David Fous

Webový analytik & automatizace

V Digitálních architektech se primárně věnuji webové analytice. Od návrhu měření a datové vrstvy, přes implementaci měřících skriptů pomocí GTM, až po alerting a automatizace pomocí platformy Google Cloud.

Před Architekty bylo mé zaměření čistě na implementaci nástrojů Google, ale po pár měsících zde jsem se rychle naučil pracovat s desítkami nových nástrojů a každý den přicházejí požadavky na nové, kde se moc rád učím, jak systémy fungují do hloubky, abych jim mohl lépe porozumět a kromě základních nastavení nabídnout našim klientům i další funkce pro rozvoj jejich byznysu a případné zaškolení s používáním daných systémů.

V rámci každodenní práce provádím analýzy dat, a to jak kvantitativní, tak kvalitativní. Pro kvantitativní si vytvářím reporty v Looker Studiu na základě dat z GA4, BigQuery, serverových logů a případně systémů klienta. Prostě kde je potřeba, tak si na data sáhnu a donutím je do formátu, kdy mi samy řeknou, kde je problém. Pro kvalitativní analýzy pak používám převážně Smartlook a poslední dobou stále více MS Clarity. K těmto nástrojům jsem se dostal až u Architektů, ale rychle jsem si zamiloval jejich funkcionalitu nahrávek a heatmap. Klientům jsem pak schopen dodat kvantitativní report, kde jsou vidět obecné trendy a nedostatky, a kvalitativní přehled formou nahrávek a heatmap na oddělených úrovních jak pro manažery, tak i pro vývojáře ohledně případných nedostatků webu.

Oblíbené nástroje a služby

Kdybych nezmínil GTM, tak mám pocit, že svou práci nedělám správně. Od začátku mé cesty v adTech byl GTM nástroj, do kterého jsem se rychle zamiloval. Jednoduchost a přehlednost UI mi dovolila rychlý start a pokročilé možnosti (jako vlastní JavaScript nebo šablony) udržují mou radost při práci s tímto nástrojem. Server GTM je pak nadstavba, ve které leží budoucnost celého měření. K tomuto jsem se dostal více až zde, při práci s Architekty, a každý den se těším, když s klienty můžeme udělat nějaká nová nastavení a vylepšení přes serverové měření.

Ve spolupráci s Architekty mám možnost pracovat na věcech, které mě zajímají, čímž jsem se dostal k platformě Google Cloud, a to primárně ke Google Cloud Functions. Od začátku se mi zde podařilo rozvinout stávající automatizace jak pro interní potřeby, tak pro usnadnění práce našich klientů, ale i vyvinout zcela nové funkce, které by v budoucnu mohly pomoci nejen nám, ale celému našemu odvětví.

Obecně mám rád inovace a možnost se učit a zdokonalovat v jakémkoliv novém nástroji, takže cokoliv se mi dostane pod prsty, si rychle oblíbím.

Jak to celé začalo?

O webové analytice jsem 3 roky před Architekty nikdy neslyšel a rozhodně mě nenapadlo, že toto by mohlo být odvětví, ve kterém bych mohl najít spoustu radosti a svou budoucnost. Mám štěstí, že mám talent na technické věci a obecně učení se novým nástrojům a postupům mi jde velmi rychle. Díky tomuto talentu jsem se rychle dostal z podpory malých klientů k těm největším a následně na pozici, kde jsem zařizoval konzultace pro nejkomplexnější problémy, zaučování nových a stávajících nástrojů jak interně, tak i externě.

Na předchozí pozici jsem kvůli rychlému vzletu dosáhl momentu, kdy jsem neměl moc šanci se rozvíjet dále, jak kariérně, tak osobně v odvětví marketingu a analytiky. Jako člen podpory jsem pomohl Markovi vyřešit problém pro jednoho z klíčových klientů v Google Ads. Jelikož jsem v daný moment již hledal jiné možnosti a z hovoru se mi líbil Markův myšlenkový postup a jeho přístup k práci, tak jsem se rozhodl mu napsat, zda nehledají někoho mého kalibru. Vesmír se na mě usmál. Po krátké době jsem se smál i já, neboť jsme si ve všem sedli a moje cesta jakožto architekt začala.

Koníčky a zájmy mimo práci

Kdybych měl pistoli k hlavě a musel se identifikovat jediným zájmem, tak nejen já, ale i moji známí by řekli “World of Warcraft”. Není to nejlepší vlastnost, ale je to pravda. Hraní her je něco, čemu jsem propadl již v mládí. Dříve to byly Game Boye, puzzle, deskové hry, ale dneska jsou to hry na počítači. K “wowku” jsem se dostal už kolem roku 2006, když jsem byl na návštěvě u kamaráda. Jakmile jsem viděl jeho postavu skákat na poli přes obrovské dýně, tak jsem věděl, že si tohle musím zahrát. Rodiče však byli názoru, že koupit hru a pak za ni platit každý měsíc jsou vyhozené peníze, což s nimi souhlasím, ale zároveň zábavě se cena přiřadit nedá! Po pár letech jsem s kamarády začal pronikat do programování, kdy jsme se dostali k možnosti nastavení vlastního serveru WoW. A od té doby jsem byl pohlcen. K oficiální verzi jsem se dostal až kolem roku 2016, když jsem měl první práci delší dobu a mohl jsem si koupit, co jsem chtěl. V této hře jsem potkal stovky lidí z různých zemí, a se spoustou z nich jsem stále v kontaktu a s několika se dokonce i sešel během cestování po světě. Největší přínos této hry do mého života byla má přítelkyně, se kterou dodnes hrajeme spolu, kdykoliv máme volnou chvilku.

Kromě hraní her mám rád přírodu, a to hlavně chození na výlety v horách a lesech. Ve městě ujdu 10 km a cítím únavu, ale v přírodě mi něco dodává energii, kde i po 20 km mám chuť pokračovat dále. Příroda mimo ruch města a spoustu lidí je moje ideální verze relaxu a načerpání nových sil.

Přejít nahoru