V posledních letech se výrazně zvýšil počet marketingových, nástrojů, systému a reklamních sítí. S nimi přibývá i množství kódu, tzv. tagů, s jejichž implementaci musíte neustále obtěžovat vaše vývojáře. Zároveň nemáte kontrolu nad implementaci kódu, jejich spouštění a úprava napříč webem je složitá a kontrola funkčnosti tzv. Debugging velmi komplikovaná.
Vše má ale své řešení. V tomto případě je řešení označováno jako Tag Management system tedy nástroj pro správu značek. Tím nejdostupnějším pro širokou veřejnost je Google Tag Manager.
Nástroj umožňuje jednoduše vkládat jednotlivé marketingové a analytické značky na vás web, umožňuje přesné nastavovat jejich spouštění a testovat celou implementaci.
Proč nástroj používáme
Stejně jako v případně Google Analytics se jedná o nejvíce používaný nástroj pro správu marketingových značek. Umožňuje vám plnou kontrolu nad měřením webu, nabízí přehlednou správu uživatelů a verzování.
Umí pracovat s javascriptovým objektem dataLayer, která pomáhá ve zpracování dat do více systému a se zařazením požadavků do fronty, což je v případě asynchronní implementace nezbytná věc.
Veškeré naše implementace webové analytiky stavíme vždy na Google Tag Manageru, který usnadňuje a zrychluje jednotlivé implementace.