Nastavení seskupení kanálů v Google Analytics

Nastavení seskupení kanálů v Google Analytics aneb channel grouping je způsob, jak kategorizovat zdroje návštěvnosti na vašich webových stránkách nebo v aplikacích. To vám pomůže zjistit a pochopit, odkud uživatelé přicházejí na váš web/e-shop.

Výchozí kanály GA4

V rámci GA4 existuje default channel grouping neboli výchozí kanály návštěvnosti. Toto rozložení nelze měnit a ani nelze přidávat nové kanály. V případě, že je některý zdroj mimo výchozí nastavení, spadá do tzv. “Unassigned”. Výchozí členění je následující:

  • Affiliates
  • Audio
  • Cross-network
  • Direct
  • Display
  • Email
  • Mobile Push Notifications
  • Organic Search
  • Organic Shopping
  • Organic Social
  • Organic Video
  • Paid Other
  • Paid Search
  • Paid Shopping
  • Paid Social
  • Paid Video
  • Referral
  • SMS

Vlastní kanály GA4

Můžete také vytvořit vlastní kanály. To je velmi užitečná metoda v případě, že chcete sledovat konkrétní zdroje návštěvnosti, které nejsou zahrnuty ve výchozích kanálech, případně seskupovat některé zdroje do jednoho.

Jak vytvořit vlastní kanál GA4?

Níže popisujeme postup jak na to. Pokud ale se tím zabývat nechete, můžete tuto část přeskočit a rovnou kontaktovat nás a my za vás vše nastavíme!

Chcete-li vytvořit vlastní kanál GA4, přejděte do sekce admin – property – data settings – channel groups – create new channel group:

V dialogovém okně „Create new channel group“ vyplňte “group name” a  “group description”. Název nového zdroje a jeho podmínky zadáte v dalším kroku po kliknutí na “add new channel”

Následně vytváříte nový zdroj, kterému přiřadíte vlastní podmínky. Vybírat můžete z: Medium, Source, Source platform, Campaign ID, Campaign name a Default channel group. 

Samozřejmě lze jednotlivé podmínky kombinovat skrze operátory “AND” nebo “OR”.

Například, pokud chcete vytvořit kanál pro uživatele, kteří přicházejí na váš web nebo e-shop z konkrétní Google Ads reklamy, můžete použít následující podmínky:

Název: Google Ads

ID kampaně: (zde zadejte ID své kampaně)

Název kampaně: (zde zadejte název kampaně)

Seskupení dvou a více kanálů do jednoho

V případě, že potřebujeme spojit několik kanálů do jednoho, například kvůli přehlednosti, lze to udělat následujícím způsobem:

Vytvoříme si novou skupinu kanálů.

Následně ji pojmenujeme a vytvoříme nový kanál.

Vytvoříme nové jméno pro kanál a následně zajistíme podmínky, které seskupí buďto více zdrojů do jednoho nebo dva a více původních výchozích kanálů. V tomto případě lze použít podmínky “AND” a “OR”.

Zde příklad seskupení všech původních kanálů obsahující slovo “Shopping”

V posledním kroku lze následně původní kanály s “shopping” v názvu odstranit:

Jak používat channel grouping v GA4?

Jakmile máte vytvořenou vlastní skupinu kanálů, můžete ji použít pro filtrování návštěvnosti v reportech GA4. Například v reportu Traffic acquisition. Výchozí seskupení zde bude Session default channel group. Stáčí jej rozkliknout a vybrat z nabídky vlastní skupinu kanálů. Pochopitelně lze takto filtrovat i v rámci reportů v Looker studiu.

Nechce se vám to dělat? Nechte to na nás, profesionálech! My za vás vše připravíme, naplánujeme a na míru vyřešíme, abyste se vy tím nemuseli vůbec zabývat. Stačí jednoduše vyplnit kontaktní formulář a my si s vámi domluvíme konzultaci ZDARMA!
👇

Přejít nahoru
Scroll to Top