Jak se nám líbilo na Data Date #2


O Data Date

Akce Data Date pod taktovkou Taste proběhla 4. srpna 2022 a náš tým Digitálních architektů se toho moc rád zúčastnil. Poslechli jsme si několik zajímavých přednášek od řečníků Anety Hejnové, Jakuba Novotného a Radka Kupra, kteří rozebrali témata jako GA4 a jejich úskalí, práce s cookies či dopočítávání Consent Ratu. Také jsme utužili kontakty s našimi partnery a kolegy napříč odvětvím a potkali se s novými tvářemi z našeho oboru, dozvěděli jsme se něco nového a celkově si užili pořádnou párty, kde nechyběly drinky ani jídlo. Zároveň chceme uvést několik návrhů, které si myslíme, že na této akci chyběly. V článku jsme připravili krátký výčet toho, co nás na akci nejvíce zaujalo, co bychom možná malinko pozměnili a proč je pro všechny datové aspiranty vhodné se takových událostí účastnit.

Markovo pohled

Moc se mi líbilo místo akce a oceňuji přípravu rautu i volbu celého místa organizačním týmem Taste. Bylo skvělé vidět lidi, se kterými je člověk v posledních letech v kontaktu především online přes blogy či zprávy na LinkedInu a konečně pokecat o tom, co nás v každodenní práci trápí, a že je to vlastně všude stejné. Očekával jsem k jednotlivým přednáškám větší diskusi a trochu organizovaného networkingu. Z myšlenek byl pro mě největší inspirací Consent Rate a přístup Radka Kupra k této problematice. Náhled pod pokličku Seznamu jako reklamního domu v době po souhlasových lištách byl příjemným oživením. Hodně jsem si užil i kvíz, při kterém se hodiny vzdělávání zužitkovali v příjemný dárkový poukaz na některých Tastích Restartů, už teď se moc těším.

Michalův pohled

Druhé Data Date bohužel nenavázalo na první a tentokrát se spíše jednalo o “web analytics data date” a to jak přednáškami tak i návštěvníky. Jako zarytý data engineer jsem marně hledal v publiku kolegy ve zbrani. Nejvíce se mi líbila přednáška od Jakuba Novotného, kde Kuba mluvil dosti otevřeně o reklamním businessu Seznamu, což je vždy příjemná změna. U velkých hráčů jsem spíše zvyklý na to, že se snaží informace skrývat a to ať už v ČR nebo v cizině.

Doufám že se do příště data date buď vrátí k obecným datovým tématům nebo alespoň rozdělí na “web data date” a čistě Data Date, které bude více o Business Intelligence, datových skladech či integracích.

Barči pohled

Data Date jsem si užila. Měla jsem strach, že přednášky budou až moc do hloubky pro někoho, kdo není kovaný webový analytik, což se naštěstí nestalo, takže jsem si z přednášek odnesla i pár zajímavých informací. Nejvíc mě rozhodně zaujal propad dat a celkově myšlenkový přístup k této problematice po nasazení cookie lišty, který řešíme i u našich klientů. Jídlo a prostor byly oboje super. Příště bych ocenila více trochu organizovaného networkingu.

Marťasův pohled

Bylo fajn se po dlouhé době podívat na offline akci, navíc v hezkých prostorách jako je město-moře a potkat se s lidmi z oboru. Z přednášek si odnáším pár nových informací kolem GA4, které využiji při každodenní práci a také utvrzení o tom, že se stejné či podobné problémy, například s GA4, řeší nejen u nás, ale všude.

Tomášův pohled

Mně se líbilo místo a lidé byli super. Z přednášek mám smíšené pocity. Dozvěděl jsem se pár nových informací. U některých přednášek byly některé snímky až příliš krkolomné a trochu jsem se ztrácel v myšlence, kterou chce přednášející sdělit. U prezentace od Jakuba oceňuji jeho otevřenost, bohužel grafy použité v prezentaci byly nepřehledné a i pokročilejší doba, ve které prezentace probíhala zhoršila jejich čitelnost. I přesto to byla asi nejlepší přednáška ze všech.

GA4 anketa mě pobavila, byla dobře připravená a měla záludné otázky. 

Osobně mi chyběly jmenovky i organizovanější networking, dle kterých bych si lidi zapamatoval a věděl, na co se je případně mohu zeptat. Čekal jsem, že se rozproudí větší diskuze po přednáškách a že ostatní budou vášnivě vzdorovat názorům kolegů Marka a Michala. Měl jsem za to, že to bude více formou workshopu, při kterém se zapojí více lidí a ke mně by se tak dostaly informace z více zdrojů a pohledů. Tohle je možná dobrý nápad do příště, který určitě na méně formálních akcích jako je Data Date může najít své místo.

Přejít nahoru