Rodinná společnost Ořechy a sušené plody s.r.o., s více než třicetiletou historií na českém trhu, se pod značkou Ochutnej Ořech věnuje výrobě a distribuci kvalitních ořechů, sušeného ovoce, semínek a produktů pro zdravou výživu, jakož i dovozu trvanlivých sladkostí.
Od roku 2019 pak provozuje společnost velkoobchodní a maloobchodní eshop ochutnejorech.cz, který expeduje více než 1000 objednávek denně a meziročně roste o desítky procent. Právě na rozvoji ecommerce byznysu společnosti se již od roku 2021 podílíme. V letech 2022 – 2023 firma provedla řadu klíčových digitálních inovací, kterým se dle naší zkušenosti snaží většina firem co nejdéle vyhnout. Chtělo to velkou odvahu, protože tyto změny zahrnovaly kompletní redesign značky Ochutnej Ořech a celkovou modernizaci firemních systémů, včetně nového účetního systému, přepracování logistiky, zavedení nového ERP systému a spuštění nového eshopu. Velice nás, Digitální architekty, těší, že si Ochutnej Ořech vybral právě nás jako svého webového, datového ale i marketingového poradce.
Eshop vede Petr Voves, ml. a pod jeho vedením získal eshop v roce 2022 první místo v Heureka ShopRoku v kategorii Cena kvality: JÍDLO A NÁPOJE. V roce 2023 pak druhé místo ve stejné kategorii.
Díky svým úspěchům a pozici dvojky na trhu si společnost uvědomuje důležitost dat v moderním digitálním ekosystému. Proto jsme společně uzavřeli strategickou spolupráci, abychom dlouhodobě budovali analytickou vyspělost, především v oblastech webové analytiky a Business Intelligence. Petr Voves ml. se rozhodl u nás outsourcovat kompletní analytické služby a delegovat tak tuto kompetenci na externího partnera. Podobně je pak poskládán i marketingový tým.
Zajímá vás, jaké byly potřeby klienta, jak projekt probíhal a s jakými výzvami se náš tým musel poprat? Čtěte dál!
Potřeby Ochutnej Ořech
Spolupráce s Ochutnej Ořech začala již na konci roku 2021, kdy se společnost rozhodla k zásadnímu, ale náročnému kroku a to kompletnímu redesignu eshopu, digitalizaci firmy a modernizaci technologií. Vlastně šlo o znovu vystavění digitální části svého byznysu, včetně modernizace logistiky, skladových a vnitropodnikových systémů. V rámci tak zásadního projektu jsme museli vzít v úvahu i analytickou a datovou stránku celého projektu. Proto nás uvědomělí manažeři z ochutnejorech.cz v čele s Petrem Vovsem ml. přizvali k celému projektu v roli nezávislých datových konzultantů.
Ač se tento přístup zdá vlastně samozřejmý, málo kdy se datový analytik dostane k projektu v tak rané fázi. Má to ale své obrovské výhody, kdy se dá vývoj celého byznysu i eshopu nasměřovat ještě lépe k vytyčeným cílům. Například hned na začátku vyřešit, jak bude měřen úspěch eshopu, jakou infrastrukturu a procesy je nutné připravit a neřešit vše až po spuštění.
Úkol byl jasný – analýza, návrh a realizace datových a analytických procesů související se spuštěním nového eshopu i výměnou vnitropodnikových systémů. Jak jsme se úkolu zhostili? To se dozvíte dále.
Řešení a průběh projektu
Z pohledu webové analytiky jsme nejprve zanalyzovali potřeby klienta a jeho marketingového týmu. K nim jsme přidali naše know-how a dlouholeté zkušenosti a připravili rozsáhlé zadání pro vývojářský tým s ohledem na analytiku, PPC a SEO. Na tomto zadání jsme se podíleli se SEO specialistou Lukášem Konečným z LK Media a PPC profíkem Tomášem Míkou, kteří přispěli právě svou odborností v oblastech SEO a PPC.
Součástí zadání byl návrh komplexní datové vrstvy obsahující více než 30 událostí, unifikované objekty pro produkty, uživatele i košík. Dále pak integrační manuál pro implementaci řešení pro správu cookies pomocí nástroje Cookiebot a jeho správnou implementaci. V neposlední řadě jsme navrhli strukturu serverových hitů, které se budou posílat na serverově instalovaný Google Tag Manager (SGTM). Všechny tyto postupy měly za cíl jednak získat klíčové informace pro reporting funkčnosti a výkonnosti eshopu, ale i umožnit marketingovým specialistům optimalizovat kampaně dle nejmodernějších postupů.
Výstup celé spolupráce s Ochutnej Ořech
Naše spolupráce začala návrhem a implementací datové vrstvy, která byla zpracovaná na míru e-shopu. Implementace probíhala přibližně roku, a byla důležitou součástí vývoje samotného eshopu a jeho technického řešení. Velmi oceňujeme spolupráci s vývojáři z Argo22, kteří se samotné implementaci věnovali. V průběhu implementace byla pak nedílnou součástí práce příprava GTM kontejneru a jeho testování na staging verzi právě vyvíjeného eshopu. Po spuštění nového webu začal e-shop velmi dobře fungovat, a to díky implementaci datové vrstvy a analytice. Zároveň jsme podchytili nastavení všech konverzních a měřících kódů, včetně Enhanced Conversion pro Google Ads, Facebook conversion API, TikTok API a dalších backend integrací.
Díky tomu mohl eshop využívat nejmodernější formáty reklamy, včetně velmi úspěšných kampaní na TikToku. Současně se nový e-shop stal plnohodnotně konkurenceschopný v SEO, díky kterému může růst návštěvnost webu a tak i viditelnost značky.
Spolu s PPC specialistou Tomášem Míkou jsme zapracovali i na optimalizaci kampaní. Vytvořili se kvalitní produktové feedy, do kterých se nyní odesílají všechny potřebné produktová data pro reklamní systémy.
Hodnotným výstupem pro klienta bylo vytvoření soustavy interaktivních BI reportů. V nich mohou uživatelé za den vizualizovat a analyzovat data o nákladech v reklamních systémech a BI reporty postavené na datech z účetního systému. Z těchto dat následně analyzujeme frekvenci nákupů jednotlivých uživatelů a produktů, počet položek v objednávkách, využívání kupónů, efektivitu vyhledávání (řazení výsledků, nedostupné produkty apod.), výpočty marže v reálném čase a další ukazatele.
Obecně je BI reporting velmi efektivním nástrojem, protože díky němu může klient meziročně vyrůst až o 20%. Má k dispozici okamžitě dostupná data o marketingových aktivitách a výkonu kampaní a může na základě nich rozhodovat.
V rámci projektu se nám podařilo zapracovat několik netradičních řešení, ze kterých těžíme každý den i rok po spuštění webu.
Měřitelné přínosy celého projektu
“Jsem rád, že mám v týmu takové odborníky, jako jsou Digitální architekti. Pro mě jako majitele jsou analytická témata často složitá a od Marka Čecha vždy dostanu odpovědi, které mi pomohou se správně manažersky rozhodnout,“
říká k celé spolupráci Petr Voves ml.
Implementace těchto technologií a postupů umožňuje společnosti růst, expandovat a nabízet kvalitní produkty a služby svým zákazníkům. Jsme rádi, že si nás OchutnejOrech.cz zvolil za své dlouhodobé partnery a těšíme se na společný růst.
Měřitelné přínosy, celé spolupráce shrnuje následující tabulka:
* založeno na porovnání období 12 měsíců před spuštěním nového eshopu a BI ekosystému a po spouštění
Tip pro vás!
Investujte do modernizace a datové analytiky svého e-commerce podnikání. Kompletní redesign a zavedení pokročilých datových a analytických systémů mohou výrazně zlepšit výkon e-shopu. Efektivní integrace nástrojů pro měření a optimalizaci marketingových kampaní, stejně jako zavedení Business Intelligence reportů, umožňuje rychlejší a informovanější rozhodování, což vede k významnému růstu tržeb a lepší konkurenceschopnosti.
Myslete tedy na analytiku při redesignu webu, v budoucnu se vám to vrátí!
Jestli to s vaším byznysem myslíte vážně, šáhněte po službách profesionálů.
Jsme tu pro vás a na úvodní konzultaci se s vámi rádi zdarma pobavíme.