Výpočet marže v reálném čase
Přijdou vám vaše kampaně neefektivní? Máte heterogenní produkty s marží lišící se v řádech procent? Potřebujete pracovat s náklady na položku a marží a to v reálném čase? Přijde vám, že by bylo lepší cílit na marži raději nežt na obrat? Máme pro vás řešení!
K čemu je zpracování marže v reálném čase?
Zpracování marže v reálném čase využijete v případě, kdy zákazník na vašem e-shopu provede konverzi a na základě toho budete potřebovat dostat okamžitě klíčová data do reklamního systému. Informace o konverzi posílá prohlížeč návštěvníka – proto je potřeba okamžité zpracování.
V posledních letech díky popularizaci serverových technik měření se otevřeli další možnosti, jak marži do reklamních systémů dostat a optimalizovat dle ní kampaně. Údaje o marži je možné schovat do datové vrstvy, poslat je na server-side Google Tag Manager, případně dle možností API rozhraní jednotlivých reklamních systémů hodnotu konverzí doplnit později. Každý ze systémů se řeší individuálně a dle aktuálních potřeb konkrétního projektu.
Díky okamžitému propsání (např. do Facebooku, TikToku, Skliku) je možné kampaně či celé reklamní systémy optimalizovat lépe, než když do nich posíláte celou cenu tj. tržby uživatele. Proč? Každý produkt nebo značka může mít jinou marži – a vy chcete optimalizovat reklamy dle reálného zisku (místo klasických údajů o tržbě).
Údaje o marži
Jak připravit své systémy pro zpracování marže? Data o marži musíte získat a zpracovat.
- Shoptet a některá další řešení poskytují možnost exportu produktových feedů včetně nákupních cen (z toho lze vypočítat marži)
- Marže může být v externích systémech (SAP, skladové systémy)
- Marži lze definovat do několika oblastí podle procent (například dle značky)
- Pravděpodobně budete chtít zohlednit informace o DPH, typu zákazníka (B2B,B2C) či o nákladech na platbu a dopravu. To celou situaci komplikuje ale nic není nemožné.
Do dat o marži přicházejí také data o dani – některé produkty jsou od daně osvobozené, každý produkt může mít jinou sazbu daně (nelze to počítat na úrovni značky).
Kromě toho do marží zasahují různé měny (jazykové mutace e-shopu, možnost nákupu ve více měnách), nebo rozdílný náklad za dopravu od toho, který se účtuje zákazníkovi (doprava zdarma pro zákazníka není bezplatná pro vás, příplatek za dobírku apod).
Doporučujeme začít s jednoduchý nápočtem a ten postupem času zdokonolovat a zpřesňovat. Ideální je provádět validaci s nápočtem marže v účetnictví.
V čem vám výpočet marže v reálném čase pomůže?
- možnost optimalizace kampaní na základě reálného zisku
- jednodušší komunikace s marketingovou agenturou – víte, jaké produkty jsou pro vás zajímavé a má smysl na ně zaměřovat marketingové aktivity
- váš marketing nebude dlouhodobě ztrátový
- možnost plošně optimalizovat kampaně dle CPA, CLV a ROAS
Zaujala vás možnost výpočtu marže v reálném čase a nevíte, jak ji správně nastavit? Napište nám a určitě najdeme společnou cestu.