Školení: dataLayer Masterclass – datová vrstva nejen pro vývojáře

Pro interní in-house dataLayer Masterclass nás prosím kontaktujte.

Kapacita školení: 5 účastníků Délka školení: 6 hodin

S příchodem Google Tag Manageru spatřil světlo světa koncept datové vrstvy, tedy strukturovaného datového objektu, který je využíván k získávání dat pro marketingové a analytické nástroje. Z vývojářského pohledu to není nic převratného jedná se principielně o JavaScriptový objekt (pole), do kterého jsou jednotlivými pushy (.push()) přidávány nové objekty v JSON formátu. Nad tímto objektem pak stojí pár chytrých metod, kterého příslušné push odbavují v časové souslednosti a mergují výsledky objektu datové vrstvy.

Proč se tedy o datové vrstvě tolik mluví a proč nyní čtete stránku školení dataLayer Masterclass? Důvod je ten, že koncept datové vrstvy byl široce akceptován napříč MarTech trhem a je aktuálně používán jako středobod, kde se udržují veškeré klíčové informace o stavu načtené aplikace s ohledem na měření. Dalším důvodem je i množství nástrojů, které umí datovou vrstvu jednoduše debugovat (Google Tag Manager Assistant, GTM/GA debug, dataSlayer a další) a kontrolovat její konzistenci a správnost hodnot. Samozřejmě můžete si dané informace schovávat v jiných objektech napříč stránkou, ale komplikujete tím život sobě i svým vývojářům.

V průběhu posledních měsíců jsme navrhli datovou vrstvu pro několik eshopových řešení, které používají desítky klientů napříč českým trhem. Pravidelně navrhujeme a rozvíjíme datové vrstvy pro naše klienty. I díky tomu jsme v našem týmu vytvořil obrovskou znalost k práci s konceptem datové vrstvy, kterou nyní chceme předat dál.

Díky této Masterclass pochopíte princip datové vrstvy, naučíte se navrhovat její strukturu a pojmenujeme si některá technická úskalí jako je například mergování nových pushů do stávajícího objektu. 

Obsah školení dataLayer Masterclasss

  • Co je to datová vrstva a kde se vzala
  • Alternativy k objektu dataLayer
  • Zpracování datové vrstvy
  • Návrh sémantické struktury datové vrstvy
  • Jak testovat a dokumentovat datovou vrstvu
  • Příklady standardizovaných objektů
  • Přejmenování datové vrstvy – má to smysl
  • Parametr clear a mergování datové vrstvy
  • Co dávat/nedávat do datové vrstvy
  • Konzistence datové vrstvy pro správce CMS
  • Role datové vrstvy v budoucnosti MarTech
  • Datová vrstva a její vztah k Server-Side měření
  • Data privacy governance v kontextu datové vrstvy

Je školení vhodné právě pro vás?

Ano, pokud vyvíjíte vlastní řešení pro eshopy a chcete svým zákazníkům nabídnout kvalitní datovou vrstvu.
Ano, pokud vyvíjíte webové aplikace a chcete pochopit, co skutečně znamená dataLayer.push().
Ano, pokud chcete pochopit datovou vrstvu a její roli v budoucnosti webového měření.
Ano, pokud Vás zajímá ukázkový návrh sémantické datové vrstvy a tipy pro její tvorbu.

Co se na kurzu naučíte?

Pochopíte koncept datové vrstvy. Naučíte se jí navrhovat. Zjistíte, jaká technická zákoutí můžete při práci s datovou vrstvou odkrýt a objevíte možnosti, jak datovou vrstvu monitorovat, dokumentovat a kontrolovat její konzistenci.

Doporučte školení a získejte hodinu konzultace zdarma!

Není školení přímo pro vás? Již vše z výše uvedeného ovládáte? Doporučte školení někomu dalšímu a získejte hodinu konzultace od Digitálních architektů zdarma v ceně 1700 Kč!

Cena školení

Cena dle požadavků či dohodou.


Máte zájem o školení? Ozvěte se na [email protected].

Přejít nahoru
Scroll to Top