Největší (a zároveň jediná) marketingová událost v západních Čechách – o budoucnosti online reklamy, výkonnostních i brandových kampaních nebo AI a implementaci do firemních procesů, proběhla 25.10.2023 v prostorách Tech Tower v Plzni. Tato marketingová konference, pod záštitou Digitálních architektů, Digital Depo, SimpleShop a Zboží.cz, byla zcela zdarma a bylo zařízeno pro hosty i skvělé občerstvení.
Co to vůbec ale Marketingová Plzeň je? Je to akce, kde se sdílí profesionálové z marketingu o metodách a tipech z oboru. Často zazní různá témata přímo z praxe na případových studiích. Vstupné je zdarma a koná se pravidelně v prostorách hospody Plzeňka v Plzni. Pokud byste se o Marketingové Plzni chtěli dozvědět více, můžete kouknout na Facebook či na web.
A teď už se můžeme pustit do té největší marketingové události v západních Čechách. ?
Program konference
Celý program byl tvořen díky profesionálům z branže, jejichž přednášky trvaly cca 30 minut s následnou diskuzí, která se většinou velmi rozproudila.
Vše bylo moderováno CEO Digitálních architektů Markem Čechem, který se role moderátora chopil skvěle.
![](https://digitalniarchitekti.cz/wp-content/uploads/2023/11/DSC09311-1024x683.jpg)
První přednášku vedl Lukáš Kostka na téma Jak se (ne)zbláznit z AI? Lukáš se zabývá hlavně daty a hledáním nových přístupů k digitálnímu marketingu. Využil tedy své odborné praxe a ve své přednášce rozebral AI v marketingu, podělil se s námi o zaručené tipy a směřování tou správnou cestou.
Druhou přednášku měla na starosti Petra Dolejšová a opět nás nezklamala svým živým a zkušeným výkladem. Petra mluvila na téma Jak (s)právně promptovat a nehrát ruskou ruletu? Do podrobna rozebrala, zda používáme generování obsahu AI správně, vysvětlila, jak je to s autorskými právy k vygenerovaným výstupům, co do promptu nezadávat a mnoho dalšího k této problematice.
![](https://digitalniarchitekti.cz/wp-content/uploads/2023/11/DSC09087-1024x683.jpg)
Další přednášku na téma Jaké cíle sledovat v analytice, aby pro vás byly užitečné uvedl Roman Appeltauer. Roman je vynikající analytik stojící za projektem signals.cz a specializuje na ty nejsložitější analytické výzvy a proto není překvapením, že se jeho přednáška uchylovala stejným směrem. Využil tedy svých letitých znalostí z oboru a představil nám dobré a špatné příklady, jak sledovat data a přistupovat k návrhu správných cílů.
Následovala Coffee break, po které se ujal programu Petr Minařík, který rozebral téma SGE: Zkáza, nebo příležitost? Z pohledu publishera obsahového webu nám zodpověděl dotazy, zda se dá na změnu SGE od Google připravit, jak do celého konceptu zapadá „helpful content“ a nedávné aktualizace Google a jak bude SGE reálně vypadat.
Po Petrovi přišel na stage Ladislav Vitouš a vzal si přednášku na téma Automatizuj nebo zemři: Budoucnost PPC ve světě řízeném AI. Láďa je PPCčkař, který stojí za prvním českým podcastem výhradně o PPC reklamě. Zabýval se tím, jak ovlivnila AI práci PPCčkařů, zda je pro PPCčkaře hrozbou, na co se zaměřit, jaké schopnosti si osvojit a mnoho dalších praktických rad.
Po dalším občerstvení jsme se rovnou pustili do další a to šesté přednášky, na téma Budoucnost marketingu na sociálních sítích: Přežití v éře AI a AR/VR. Daniel Šilha, Advertising Director v agentuře Socialsharks, má bohaté zkušenosti s navigací v dynamickém světě digitálního marketingu. Soustředil se na to, jak technologie rychle mění krajinu marketingu a zároveň jak se marketéři a content creators přizpůsobí těmto novinkám.
Poslední a tedy sedmá přednáška byla od Tomáše Šusty na téma Jak čelit novým e-commerce výzvám? Tomáš má bohaté zkušenosti z marketingu od event managementu, brand marketingu, kampaní pro velké hráče českého trhu, až po communication lead ve společnosti Shoptet. Ve své přednášce otevřel témata jako, které faktory budou rozhodovat v budoucnu o úspěchu, rady, tipy a triky a současně i ukázku dat od největší e-commerce platformy v Česku a na Slovensku.
![](https://digitalniarchitekti.cz/wp-content/uploads/2023/11/IMG_8946-1024x768.jpg)
Celá konference byla ukončena skvělým občerstvením a networkingem, kde se všichni mohli posdílet o své dojmy, osobně se setkat se speakry a třeba ještě dodatečně položit otázky, na které při prezkách nezbyl čas.
Pokud by vás zajímal ještě jiný pohled na tuto konferenci, můžete si přečíst článek od Dudlu.cz, za který děkujeme :).
Děkujeme také všem partnerům, kteří se na realizaci konference podíleli, všem účastníkům a i těm, kteří se konference zúčastnili. Bez vás by to nešlo! ?