Data market znamená přesně to, co si pod tím každý představí – digitálně dostupný trh uvnitř firmy. Zároveň je to místo, kde si zaměstnanci mohou “nakoupit” data, která potřebují pro svoji práci. Tzv. datové tržiště obvykle nabízejí různé typy dat pro různé trhy a z různých zdrojů. Největší poptávka je po datech z Business Intelligence, reklamních statistik, demografických a osobních údajích, průzkumech a tržních dat.
Existuje i fenomén data marketů, které poskytují veřejně dostupná data, jež můžete zakoupit. Sdílení dat má dlouhou historii a to hlavně v akademických kruzích. V posledních letech se však začalo pronikat i do soukromých firem různorodých oborů. Mezi poptávající dat patří např. vláda, analytici, velké podniky a firmy poskytující informace o trhu. Množství dat neustále roste a machine learning a umělá inteligence hrají stále důležitější roli při rozhodování. Datová tržiště pomáhají organizacím šetřit síly a finance spojené s hledáním potřebných datových sad (setů).
Služby jako Qlik Sense® Data Sources a Snowflake Data Marketplace umožňují rychlejší a snadnější přístup k datům, což zlevňuje analýzu a umožňuje zpeněžit data. Snowflake Data Marketplace je součástí Data Cloudu a poskytuje svým uživatelům přístup k datům. Tato data jsou připravené na spuštění dotazu (ready-to-query) z ekosystému obchodních partnerů, zákazníků a také potenciálně tisícům poskytovatelů dat a datových služeb.
Koncept má tedy dvě roviny a to interní data market z pohledu firmy a veřejný data market(place) s připravenými veřejně dostupnými daty.