Zúčastnili jsme se dalšího MeasureCampu, ale tentokrát ve Vídni. Přinášíme si zpět do České republiky nové metody, super inspiraci a důležité kontakty a rádi bychom se o ně s vámi podělili.
MeasureCamp Vienna probíhal hladce jako každý předchozí MC, na kterém jsme kdy byli. Klasicky bylo několik bloků přednášek po 30 minutách, kde se přednášející dotknuli aktuálních témat, které se řeší v datovém a webovém světě. Nás tentokrát mile překvapil větší počet bloků přednášek. Měli jsme tak větší výběr z témat i speakerů.
Pojďme se tedy společně podívat na to, co nás zaujalo.
Why we track – Steen Rasmussen
Přednáška Steena byla zaměřená na obecnou problematiku měření. Proč měříme, k čemu to je, co se děje s našimi kampaněmi, jak nám pomůže umělá inteligence atd. Tato přednáška krásně shrnula věci, které již máme v našich procesech zaběhnuté a ujasnila nám některá další témata.
Např. to, že když AI modeluje data, tak je schopná dopočítat cokoliv. To ale neznamená, že je vhodné ji používat vždy, protože v některých případech není na místě používat automatické systémy. Stále musíme pamatovat na to, že pracujeme s lidmi, ať už to jsou klienti či vývojáři.
Zároveň je potřeba pracovat s daty co nejdříve, nemůžeme je nechat ležet ladem. Musíme pracovat s tím, co je teď a počítat s faktory, které jsou kolem nás.
Lidé mají v povaze odmítat pravdu, i když je podložená daty, takže je také velice důležitá formulace našich výsledků. Zásadní je předat jasné výstupy, navrhnout další směřování, dát věcem nadhled a jak řekl Steen “keep it simple”.
SGTM challenges – Michaela Linhart a Christian Kletzander
Přednášku SGTM challenges, Michaela a Christian formulovali do stylu workshopu. Zabývali se výzvami, které mohou nastat při nastavování SGTM měření. I my server-side analytiku řešíme v našich projektech na každodenní bázi a proto nám toto téma není cizí.
Na workshopu jsme se tedy společně soustředili na otázky, jako jsou: jaké jsou nejčastější chyby při nastavování SGTM měření, jak při tom postupovat, jak budeme testovat, že měření funguje správně, kde poběží servery, a další. Obecně byla přednáška velice detailní a vhodná pro pokročilejší jednotlivce, kteří mají již základy SGTM za sebou.
Git for data Analyst
Přednáška byla velice zajímavá a zaměřovala se na využívání Gitu v datové analytice. V našem technologickém stacku je nástroj Git zahrnutý také a proto nás velice potěšilo, že na něj byla vypsána přednáška.
Přednášející výklad pojal v rámci obecných sheetů a tabulek. Na rozdíl my, používáme Git pro ukládání vývojových verzí a zálohování například pro DBT při zpracovávání dat pro BigQuery. Zpět k přednášce. Jakou výhodou je Git pro Sheety? Nemusíme ukládat tisíce souborů nebo je složitě hledat, ale místo toho ukládat aktuální verze do Gitu. Největším benefitem je tedy přehled.
Cookieless is bullsh*t – Goerge
George pojal přednášku, s názvem Cookieless is bullsh*t, formou diskuze. Vše se točilo okolo myšlenky, že cookieless měření nepřináší žádná přidaná data, pracuje na hraně zákona a obecně je to metoda k ničemu. Lidé, kteří přišli na tuto přednášku následně argumentovali jejich důvody, proč jsou toho názoru, že je metoda benefiční a proč jí oni sami využívají ve své práci.
Spam traffic in GA4 – Matthias Hausdorf
Přednáška od Matthiase jasně a stručně popisovala, jak v Google Analytics 4 nastavení můžeme vyfiltrovat určité adresy, boty, platební brány a mnoho dalšího, a kde se toto všechno v nastavení nachází. Jeho přednáška byla tedy velice detailní a tyto postupy se nám určitě v naší praxi mohou hodit.
Marketing Mix Modelling in a nutshell – Marek Kobulsky
Velice zajímavá přednáška se zaměřovala na Marketing Mix Modelling, který se zabývá nejaktuálnější přístupem k vyhodnocování kampaní. Šlo se od teoretických základů, jak MMM funguje, jaký je hlavní přínos a čím se liší od atribučního modelování na různých ukázkách.
Od teoretického základu, jak MMM funguje a čím se liší od atribučního modelování, přešel Marek ke konkrétním ukázkám. Škoda jen, že na takto zajímavé téma nebylo více času.
GA4 BigQuery sessionisation – Thomas Langnau
Poslední přednáška, kterou jsme stihli, byla od Thomase na téma GA4 BigQuery sessionisation. Věnoval se záležitosti, v jakém formátu posílat data do GA4, aby v BigQuery nebylo vše rozsypané. Například v případě, když se pošlou do GA4 pouze čísla, tak v BigQuery se uloží do jiného formátu. Tím pádem v BigQuery se zobrazí v jiné kolonce a automatické query, které počítá s tím jedním sloupečkem hodí mnoho prázdných hodnot.
Přednáška byla spíše technická. Thomas se zabýval typy, které nám pomohou, jak strukturovat a rozdělit query. Dále nám představil základní rozdělení a struktury v případě, kdy potřebujeme některá data z GA4 a v BigQuery.