Přechod na GA4 na Shoptetu

Začněte měřit duplicitně ke klasickým Universal Analytics na event based modelu v GA4. Pomůžeme vám s tím i na Shoptetu!

Jak nastavit GA4 na Shoptetu?

Shoptet zatím nemá oficiální podporu formátu datové vrstvy pro GA4 (květen 2021). Našemu týmu se podařilo vytvořit kombinací využití již existující datové vrstvy a scrapingu informací přímo ze Shoptet šablony použitelné řešení, které umožní váš Shoptet eshop měřit do nových přehledů Google Analytics 4.

Oficiální migrace na Google Analytics 4 přímo v administraci zatím není možná. Náš tým vám rád pomůže s přechodem z Universal Analytics (GA3) na GA4.

Ptáte se zda na Google Analytics 4 přecházet?

Aktuálně (květen 2021) to není o kompletním přechodu na GA4, ale zahájení duplicitního měření existujících událostí do GA4. A kdy se na to vrhnout? Co nejdříve.

Zároveň doporučujeme začít postupně celé marketingové i datové oddělní připravovat na novou daotovou filozofii založenou na událostech, kterou Google Analytics 4 přináší. Ta může být pro méně vyspělé projekty velkým oříškem.

Naši analytici vám rádi s přechodem i zaškolením na Google Analytics 4 pomohou. Vhodné je také začíst již některé části marketingu a uživatelských interakcí reportovat z dat v GA4, kde maximálně doporučujeme hned po nastavení vytvořit Google Cloud projekt a zapnout Big Query export raw dat.

Více o našem aktuálním názoru si můžete přečíst v článku o GA4 na blogu.

Aktuálně funkční moduly, které jsme schopni na Shoptetu přenést:

  • page_view
  • add_payment_info
  • add_shipping_info
  • add_to_cart
  • begin_checkout
  • entrance
  • purchase
  • remove_from_cart
  • select_item
  • view_cart
  • view_item
  • view_item_list
  • vaše vlastní události

Pracujeme na přenosu dalších informací – jako jsou například interní promo akce na e-shopu.


Přejít nahoru