Analýzy nad interními statistikami
Analýza nad interními statistikami je jediné místo, kde máte všechna základní data pohromadě. Najdete zde nejen přesný počet nákupů, ale také informace o dopravě, vratkách či reklamacích. Nad nejhodnotnějšími daty vašeho businessu se vyplatí dělat analýzy hned z několika důvodů. Pustíme se do toho společně?
Analýza nad interními statistikami a co se díky ní dozvíte?
Je toho opravdu hodně! Mezi nejběžnější data, která pro klienty zpracováváme, patří:
- data o objednávkách – porovnání reality s daty z Google Analytics,
- počet vratek – když je dobré spárování s Google Analytics, lze odhalit z jakého kanálu či kampaně je vratek nejvíce,
- doručování objednávek – jak rychle jsem schopen od objednání dodat zásilku až k zákazníkovi (dle informací z vašeho systém o přijetí objednávky a od přepravce o doručení),
- segmentace uživatelů (provádění RFM analýz) – například dle nákladů, četnosti objednávek, kategorií e-shopu apod.,
- identifikovaní uživatelé – kategorizace zákazníků, dlouhodobá hodnota zákazníků, odpadovost (churn),
- srovnání s konkurencí – porovnání cen produktů,
- analýza vztahů produktů v nákupních košících.
Jaké nástroje používáme?
Obvykle využíváme nástroj Keboola v kombinaci s BigQuery. Po troše magie získáme data, které lze následně vizualizovat.
Pokud chceme z těchto dat (ještě před vizualizací) něco počítat, pak používáme Python, Keboolu nebo výpočetní systémy na Google Cloudu. Výběr padá obvykle na nástroj dle složitosti výpočtu, objemu dat a potřeby výkonu.
Technické náležitosti
Interní statistiky lze obvykle exportovat z jakéhokoli e-shopového řešení – ať už se jedná o vlastní systém, Shoptet či Opencart. Kromě toho lze pracovat také daty z účetních systémů (například Pohoda, SAP). U e-shopových platforem je export obvykle jednodušší, protože systém není tak komplexní.
Kromě exportů lze využít také API. To je ovšem individuální dle projektu – respektive systému či dokonce verze systému, který si platíte.
Jsme schopni pracovat s realtime výpočty, ale kámen úrazu přichází v získávání dat. Technologie nám nedovoluje získávat data například 2x za vteřinu (vyhodnocení dotazu přes API může trvat i 30 vteřin, protože se stahuje několik MB nebo GB). Často by to nezvládl ani interní systém. Proto pro naše klienty realizujeme tyto reporty například 1x za den, někdy 1x za hodinu.
Chcete zjistit více analýzách nad interními statistikami? Spojte se s námi a získejte konzultaci zdarma, kde s vámi probereme vše potřebné.