Rozpočet nákladů na položku
Výpočet podílu nákladů na obratu se zdá být jednoduchým úkolem, který na oko zvládne každý juniorní markeťák. Není tomu tak – rozpočítat náklady správně, dle specifických potřeb a napříč všemi projekty může být oříšek. A my takové oříšky louskáme k snídani. Na pravidelné bázi (často denní) se pak provádějí automaticky výpočty a vy nemusíte každé ráno sedět u Excelu.
Hlavním úkolem rozpočítání nákladů na položku je sloučení dat na jedno místo, odkud bude možné výpočty realizovat. Náklady na položku mohou být pro každého klienta různé – někdo prodává balíky, někdo kusy produktů a někdo metry čtvereční.
Pro koho rozpočet nákladů na položku je?
Obvykle realizujeme sběr dat, transformaci, datovou analýzu i vizualizaci nad většími projekty.
- máte více projektů, ale data potřebujete mít na jednom místě
- používáte různé systémy (jak CMS, tak marketingové kanály)
- řešíte výkonnost marketingu více do detailu
Příkladem může být naše spolupráce se Zaslat.cz. Zde řešíme sloučení dat a výpočty nákladů na objednávku či samotný balík a to na úrovni jednotlivých států a měn. Z toho následně vypočítáváme výsledné PNO.
V rámci tohoto projektu se také řeší převodní kurzy do jedné měny (Google Ads jsou v Kč, Facebook v Eurech a platby za dopravu balíku či tržby přicházejí v jihoafrických randech – ZAR).
Jaká data musíme mít k výpočtům?
Všechna, která budeme zahrnovat do kalkulací pro co nejpřesnější výsledek. Obvykle se jedná o:
- zdroje nákladů (Ads, Sklik, Criteo, Adform, e-mailingové nástroje, databáze s náklady na dopravu, Heureka, Zboží, Glami, Favi, Modio a další)
- informace o tržbě a zákazníkovi (z pokladny, interního systému nebo jiné databáze)
- data z Google Analytics pro spojení se zdrojem návštěvnosti
Máte business, kde by se vám hodil výpočet nákladů na položku na bázi měsíčních, denních přehledů nebo dokonce dat v reálném čase? Napište nám – Digitálním Architektům.
TIP: Vyzkoušejte také výpočet marže v reálném čase pro lepší možnosti optimalizace marketingových kampaní.