Data market

Data market znamená přesně to, co si pod tím každý představí –  digitálně dostupný trh uvnitř firmy, kde si zaměstnanci mohou “nakoupit” data, která potřebují pro svoji práci. Tzv. datové tržiště obvykle nabízejí různé typy dat pro různé trhy a z různých zdrojů. Největší poptávka je po datech z Business Intelligence, reklamních statistik, demografických a osobních údajích, průzkumech a tržních dat. 

Existuje i fenomén data marketů, které jsou dostupné veřejně a je tak možné nakoupit veřejně dostupná data. Sdílení dat má dlouhou historii a to hlavně v akademických kruzích, v posledních letech se však začalo pronikat i do soukromých firem různorodých oborů. Mezi poptávající dat patří např. vláda, analytici, velké podniky a firmy poskytující informace o trhu. Množství dat neustále roste a machine learning a umělá inteligence jsou čím dál tím víc důležití při vykonávání rozhodnutí. Datová tržiště pomáhají organizacím šetřit síly a finance spojené s hledáním potřebných datových sad (setů).

Díky službám jako je Qlik Sense® Data Sources, Snowflake Data Marketplace, je možné získat data rychleji a snadněji, zároveň je možné udělat analýzu levněji a zpeněžit data. Snowflake Data Marketplace je součástí Data Cloudu a poskytuje svým uživatelům přístup k datům, které jsou připravené na spuštění dotazu (ready-to-query) z ekosystému obchodních partnerů, zákazníků a také potenciálně tisícům poskytovatelů dat a datových služeb.

Koncept má tedy dvě roviny a to interní data market z pohledu firmy a veřejný data market(place) s připravenými veřejně dostupnými daty.

Přejít nahoru
Scroll to Top