Největší (a zároveň jediná) marketingová událost v západních Čechách – o budoucnosti online reklamy, výkonnostních i brandových kampaních nebo AI a implementaci do firemních procesů, proběhla 25.10.2023 v prostorách Tech Tower v Plzni. Tato marketingová konference, pod záštitou Digitálních architektů, Digital Depo, SimpleShop a Zboží.cz, byla zcela zdarma a bylo zařízeno pro hosty i skvělé občerstvení.
Co to vůbec ale Marketingová Plzeň je? Je to akce, kde se sdílí profesionálové z marketingu o metodách a tipech z oboru. Často zazní různá témata přímo z praxe na případových studiích. Vstupné je zdarma a koná se pravidelně v prostorách hospody Plzeňka v Plzni. Pokud byste se o Marketingové Plzni chtěli dozvědět více, můžete kouknout na Facebook či na web.
A teď už se můžeme pustit do té největší marketingové události v západních Čechách. ?
Program konference
Celý program byl tvořen díky profesionálům z branže, jejichž přednášky trvaly cca 30 minut s následnou diskuzí, která se většinou velmi rozproudila.
Vše bylo moderováno CEO Digitálních architektů Markem Čechem, který se role moderátora chopil skvěle.
První přednášku vedl Lukáš Kostka na téma Jak se (ne)zbláznit z AI? Lukáš se zabývá hlavně daty a hledáním nových přístupů k digitálnímu marketingu. Využil tedy své odborné praxe a ve své přednášce rozebral AI v marketingu, podělil se s námi o zaručené tipy a směřování tou správnou cestou.
Druhou přednášku měla na starosti Petra Dolejšová a opět nás nezklamala svým živým a zkušeným výkladem. Petra mluvila na téma Jak (s)právně promptovat a nehrát ruskou ruletu? Do podrobna rozebrala, zda používáme generování obsahu AI správně, vysvětlila, jak je to s autorskými právy k vygenerovaným výstupům, co do promptu nezadávat a mnoho dalšího k této problematice.
Další přednášku na téma Jaké cíle sledovat v analytice, aby pro vás byly užitečné uvedl Roman Appeltauer. Roman je vynikající analytik stojící za projektem signals.cz a specializuje na ty nejsložitější analytické výzvy a proto není překvapením, že se jeho přednáška uchylovala stejným směrem. Využil tedy svých letitých znalostí z oboru a představil nám dobré a špatné příklady, jak sledovat data a přistupovat k návrhu správných cílů.
Následovala Coffee break, po které se ujal programu Petr Minařík, který rozebral téma SGE: Zkáza, nebo příležitost? Z pohledu publishera obsahového webu nám zodpověděl dotazy, zda se dá na změnu SGE od Google připravit, jak do celého konceptu zapadá „helpful content“ a nedávné aktualizace Google a jak bude SGE reálně vypadat.
Po Petrovi přišel na stage Ladislav Vitouš a vzal si přednášku na téma Automatizuj nebo zemři: Budoucnost PPC ve světě řízeném AI. Láďa je PPCčkař, který stojí za prvním českým podcastem výhradně o PPC reklamě. Zabýval se tím, jak ovlivnila AI práci PPCčkařů, zda je pro PPCčkaře hrozbou, na co se zaměřit, jaké schopnosti si osvojit a mnoho dalších praktických rad.
Po dalším občerstvení jsme se rovnou pustili do další a to šesté přednášky, na téma Budoucnost marketingu na sociálních sítích: Přežití v éře AI a AR/VR. Daniel Šilha, Advertising Director v agentuře Socialsharks, má bohaté zkušenosti s navigací v dynamickém světě digitálního marketingu. Soustředil se na to, jak technologie rychle mění krajinu marketingu a zároveň jak se marketéři a content creators přizpůsobí těmto novinkám.
Poslední a tedy sedmá přednáška byla od Tomáše Šusty na téma Jak čelit novým e-commerce výzvám? Tomáš má bohaté zkušenosti z marketingu od event managementu, brand marketingu, kampaní pro velké hráče českého trhu, až po communication lead ve společnosti Shoptet. Ve své přednášce otevřel témata jako, které faktory budou rozhodovat v budoucnu o úspěchu, rady, tipy a triky a současně i ukázku dat od největší e-commerce platformy v Česku a na Slovensku.
Celá konference byla ukončena skvělým občerstvením a networkingem, kde se všichni mohli posdílet o své dojmy, osobně se setkat se speakry a třeba ještě dodatečně položit otázky, na které při prezkách nezbyl čas.
Pokud by vás zajímal ještě jiný pohled na tuto konferenci, můžete si přečíst článek od Dudlu.cz, za který děkujeme :).
Děkujeme také všem partnerům, kteří se na realizaci konference podíleli, všem účastníkům a i těm, kteří se konference zúčastnili. Bez vás by to nešlo! ?