Nastavení GA4

Google Analytics 4 (GA4) je aktuálně poslední verze analytického nástroje Google Analytics, která mění pohled na webovou analytiku. Je postavena na událostech (a parametrech), zatímco původní (GA3) Analytics vycházejí primárně ze zobrazení stránky a transakcí (události zde přibyly až později a nejsou jádrem celého nástroje). Zatímco ještě před pár měsíci o GA4 téměř nikdo nemluvil, nyní byste měli zpozornět – jejich nastavení právě nyní je vcelku zásadní!

Více o novinkách v GA4 si můžete přečíst i u nás na blogu.

S čím vám pomůžeme?

Při startu měření v GA4 rozhodně nestačí přepnout původní měření na nové – to určitě nedělejte. Doporučujeme sbírat data do obou prostředí, měřit paralelně.

  • Definovat eventy a parametry, na kterých jsou GA4 postaveny
  • Implementovat měření na klíč
  • Připravit individuální přehledy, abyste viděli to nejdůležitější na první pohled
  • Navrhnout přechod z GA3

Výhody GA4 a proč teď?

Tato verze Google Analytics je stále ve vývoji a mnoho se toho ještě pravděpodobně změní, nicméně už teď doporučujeme nastavit měření a naučit se orientovat/vyhodnocovat právě v nových přehledech. Kdo je připraven, není překvapen.

  • Moderní přístup pro nové projekty (začněte měřit teď a získejte náskok před konkurencí)
  • Dostupnost historických dat (čím dříve budete měřit, tím dříve bude možné nová data porovnávat)
  • Možnost měřit mobilní aplikace a web v jednom místě
  • Nová baseline pro zaběhlá data (zvyknete se dívat na nové metriky)
  • Trychtýře (skvělá tvorba funnelů)
  • Benevolentnější sampling dat (díky vlastním reportům vrací přesnější údaje)
  • Sady událostí a kompletní customizace (možnost vytvoření doporučených událostí dle Google a nebo možnost použití vlastního názvosloví pro všechny interakce)

Začněte měřit do nových GA4 co nejdříve, původní měření nechte být. Pokud potřebujete s nastavením pomoci, jsme tu pro vás. Kromě proprietárních řešení webů umíme zadat a nastavit GA4 také na open source systémy nebo krabicová řešení, jako je Shoptet.


Scroll to Top