Google Signals II.část

V první části článku Google Signals, jsme si detailně popsali, jaké služby v rámci Google Analytics tato funkce umožňuje. Pro zopakování – umožňuje vlastníkům webových stránek a aplikací monitorovat aktivitu uživatelů napříč různými zařízeními. Služba propojuje informace o uživatelských aktivitách a umožňuje sledovat demografické charakteristiky, zájmy a další údaje pro lepší cílení remarketingových kampaní. Současně v článku najdete i návod na aktivaci Google Signals, rady a upozornění, na co si dávat pozor. Pokud ale chcete dozvědět víco o tom, kdy službu nezapínat, o thresholdu, o Reporting Identity a dalších zajímavých témat, celý článek můžete najít zde.

Co víc si k Google Signals povědět? Pojďme tedy do druhé části!

Pokud máte nastavené Reporting Identity na Device-based – tedy dle ID jednotlivých zařízení – je založené na cookies uložených do prohlížeče. Pokud jim vyprší platnost a uživatel opět navštíví stránku, pak se bude jevit v reportech jako nový uživatel.

Kromě toho se sledování založené na souborech cookie nyní stává minulostí, takže účinnost ID zařízení se bude nadále snižovat.

Důvodem proč ponechat Google Signals zapnuté je, že pokud je uživatel připojený ve svém prohlížeči k účtu Google, pak uvidí Vaše reklamy na všech svých zařízeních. V důsledku toho na ně uživatelé s větší pravděpodobností kliknou a zakoupí vaše produkty. 

Po 24 hodinách od samotné aktivace signálů Google v reportu demografický přehled a podrobný přehled v GA4 vyplní údaje o návštěvnících webu a aplikací podrobnostmi o dimenzích, jako je země, věk, pohlaví, zájmy a jazyk.

Tyto informace od Google mohou zahrnovat polohu uživatele, historii vyhledávání, historii YouTube a data z webů, které jsou partnery společnosti Google, a slouží k poskytování souhrnných a anonymizovaných statistik o chování uživatelů mezi zařízeními. 

Systém Google Analytics 4 neexportuje data ze signálů Google do BigQuery. V důsledku toho můžete mezi Analytics a BigQuery zaznamenat různé počty událostí na událost. Vzhledem k tomu, že signály Google deduplikují počty událostí od jednotlivých uživatelů, můžete také zaznamenat různé počty uživatelů mezi Analytics a BigQuery.

Signály Google v podstatě fungují také jako záloha User-ID, když uživatelé odmítnou souhlas, což vám umožňuje sledovat je na více zařízeních pomocí anonymizovaných dat. Upozornění samozřejmě spočívá v tom, že ne všichni uživatelé jsou přihlášeni ke svému účtu Google na každém zařízení nebo prohlížeči a ne všichni mají povolenou personalizaci reklam.

Bonus na závěr

Věděli jste, že je možné získat informaci o tom, zda Váš uživatel navštívil některou z Vašich kamenných poboček? Přehled návštěvy prodejny Vám pomůže analyzovat, jak návštěvy vašeho webu ovlivňují návštěvy vašeho kamenného obchodu. Přehled je k dispozici pouze u uživatelů, kteří si zapnuli Historii polohy

Přejít nahoru
Scroll to Top