Rok 2019 v číslech

Marketing je velmi rychle se vyvíjející oblast, proto je potřeba průběžně analyzovat nasbíraná data a přizpůsobovat se aktuálním trendům. Jaká témata byla světově vyhledávaná v minulém roce a co uživatele zajímá? To vše se můžete dočíst v našem článku, kde jsme vybrali nejzajímavější data z výroční zprávy od Googlu.

Vzhledem k dnešní uspěchané době se zvyšuje počet uživatelů, kteří navštěvují internetové stránky z mobilních zařízení, dle dat z minulého roku se jedná téměř o 70% uživatelů, ale pouze 52% webů nabízí rychlé načítání webu, které může způsobit nejen to, že potenciální zákazník může odejít ke konkurenci, ale rychlost načítání webu může ovlivnit i vaši pozici ve vyhledávání. Co můžete udělat pro to, abyste uspokojili zákazníka a zařídili mu snadný průchod vaší stránkou? Zařiďte uživateli co nejsnazší návštěvu. Většina uživatelů mobilních zařízení je zvyklá na rychlost – vypněte zbytečné pop-upy, nutnosti registrací a další podobné věci. Je také důležité přizpůsobovat reklamy a stránky pro různá rozlišení mobilních zařízení. Krom tohoto je třeba sledovat aktuální trendy. Dle našeho názoru většina mladých lidí nerada kliká na různá tlačítka, protože je to něco obyčejného, co dělají v reálném životě. Mnohem oblíbenější je metoda swipe – možnost posunout prstem po obrazovce, která odkáže na daný produkt či stránku. Takovou možnost můžete najít například na Instagramu na stories či v aplikaci Tinder. 

Jaké kategorie byly nejčastěji vyhledávané a které vychytávky byly nejčastěji využívané v roce 2019?

Začněme obecně u Googlu, kde o 60% vzrostlo vyhledávání obrázků a pětkrát více času bylo stráveno na videích spojených s nákupem. Tato data nám mohou znázorňovat to, že lidé dávají čím dál více na vizuální zobrazení a praktickou ukázku produktů. Jak již bylo zmíněno – dnešní doba je rychlá a lidé se snaží ušetřit co nejvíce času, což také ukazují data týkající se hlasového vyhledávání, které využívá 27% uživatelů a vyhledávání spojení například se slovy “nejlepší”, “teď”, “rychle” a “poblíž mě” měla průměrný nárůst o 150%. 

Nárůst vyhledávání online můžeme pozorovat u více kategorií. Vyhledávání potravin vzrostlo v roce 2019 téměř o 900%, navzdory tomu, že na internetu naleznete pouze malý zlomek všech obchodů. Pozadu nezůstala ani auta, kde vyhledávání ve spojení se slovem “nejlepší” vzrostlo o polovinu a čas strávený u videí s testy aut zaznamenal téměř se téměř zdvojnásobil.  Velké zvýšení v oblíbenosti pozorujeme také u elektromobilů.

Lidé se také zajímají více o sebe a svůj rozvoj, což můžeme vidět na vyhledávání na téma jak zacházet s penězi a finanční gramotnost, které vzrostlo o 70%. Dále je žhavým tématem vztah rodiče a děti. Jedná se hlavně o strach rodičů, že jejich děti tráví na počítači moc času a o nedostatečné informovanosti rodičů o tom, co děti na internetu dělají. Mnoho lidí si také upravuje reklamu personalizovanou přímo na míru – stránka na Google s personalizovanými reklamami měla za rok 2019 téměř dvě a půl miliardy návštěv. Chcete se podívat na své personalizované reklamy? 

Ze statistik je patrné, že internet je rychle vyvíjející se médium – na internetu tráví lidé čím dál více času a provádějí zde více a více nákupů. Pro majitele firem to znamená větší příležitosti a vyšší zisky. Na druhou stranu to generuje více konkurence. Google poskytuje pouze generalizovaná celosvětová data – v každém odvětví je situace jiná – je dobré mít situaci zanalyzovanou a dle toho se rozhodovat.

Přejít nahoru
Scroll to Top