Nastavení měření publik a konverzí

Moderní marketingové systémy využívají víceméně jednotných přístup k získávání dat z vašich stránek, které následně využívají pro automatickou či polo automatickou optimalizaci vašich kampaní v rámci daného systému. Nejčastěji se tak setkáte s označením jako konverzní kód (či měření událostí) a remarketingový kód (retargetingový kód, kód pro sběr publik).

Tyto, po příslušných souhlasech posbírané, údaje o uživatelích vašeho webu se odesílají do reklamních systémů (Google Ads, Facebook Ads, Sklik, Criteo, AdForm a další). Z těchto informací lze mimo jiné tvořit vlastní publika a cílit na ně reklamu či remarketing.

K čemu jsou publika

Vlastní publikum je skupina uživatelů, kteří splňují určitou předem nastavenou podmínku. Může se jednat o:

  • navštívenou URL,
  • navštívený produkt,
  • uživatele, kteří již provedli nákup
  • či cokoliv jiného, protože měřit lze téměř cokoli.

Konverze

Pokud si jako marketingový cíl nastavíte zvýšení konverzí (prodejů), je potřeba konverze také měřit a řešit jejich dlouhodobý vývoj. Konverzí může být jakákoliv interakce uživatele na stránce či v aplikaci.

Konverzní cíl lze nastavit například přes proklik určité URL adresy nebo pomocí události – například přidání do košíku, či dokončení nákupu.

Remarketing

Na základě vlastních publik lze tvořit remarketingové kampaně, například pro uživatele, kteří nechali nedokončený nákup ve svém košíku, prohlédli si určitý typ produktu či kategorii produktů nebo je zajímal poslední obsah na blogu. 

Sběr dat potřebných pro měření konverzí a remarketing dokážeme jednoduše nastavit pomocí Google Tag Manageru a nasadit do vašeho webu. Pro složitější impelementace je nutná součinnost vašich vývojářů a případně existence produktového feedu pro automatizované produktové kampaně. Zde je nejčastějším úskalím, které u našich klientů řešíme nesoulad kódů produktů zobrazovaných na webu s kódy uvedenými v produktovém feedu.

Přejít nahoru
Scroll to Top