V tomto článku naleznete materiály k přednášce Analytické fuckupy a jak se jim vyhnout od našeho ředitele a vedoucího analytického oddělení Marka Čecha z konference Czech Online Expo 2024.
Marek v rámci své přednášky sdílel odkazy na doplňující materiály, které můžete nalézt níže.
Souhlasová politika
V tomto videu se můžete podívat na to, jaké dopady má souhlasová lišta na Váš marketing a co se s tím dá dělat.
Naše kolegyně Marie, pak ještě v tomto článku popisuje změny týkající se Consent Mode 2.0, které nás čekají v březnu 2024.
Identifikace uživatelů pomocí user_id
Identifikace uživatelů pomocí user_id nebo jiných identifikátoru je velkým tématem digitální a webové analytiky posledních let. O tématu se rozepsat více Tomáš Ondříšek.
Cílení na obrat ne na marži
Tématem PPC setkání a konferencí často bývá cílení a optimalizace kampaní přímo v reklamních systémech na marži ne na na obrat. U desítky našich klientů jsme tuto filozofii dotáhli k donalosti a využívají dnes možnosti cílit na marži v reálném čase případně si výpočet dále přizpůsobovat i díky server-side taggingu. Zjistěte o této problematice více v tomto článku.
Špatné používání UTM parametrů
Již od dob vzniku možnosti označovat jednotlivé kampaně v digitálním prostředí pomocí UTM je to jedno z nejčastějších témat proč firmy neumí správně vyhodnotit výkonnost svých kampaní. Již několik let nasazujeme u našich klientů tuto šablonu, která slouží pro základní evidenci označných odkazů napříč digitálním světem. I díky častým změnám agentur i specialistů je to ale marný boj. Zkuste to spolu s námi změnit.
Chybějící dokumentace a nedostatečná kompetence
Začínáme se postupně dostávat k vyspělostním tématům. Tím hlavním v poslední době je data governance, ta je často základem pro dlouhodobé úspěšné budování datové a analytické vyspělosti. Jedním ze symptomů menší vyspělosti je chybějící dokumentace či neaktuálnost měření. Zjistěte, proč je dokumentace tak důležitá.
Chybějící konverze a zastaralé měření
Díky tomuto checklistu budete schopni jednoznačně vyhodnotit a auditovat v jaké kondici je vaše měření kampaní.
Chybějící měřící strategie
I tohle je častý nešvar napříč trhem. Proto u našich klientů vždy začínáme měřící strategií. Často z tohoto cvičení vyplyne jakou vlastně důležitost jste schopni datům schopni přiřadit napříč firmou a procesy. Celý fenomén má i druhý exterém a to je, že měřím všechno, ale tím, že to nedokumentuji tak vlastně neměřím nic, protože s těmi daty nikdo neumí pracovat.
Moderní analytický ekosystém pro SaaS aplikace
V tomto videu je ukázka úvodní konzultace a témat, kteér většinou s klienty na úvodní schůzce procházíme. Pokud jste zástupce některého nově vznikajícího i existujícího SaaS řešení můžete si video pustit pro inspiraci, kam se dá vše posunout.
Chybí vám některý materiál, o kterém Marek mluvil. Dejte nám vědět.