Nastavení seskupení obsahu v Google Analytics
Především pro členy vašeho marketingového týmu, kteří denně pracují s Google Analytics a obsahem vašeho webu, je možné jednotlivé reporty a data kustomizovat. Existuje několik možností kustomizace Google Analytics, které tuto denní práci usnadní.
Jednou z těch nejzajímavějších je seskupení obsahu.
Google Analytics nabízí možnost seskupení obsahu (chápejte jednotlivých URL) do skupin/kategorií až v pěti úrovních podle zvolených kritérií. Takto seskupený obsah lze poté analyzovat a sledovat, zda jsou kampaně výkonnější pokud je vstupní stránka detail produktu či homepage, nebo zda jsou čtenější články o surfování, o lezení apod.
V Google Analytics 3 je seskupení obsahu nejčastěji využíváno u rozsáhlejších webů s problematickou strukturou URL především na kategorizaci blogových článků dle témat. Produkty se dělily například dle kategorií, sezón, pohlaví… U velkých webů s velkým množstvím různých stránek lze rozdělit stránky dle typu (tzv. pageType, produkt, košík, blogový článek..). Může být také zajímavé seskupit články dle autora či měsíce vydání.
V nových Google Analytics 4 oficiální podpora seskupení obsahu zatím chybí, ale přesto lze nastavit. Jak na to?