Nastavení GA4
Google Analytics 4 (GA4) je aktuálně poslední verze analytického nástroje Google Analytics, která mění pohled na webovou analytiku. Je postavena na událostech (a parametrech), zatímco původní (GA3) Analytics vycházejí primárně ze zobrazení stránky a transakcí (události zde přibyly až později a nejsou jádrem celého nástroje). Zatímco ještě před pár měsíci o GA4 téměř nikdo nemluvil, nyní byste měli zpozornět – jejich nastavení právě nyní je vcelku zásadní!
Více o novinkách v GA4 si můžete přečíst i u nás na blogu.
S čím vám pomůžeme?
Při startu měření v GA4 rozhodně nestačí přepnout původní měření na nové – to určitě nedělejte. Doporučujeme sbírat data do obou prostředí, měřit paralelně.
- Definovat eventy a parametry, na kterých jsou GA4 postaveny
- Implementovat měření na klíč
- Připravit individuální přehledy, abyste viděli to nejdůležitější na první pohled
- Navrhnout přechod z GA3
Výhody GA4 a proč teď?
Tato verze Google Analytics je stále ve vývoji a mnoho se toho ještě pravděpodobně změní, nicméně už teď doporučujeme nastavit měření a naučit se orientovat/vyhodnocovat právě v nových přehledech. Kdo je připraven, není překvapen.
- Moderní přístup pro nové projekty (začněte měřit teď a získejte náskok před konkurencí)
- Dostupnost historických dat (čím dříve budete měřit, tím dříve bude možné nová data porovnávat)
- Možnost měřit mobilní aplikace a web v jednom místě
- Nová baseline pro zaběhlá data (zvyknete se dívat na nové metriky)
- Trychtýře (skvělá tvorba funnelů)
- Benevolentnější sampling dat (díky vlastním reportům vrací přesnější údaje)
- Sady událostí a kompletní customizace (možnost vytvoření doporučených událostí dle Google a nebo možnost použití vlastního názvosloví pro všechny interakce)
Začněte měřit do nových GA4 co nejdříve, původní měření nechte být. Pokud potřebujete s nastavením pomoci, jsme tu pro vás. Kromě proprietárních řešení webů umíme zadat a nastavit GA4 také na open source systémy nebo krabicová řešení, jako je Shoptet.
Proč si na migraci na GA4 vybrat nás?
- Zkušený tým analytiků s praxí v mnoha nástrojích včetně GA4
- Řešíme nastavení GA4 na denní bázi
- S datovou vrstvou umíme kouzla
- Jsme partneři Shoptetu