Analytics Pioneers Summit je konference poprvé pořádaná uskupením Analytics Pioneers. Ti jsou vzdělávací a zájmová skupina pro analytiky z celé Evropy a především německy mluvících zemí.
Pod taktovkou analytického studia Mohr & Stade a za podpory partnerů Tealium, Piwik Pro a Jentis, proběhla tato velkolepá akce 13.9. na basketbalovém stadioně BMW Park v bavorském Mnichově.
Ano, slyšíte dobře, tato analytická nekonference barcampového formátu se skutečně konala na basketbalovém hřišti. Mohr & Stade jako hlavní organizátor tak navázal na zkušenosti z minulého roku. Na německém fotbalovém stadionu Allianz Arena uspořádal první Mnichovský MeasureCamp (též analytickou a datovou nekonferenci).
Formát nekonference může být pro někoho možná matoucí. Znamená to, že účastníci se hlásí o své lístky ještě před tím, než je znám přesný program akce. Program se neplánuje předem, ale vzniká až na místě. Konkrétní harmonogram se vytvoří ihned po zahájení akce. Zároveň často v analytické komunitě, která je těmito akcemi vyhlášená, je účast na takové akci bezplatná. Financování konference zajišťují sponzoři.
Začátek konference
Zahájení konference proběhlo velkolepě v 9:45 přímo na basketbalovém kurtu. U příležitosti této akce byl kurt vybavený podhalou tvořené z obrazovek a stejně jako na výsledkovou kostku, i na ní promítali doprovodná videa a grafiku. V rámci zahájení se vyhlašovaly Analytics Pioneers Awards, již čtvrtým rokem. Oceňují aktivitu jednotlivých významných členů komunity, kteří tvoří blogy, příspěvky na sociálních sítích či podcasty.
Před zahájením si ještě každý účastník mohl užít bohatou snídani ve VIP salonku, místního basketbalového klubu, který patří pod vyhlášený fotbalový klub FC Munich.
Následovalo 6 bloků přednášek přerušených obědovou a kávovou přestávkou. Prezentační místa byla umístěna přímo v hledišti v ochozech stadionu a zážitek to tak byl vskutku netradiční jak pro přednášející tak pro posluchače.
V rámci přednášek se prolínala jak velmi technická témata o Server GTM, vyloučení robotů z návštěvnosti, implementaci různých vylepšení kolem GA4 tagu, přes filozofická témata o měření brandových aktivit, přístup k modelování marketingového mixu či atribuci kampaní, až po více soft témata o plánování vzdělávacích aktivit či komunikace s klienty.
V rámci přednášek i během networkingu jsem měl možnost se blíže seznámit s hlavními osobami komunity. Jako jsou David Vallejo, Markus Baersch, Mikko Pappo, Gunnar Griese, Steen Rasmussen, Philipp Loringhoven, Enrico Pavan a mnoho dalších. Jejich znalosti, nástroje a skript využíváme na denní bázi při práci s našimi klienty. Díky výše jmenovaným, i mnohým dalším, za jejich otevřenost a nadšení do tématu digitální analytiky.
Zakončení konference
Po akci následovala tradičně after-party, která probíhala přímo v prostorách VIP salónku a na basketbalovém kurtu.
Za mě byla celá akce skvělá a odvážím si z ní kromě znalostí, nových kontaktů i nadšení přinést komunitu Analytics Pioneers a podobné akce do Česka.