GA4 –

NEZBYTNOST A BUDOUCNOST WEBOVÉ ANALYTIKY

GA4 jsou budoucností webové a datové analytiky. Myslíte-li to se svým digitálním projektem vážně, neváhejte! V příštích měsících už si BEZ GA4 NEŠKRTNETE.

GA4 s sebou přinášejí mimo jiného zcela novou perspektivu a nový datový model. S tím velmi úzce souvisí klíčová role datové vrstvy, která zajistí správné měření a unifikaci. Jsou též zaměřené na ochranu soukromí a umí modelovat chybějící data z cookie lišt.

Obraťte se na nás a my celou IMPLEMENTACI VYŘEŠÍME ZA VÁS.

implementujeme za vás




    Změna datového modelu

    U GA4 se jedná o zcela nový datový model. Na rozdíl od Universal Analytics, GA4 používají event-based model, kde je klíčová identifikace jednotlivých událostí a transakcí.

    Sjednocená zařízení

    Jedním z největších taháků nových GA4 je bezpochyby možnost měřit webové aplikace a zároveň mobilní aplikace na jednom místě. Nastavení není z nejjednodušších, ale my to umíme!

    Nové reporty

    GA4 mají dobře zpracované posílání dat do Google Data Studia, díky kterému budete mít data stále k dispozici. Kromě toho zde najdeme vymakanou verzi trychtýřů, jež je zatím nejlepší jakou jsme viděli.

    Nová perspektiva

    Máme za sebou již desítku implementací GA4 u našich klientů a ukazuje se, že nový datový model založený na událostech, které si můžete sami pojmenovat, poskytuje velkou volnost v návrhu struktury události.

    ADOPCE GA4 DLE TYPU PROJEKTU

    GA4 JE LEPŠÍ V KAŽDÉM OHLEDU

    GA3 končí v červenci 2023. Ještě 6 měsíců po ukončení v červenci 2023 se půjde k datům dostat, pak už nic. Oficiální import do GA4 zatím není, vše musíte řešit vlastní cestou pomocí externích nástrojů (např. Keboola, Supermetrics, vlastní skript). Případně může exportovat základní agregované reporty ručně například, návštěvnost, transakce a tržby dle source  medium, což většinu menších a středních projektů bohatě uspokojí. Stahovat denní data či nejde bože raw data bez toho aniž byste věděli proč nemá smysl.

    Nutnost přejít na GA4 tedy klepe na dveře všem digitálním projektům, eshopům i aplikacím. Především u zaběhlých projektů právě s cílem zajistit plynulou migraci, doporučujeme svěřit celou implementaci právě díky datové migraci a zachování kontinuity profesionálům. GA4 nabízí sice nabízí automatickou out of the box pomoc pro základní metriky a ukazatele, které je vhodné sledovat pro váš zákaznický kmen (predikce, CLV apod.) Je ale jasné, že jsou to data spíše indikativní. Můžete je použít jako odrazový můstek k větší datové maturitě. To vše při respektování aktuální požadavků na ochranu soukromí uživatelů.

    Přejít nahoru
    Scroll to Top