Nastavení GA4

Google Analytics 4 (GA4) je aktuálně poslední verze analytického nástroje Google Analytics, která mění pohled na webovou analytiku. Je postavena na událostech (a parametrech), zatímco původní (GA3) Analytics vycházejí primárně ze zobrazení stránky a transakcí (události zde přibyly až později a nejsou jádrem celého nástroje). Ostrá verze GA4 je funkční od července 2023. Od té doby jsou původní Universal Analytics postupně vypínány. Pakliže jste si neplatili verzi Universal Analytics 360, tak již žádná data do Universal Analytics neměříte.

Více o novinkách v GA4 si můžete přečíst i u nás na blogu.

S čím vám pomůžeme?

Při startu měření v GA4 rozhodně nestačí přepnout původní měření na nové – to určitě nedělejte. Je potřeba celé měření nastavit znovu, a to především kvůli zcela odlišnému přístupu k analytice v nástroji GA4.

  • Definovat eventy a parametry, na kterých jsou GA4 postaveny.
  • Implementovat komplexní měření na klíč – analyzujeme, navrhneme a nastavíme celé měření GA4 pro váš web nebo e-shop.
  • Pro GA4 je zásadní datová vrstva, a to především u e-shopů. Celou vrstvu pro vás navrhneme a následně otestujeme.
  • Proškolit vás na GA4. Budete tak vědět, co kde hledat a především, jak číst nová data.
  • Připravit individuální přehledy, abyste viděli to nejdůležitější na první pohled.

Výhody GA4

Jak již bylo řečeno. GA4 je aktuálně jediná funkční verze Google Analytics (s výjimkou případu placených Universal Analytics 360). Pokud tedy svůj web nebo e-shop dosud neměříte, nemáte jinou možnost než měřit v GA4. Samozřejmě pokud neuvažujete o konkurečních službách.

  • Moderní přístup pro nové projekty (začněte měřit teď a získejte náskok před konkurencí)
  • Možnost měřit mobilní aplikace a web v jednom místě
  • Nová baseline pro zaběhlá data (zvyknete se dívat na nové metriky)
  • Trychtýře (skvělá tvorba funnelů)
  • Benevolentnější sampling dat (díky vlastním reportům vrací přesnější údaje)
  • Sady událostí a kompletní customizace (možnost vytvoření doporučených událostí dle Google a nebo možnost použití vlastního názvosloví pro všechny interakce)
  • Více možností a metrik pro měření ecommerce

Kromě proprietárních řešení webů umíme zadat a nastavit GA4 také na open source systémy nebo krabicová řešení, jako je Shoptet.


Přejít nahoru