Napojení cookie consentu na měření

Řešíte na vašem webu souhlas uživatelů s měřením a personalizovanou reklamou (remarketing, publika apod.)? A skutečně dle nich spouštíte remarketingové značky? Nepoužíváte náhodou ve Facebooku Advanced Matching bez souhlasu uživatelů? Máte na webu ohromnou cookie lištu, ale ve skutečnosti po technické stránce nic nedělá?

Především díky novele zákona o elektronické komunikaci (ZEK), které nově platí od 1.1.2022 byste možná byste měli problematiku těchto souhlasů začít řešit a skutečně ony souhlasy reflektovat v měření vašich webů, nastavení remarketingových a konverzních značek. Je to náročné, ale už nyní existují nástroje, které vám pomohou. Mezi ně patří naříklad CookieBot, One Trust, Usercentrics či další nástroje.

Pokud nevíte, o čem je řeč doporučujeme shlédnout záznam webináře o cookies, který jsme připravili spolu s eLegal.cz, případně prostudovat náš pravidelně aktualizovaný článek Tipy ke cookies o našich zkušenostech s cookies z pohledu analytiků.

Očekávání odborníků je, že v dalších letech spatří světlo světa ePrivacy směrnice Evropské unie případně precedentí vyjádření k jednotlivým cookie lištám nasazaným na webech, která ještě některé výklady jednotlivých národní legislativ upraví a uvedenou do praxe. Již nyní po novele českého ZEK je ale jasné, že argumenty typu „to stejně nikdo neřeší“ neobstojí. Z dlouhodobé zkušenosti od našich klientů víme, že v této oblasti je lepší být připraven, než překvapen. Podobně k tomu přistoupil i Google, který začal ve svém oblíbeném správci značek Google Tag Manager testovat jeho verzi souhlasů pod názvem Consent Mode, která se pomalu stává začátkem roku 2022 standardem pro to, jak cookie lištu napojit na měření na webu.

Vzhledem k náročnosti problematiky vám rádi pomůžeme s nastavením.

Přejít nahoru