Vlastní dimenze a metriky

Vlastní dimenze a metriky v GA4 vám umožňují získání informací o vašich uživatelích a o tom, jak s vaší stránkou nebo aplikací interagují. Jedná se o unikátní parametry, které je potřeba vytvořit, aby bylo možné s takovými daty pracovat například na úrovni reportů.

Vlastní dimenze

Jedná se o vlastní parametry událostí, které nejsou sledovány automaticky v GA4. Primárně jde tedy o jedinečné parametry související s konkrétním byznysem. Příkladem vlastní dimenze tak může být ID formuláře nebo cena dopravy a platby.

Vlastní metriky

Vlastní metriky jsou číselné hodnoty, které lze sledovat v GA4. Můžete je použít k měření různých aspektů chování uživatelů, jako je například čas strávený na stránce, počet kliknutí na tlačítko nebo počet konverzí.

Rozdíl mezi vlastními dimenzemi a metrikami

Hlavní rozdíl mezi vlastními dimenzemi a metrikami je, že vlastní dimenze mohou mít buď rozsah událostí nebo rozsah uživatelů, zatímco vlastní metriky mají vždy rozsah událostí. To znamená, že vlastní dimenze lze nastavit pro úrovně uživatele, události nebo items (pole s informacemi o produktu nebo služeb), zatímco vlastní metriky lze použít pouze pro úroveň události (event-scoped).

Jak vytvořit vlastní dimenze a metriky

Tvorba vlastních dimenzí a metrik probíhá v GA4 pod: admin – property – custom definitions – custom dimensions/metrics.

Po rozkliknutí “create custom dimension” lze vybrat na jaké úrovni chcete metriku vytvořit.

Jako první je však nutné vědět, které dimenze a metriky je potřeba vytvořit. Vlastní dimenze a metriky kopírují parametry událostí, které jsou posílány skrze Google Tag Manager.

Využití vlastních dimenzí a metrik

Jamile máme vytvořené všechny potřebné dimenze a metriky a proti nim nastaveny parametry v GTM, můžeme vidět hodnoty dimenzí a metrik v GA4 pod: engagements – events

Pokud máte dotazy, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme! Stačí kliknout níže a vyplnit formulář a my už se vám ozveme zpět.

Přejít nahoru
Scroll to Top