Vaše přehledy v Google Analytics 4 (GA4) a Looker Studiu fungovaly bez problémů a najednou tomu tak není? A to i přesto, že jste neprovedli žádné změny?
Vrací se vám error “Invalid configuration” (neplatná konfigurace) nebo “Invalid combination of metrics and dimensions” (neplatná kombinace metrik a dimenzí)?
Neztrácejte hlavu. Nejste v tom sami a chyba není na vaší straně. Příčinou je úprava práce s dimenzemi a metrikami ze strany Google.
Pokud použijete produktovou dimenzi, jako je Item ID, Item Name atd., spolu s metrikami jako jsou Revenue atd., nastane chyba, kvůli které přestanou reporty fungovat.
Společnost Google zavedla nové Item-Scope dimensions (dimenze na úrovni položek), takže Item ID, Item Name atd. jsou nyní Item-Scoped (na úrovni položky), zatímco Revenue, Add to Carts atd. jsou Event-Scope Metrics (metriky na úrovni události událostí).
Nelze však kombinovat metriky a dimenze odlišného rozsahu (item-scoped s event-scoped). Toto je vlastnost, kterou jste znali z GA3. V GA4 až do přelomu roku 2022 a 2023 šlo tyto údaje kombinovat. Nyní se vše mění a vracíme se do situace z GA3, kde data napříč scopy nejde míchat.
Jak to tedy opravit?
Oprava spočívá ve změně dimenzí a metrik správného rozsahu. Společnost Google zavedla Item Scope Metrics and Dimensions, aby nahradily Event Scoped Metrics and Dimensions (metriky a dimenze rozsahu události), ačkoli v době psaní tohoto příspěvku nemusí být dostupné ve všech účtech. Což znamená, že budete muset počkat, až Google tyto dimenze a metriky zavede ve všech účtech.
Nové dimenze a metriky elektronického obchodu
Google Analytics poskytuje verzi každé metriky měření elektronického obchodu pro položky a události. To vám umožní analyzovat informace o vašich produktech nebo službách a samostatně analyzovat důležité interakce elektronického obchodu.
V Explorations a Data API jsou k dispozici následující dimenze a metriky elektronického obchodu:
- Currency
- Item brand
- Item category 1 -5
- Item coupon
- Item ID
- Item list ID
- Item list name
- Item list position
- Item name
- Item promotion
- Order coupon
- Transaction ID
- Item affiliation
- Item variants
- Items added to cart
- Items checked out
- Items clicked in list
- Items clicked in promotion
- Items viewed
- Items viewed in list
- Items viewed in promotion
- Shipping amount
- Shipping tier
- Tax amount
Analytics také přejmenovává následující Event-Scoped metriky:
- Add to carts (dříve nazývané Add-to-carts)
- Item-list click events (dříve nazývané Item list clicks)
- Item-list view events (dříve nazývané Item list views)
- Item view events (dříve nazývané Item views)
- Items purchased (dříve nazývané Item purchase quantity)
- Promotion clicks (dříve nazývané Item promotion clicks)
- Promotion views (dříve nazývané Item promotion views)
Poznámka ke Google Analytics: Když v “Explorations” používáte Item-Scoped Dimension, jako je „Item ID“ nebo „Item category“, nezapomeňte použít Item-Scoped metriky, jako je „Items purchased“, spíše než Event-Scoped metriky, jako například „Purchases“. První z nich vám poskytne počet položek. Druhá vám poskytne celkový počet nákupů. V exploracích též vidíte, že se jednotlivé dimenze a metriky v odlišných scopech nedají kombinovat. Tj. pokud vyberu při importu dimenzí a metrik například metriku Revenue, veškeré dimenze a metriky, které s ní nejdou kombinovat již dále vybrat nepůjdou.
Google aktuálně uvolňuje nové dimenze a metriky ve vlnách a není zatím jasné, jak dlouho bude trvat než se dostanou do vašeho účtu a vašich dat. Pokud s nimi již chcete pracovat a nevíte, zda to lze, stačí se prokliknout na “explore” v levém sloupci Google Analytics 4 a otevřít si prázdný “free form”.
Následně lze v dimenzích a metrikách vyhledat nové item-scoped ze seznamu výše. Pakliže je vidíte zde a můžete s nimi pracovat, nezanamená to, že s nimi lze pracovat v Looker studiu. Do Looker studia se prozatím nové dimenze a metriky nepropisují a nelze s nimi pracovat. Mnoho reportů tak nebude fungovat a musíte hledat jinou cestu jak problematiku vyřešit.
Pokud je váš projekt větší pravděpodobně sáhnete po GA4 Big Query exportu.
Aktualizace: Prosinec 2023
Aktuálně byste již měli vidět všechny výše uvedené dimenze a metriky v Looker studiu. Stále platí, že nelze kombinovat event-scoped a item-scoped dimenze a metriky, tj. nelze například kombinovat Item view events & Ecommerce purchases. Do budoucna není vyloučeno, že se dimneze a metriky budou měnit, přibývat nebo zanikat. Pokud tedy v budoucnu opět narazíte na nefunkční reporty, podívejte se na to, zda skutečně všechny vámi zadané dimenze a metriky fungují jak mají.
Potřebujete pomoci s GA4?
Přeloženo a doplněno našimi zkušenostmi dle článku dostupného zde.