Zlepšení vyspělosti dat a analytiky pro Travelcircus.de

Travelcircus.de je významná online platforma specializující se na oblast cestování a volného času. Jejich poslání, poskytovat výjimečné cestovatelské zážitky, je přivedl k rozhodnutí vyhledat specialisty na optimalizaci své datové a analytické infrastruktury. Tato případová studie se zaměřuje na spolupráci mezi Travelcircus.de a Digitálními architekty, s cílem nastavit a optimalizovat jejich datové struktury a webovou analytiku.

Přehled projektu:

Travelcircus.de se na nás obrátil s vidinou zlepšit svou infrastrukturu pro analýzu dat. Projekt spočíval v revizi současného měření dat na všech doménách spadajících pod Travelcircus.de, zprovoznění nové datové vrstvy, implementaci měření pro nástroj GA4, implementaci a revizi konverzních událostí pro reklamní systémy a nastavení serverového měření a správy dat.

Naší hlavní kontaktní osobou byl Lucas Hengstenberg, který měl na starosti řízení celého projektu na straně Travelcircus.de, komunikoval s vývojáři a fungoval jako account celé naší spolupráce. Díky němu byla celá organizace a koordinace společných projektů velice bezproblémová.

„Digitální architekti nám pomohli kompletně restrukturalizovat a implementovat naše analytické nastavení. Od prvního dne Digitální architekti prokázali své hluboké odborné znalosti a silný důraz na kvalitu a řádnou dokumentaci. V průběhu celého projektu byla spolupráce velmi efektivní a bezproblémová. Digitální architekti jsou odborníci, kteří pracovali ruku v ruce s našimi týmy BI, marketingem a inženýry a zároveň řídili proces a dohlíželi na celkovou strategii. Společnost Digitální architekti vřele doporučuji všem organizacím, které chtějí posunout svou webovou analytiku na vyšší úroveň.“

Lucas Hengstenberg, marketingový ředitel společnosti TravelCircus

Přehled implementace

1. Audit a dokumentace webové analytiky:

2. Úkoly pro implementaci datové vrstvy:

  • Poskytnutí úplné specifikace k vytvoření nové datové vrstvy pro účely měření dat. Klientovi byl poskytnut kompletní dokument obsahující podrobné specifikace pro vývojáře. Následovalo několik schůzek a proces testování nové datové vrstvy.

3. Implementace a revize GA4 a GTM:

4. Audit a dokumentace Matomo:

  • Audit nastavení nástroje Matomo.
  • Dokumentace konfigurace nástroje Matomo.

5. Implementace na webových jazycích:

  • Implementace na více jazykových mutacích Travelcircus webu a přidružených doménách.

Časová osa projektu

Projekt měl předpokládaný časový rámec 8 až 12 měsíců v závislosti na spolupráci s klientem. Mezi klíčové milníky projektu patří:

Výsledky a přínosy

Spolupráce mezi Travelcircus.de a Digitálními architekty přinesla několik významných výsledků:

Kompletní implementace GA4:

Implementace GA4 na webových stránkách umožnila klientovi přístup k pokročilejším a komplexnějším datům webové analytiky. Díky tomu nyní může využívat nové funkce a reporty GA4 k získání hlubšího přehledu o svých uživatelích, jejich chování a výsledcích. Mohou také exportovat svá data z GA4 do BigQuery, což jim umožňuje provádět složitější a na míru přizpůsobené analýzy a dotazy.

Optimalizace konverzí reklam:

Optimalizací konverzí reklam posílá Travelcircus přesná a konzistentní data do svých dalších marketingových platforem a nástrojů. Mohou pak správně sledovat a měřit konverze napříč různými kanály a zdroji a podle toho optimalizovat své marketingové kampaně a strategie. Zároveň jsme se zabývali tím, co nazýváme Enhanced Conversion for Leads. Jedná se o funkci, která dokáže zlepšit přesnost měření konverzí a odemknout výkonnější bidding

Sledování a měření subdomén:

Opravili jsme problém se sledováním subdomén, který způsoboval ztrátu nebo duplikaci dat, když uživatelé přecházeli mezi různými subdoménami webu. Díky tomu může klient sledovat své subdomény jako celek a analyzovat, jak uživatelé interagovali s různými sekcemi a funkcemi jejich webu.

Nová datová vrstva:

Úspěšná implementace nové datové vrstvy podle našeho zadání, která se stala základním kamenem celého webu a na které můžeme v budoucnu stavět, vytvářet nové události, získávat další data atd….

Příklad

dataLayer.push({
	'event': 'add_to_cart',
	        'products': [{ product object }]
               'basker' :[{ Basket object }],,
       'list': {id: 'id product list', 
                name: 'product list name', 
_clear: true; // the parameter that precedes the recursive merge of individual objects, i.e. the products object is always overwritten by an object from push
});
Měření server-side:

Měření server-side bylo zavedeno za účelem neomezeného měření různých typů blokátorů. Na tomto základě pak byly sestaveny konverze do reklamních systémů a propojeny s front-endovými konverzemi. Klient tak dosáhl na více dat a je nyní schopen lépe cílit reklamu.

Příklad:

"events":[
      {
         "name":"add_to_cart",
         "params":{
            "page_location":"https:\/\/www.stagi...ons=",
            "x-marketing-event_id":"add_to_cart_...",
            "session_id":"1680xy...3066",
            "environment":"dev",
            "user_id_hash":"undefined",
            "currency":"EUR",
            "affiliation":0,
            "price":"xy.0000",
            "revenue":"xy.0000",
            "user_properties":{
               "anonymousId":"0136bcb....a2de73ba2492",
               "isLoggedIn":false,
....

Velice nás těší, že naše spolupráce s klientem byla rozmanitá a úspěšná. Všechny úkoly, cíle a hlavně celý projekt jsme dokázali splnit společně, v daném čase a v té nejvyšší kvalitě. Klient byl s našimi výsledky spokojen a ocenili jsme jeho profesionální a vstřícný přístup. Rádi bychom v naší spolupráci pokračovali i v budoucnu a podíleli se na dalších projektech a celkovém rozvoji organizace Travelcircus.

Jestli to s vaším byznysem myslíte vážně, šáhněte po službách profesionálů.
Jsme tu pro vás a na úvodní konzultaci se s vámi rádi zdarma pobavíme. ?

Přejít nahoru