje analytickou vyspělosti našich klientů. Tým tvoří Jirka, Michal, Martin a Marek. Společně řešíme velké projekty, ale nejvíce pracujeme každý samostatně na oblasti, za kterou jsme zodpovědní. Marek se věnuje primárně implementačním projektům webové a mobilní analytiky, UX a je i autorem našeho vyspělostního modelu. Jirka se stará o prodejní a další back-office procesy, zabývá se vizualizaci dat a konzultaci dlouhodobých klientů. Michal se věnuje tvorbě datových pipeline a integrací, zpracování dat a analýzám. Martin se jako webový analytik pomáhá s implementačními projekty, stará se o kampaňovou analytiku i o reporting pro klienty. Ty jako nový člen budeš připravovat SQL dotazy a datové vizualizace a pipelines.

Denně pracujeme na tom, abychom byli profíci v oblasti zpracování dat, kteří se nebojí pokročilých implementací analytiky webu i mobilních aplikaci. Věnujeme se i zákaznické analytice. Mimo to jsme součástí komunity Marketingová Plzeň a pravidelně networkujeme či přednášíme na národních i mezinárodních konferencích. Podílíme se i na rozvoji komunitních a marketingových a analytických nástrojů jako je Analytixer či Marketingové Mapy.

Chceš se stát jedním z Digitálních architektů?

Výborně!

Cítíš, že práce u nás je to, co by ti teď sedlo? Něco z výše uvedeného tě zaujalo a láká tě stát se Digitálním architektem, ozvi se na mail [email protected], nebo zavolej na +420 601 144 110.

Následně tě co nejdříve kontaktujeme a domluvíme se na dalších krocích.

Očekávej, že si spolu nejprve zavoláme a zjistíme, zda jsme naladěni na stejně vlně, pak vyplníš osobnostní test, pozveme tě na online či offline pohovor. Poté splníš jeden až dva praktické úkoly, které budou demonstrovat naši běžnou práci na klientských projektech. Na finálním hovoru se poté domluvíme, zda bude pro nás vzájemná spolupráce přínosem.

Budeme se těšit

Tým Digitálních architektů


Jednotlivé role a profese v datovém byznysu

Ztrácíte se občas v jednotlivých profesích v oblasti zpracování dat, my občas ano a proto uvádíme, jak jednotlivé pozice vnímáme. Dle velikosti společnosti mohou jednotlivé role splývat a až u opravdu vyspělých společností dochází k jejich přesnému vymezení a rozdělení. V Digitálních architektech i vzhledem k velikosti našeho týmu stále držíme určitou univerzálnost a jednotlivé pozice prolínáme.

  • datový vědec – pro něj je klíčové pochopení celkové problematiky, měl by vědět, jaká data potřebuje a co s nimi chce dělat, nemusí nutně být ten co to dělá, je zodpovědný za přípravu projektů a komunikaci s klienty, spolu s klientem dává dohromady byznys zadání
  • datový architekt – sbírá surová data a optimalizuje systémy, řeší ochranu dat, je návrhářem datových struktur a systémů, které následně tvoří datový inženýr, sleduje aktuální technologické trendy a vždy hledá nejlepší řešení
  • datový inženýr – realizuje skladování dat a to, že jsou vždy dostupná, když je klient nebo někdo z týmu potřebuje, zároveň řeší, že data jsou skladována s přiměřenými náklady a bezpečně, částečně řeší analýzu dat
  • datový analytik – provádí analýzy dat k poskytnutí nejlepších a srozumitelných podkladů klientům či manažerům, interpretuje data do obchodní podoby, tvoří vizualizace a manažerské přehledy pro klienty
  • Chief Data Officer – osoba zodpovědná za data firmy na straně klientů, řeší s jakými daty se pracuje, jakým způsobem, zda jsou konzistentní a zda jejich sběr splňuje veškeré legální náležitosti, ve společnostech je tato role dle zaměření organizace často sloučena s vedoucím IT, vedoucím marketingu, vedoucím prodeje apod.

Přejít nahoru
Scroll to Top