Přechod na GA4

Google Analytics 4 (GA4) jsou nyní poslední a do budoucna jedinou podporovanou verzí analytického nástroje Google Analytics. GA4 se liší v implementaci a celkově mění mění pohled na webovou analytiku, jak jsme ji znali po desítky let. Celá filozofie měření i datová struktura je postavena na událostech (a k nim příslušejících parametrech), zatímco původní (GA3) Universal Analytics vycházejí primárně ze zobrazení stránek a transakcí (události zde přibyly až později a nejsou jádrem celého nástroje).

Proč řešit přechod právě teď?

Před pár měsíci byly GA4 spíše zábavou pro pokročilé analytiky a i přes doporučený dual tracking (to znamená souběžné měření webu jak do GA3 tak do GA4) využil jenom zlomek uživatelů nástroje. Nyní se vše změnilo, Google oficiálně oznámil, že poslední nasbíraná data nástroj zpracuje 1.7.2023. Všichni uživatelé nástroje tedy mají do této doby čas provést migraci a adopci nástroje GA4. Pokud chcete mít v nástroji meziroční srovnání máme čas jen do 1.7.2022.

Především u rozsáhlejších projektů, kde již nyní dochází k měření desítek eventů či produktů a nákupů v elektronickém obchodu (enhanced ecommerce), může být přechod náročným oříškem, a proto doporučujeme sáhnout po službách zkušených analytiků.

Implementace a migrace GA4 však není jenom o technickém nastavení, velkou část tvoří i analýza již existující implementace, vytvoření jasného byznysového zadání, vzdělání a onboarding týmu či přechod reportingu a manažerských přehledů na nový datový zdroj. Kompletní projekt adopce GA4 může trvat 8 – 16 týdnů, dle jeho rozsahu.

Více o novinkách v GA4 si můžete přečíst i u nás na blogu.

S čím vám pomůžeme?

Zajímá vás, jaké kroky by případný projekt přechodu na GA4 obsahoval? Jak probíhá onboarding nových klientů? Čtěte dále a zajistěte si příslušnou kapacitu ještě dnes.

  • Nastavení business case celého projektu
  • Audit existující GA3 implementace
  • Návrh struktury účtu – property, datové streamy
  • Založení účtů a property
  • Vytvoření datových streamů
  • Nastavení podmínek pro zpracování dat (User-ID, Google Signals, doba retence, propojení s Google Ads, propojení se Search Console)
  • Migrační tabulka pro GA3 > GA4 eventy
  • Migrační tabulka pro GA3 > GA4 vlastní dimenze a metriky
  • Migrační tabulka pro GA3 > GA4 cíle
  • Tvorba zadání pro vývojáře
  • Samotná implementace GA4 (za nás 100% doporučujeme Google Tag Manager)
  • Kontrola, testování s srovnání dat GA3 vs GA4 – odhalení nové baseline
  • Volitelně: Migrace publik a využití prediktivních modelů
  • Volitelně: Integrace GA4 + CRM pomocí datové platformy například Keboola či Google Cloud
  • Volitelně: Přechod reportingu z GA3 dat na GA4 data
  • Nasdílení GA4 účtů a reportů napříč firmou
  • Onboarding marketingového i manažerského týmu
  • Série školení napříč firmou
  • Správa, údržba a dlouhodobý rozvoj měření

Výhody GA4 a proč teď?

Google Analytics 4 jsou aktuálně ve velmi aktivním vývoji a na bázi měsíců do nich přibývají nové funkce, které jsou na poli analytiky revoluční. Podívejte se na ty, které považujeme významné.

  • Moderní přístup pro nové projekty (začněte měřit teď a získejte náskok před konkurencí)
  • Využití moderních postupů (datová atribuce, detekce anomálií, skladování dat v Big Query)
  • Dostupnost historických dat (čím dříve budete měřit, tím dříve bude možné nová data porovnávat)
  • Možnost měřit mobilní aplikace a web v jednom místě
  • Nová baseline pro zaběhlá data (zvyknete se dívat na nové metriky)
  • Trychtýře (skvělá tvorba funnelů)
  • Benevolentnější sampling dat (díky vlastním reportům vrací přesnější údaje)
  • Sady událostí a kompletní customizace (možnost vytvoření doporučených událostí dle Google a nebo možnost použití vlastního názvosloví pro všechny interakce)

Neváhejte již ani chvíli a zajistěte si příslušnou kapacitu našeho týmu ještě dnes. Poptávka je veliká a naše kapacity omezené.


Proč si na migraci na GA4 vybrat nás?

  • Zkušený tým analytiků s praxí v mnoha nástrojích včetně GA4
  • Řešíme nastavení GA4 na denní bázi
  • S datovou vrstvou umíme kouzla
  • Jsme partneři Shoptetu, WPJ Shopu a dalších ecommerce řešení
Přejít nahoru
Scroll to Top