V první části článku Google Signály, jsme si detailně popsali, jaké služby v rámci Google Analytics tato funkce umožňuje. Pro zopakování – umožňuje vlastníkům webových stránek a aplikací monitorovat aktivitu uživatelů napříč různými zařízeními. Služba propojuje informace o uživatelských aktivitách a umožňuje sledovat demografické charakteristiky, zájmy a další údaje pro lepší cílení remarketingových kampaní. Současně v článku najdete i návod na aktivaci Google Signals, rady a upozornění, na co si dávat pozor. Pokud ale chcete dozvědět víco o tom, kdy službu nezapínat, o thresholdu, Reporting Identity a další, celý článek najdete zde.
Co víc si k Google Signály povědět? Pojďme tedy do druhé části!
Pokud máte nastavené Reporting Identity na Device-based – tedy dle ID jednotlivých zařízení – máte vše založené na cookies uložených do prohlížeče. Pokud jim vyprší platnost a uživatel opět navštíví stránku, pak se objeví v reportech jako nový uživatel.
Kromě toho je sledování založené na souborech cookie nyní již minulostí, takže účinnost ID zařízení se bude nadále snižovat.
Důvodem proč ponechat Google Signals zapnuté je, že pokud je uživatel připojený ve svém prohlížeči k účtu Google, pak uvidí Vaše reklamy na všech svých zařízeních. V důsledku toho na ně uživatelé s větší pravděpodobností kliknou a zakoupí vaše produkty.
Po 24 hodinách od samotné aktivace signálů Google v reportu demografický přehled a podrobný přehled v GA4 vyplní údaje o návštěvnících webu a aplikací podrobnostmi o dimenzích, jako je země, věk, pohlaví, zájmy a jazyk.
Tyto informace od Google mohou zahrnovat polohu uživatele, historii vyhledávání, historii YouTube a data z webů, které jsou partnery společnosti Google. Slouží k poskytování souhrnných a anonymizovaných statistik o chování uživatelů mezi zařízeními.
Systém Google Analytics 4 neexportuje data ze signálů Google do BigQuery. V důsledku toho můžete mezi Analytics a BigQuery zaznamenat různé počty událostí na událost. Vzhledem k tomu, že signály Google deduplikují počty událostí od jednotlivých uživatelů, můžete také zaznamenat různé počty uživatelů mezi Analytics a BigQuery.
Signály Google v podstatě fungují také jako záloha User-ID. Když uživatelé odmítnou souhlas, umožní vám to je sledovat na více zařízeních pomocí anonymizovaných dat. Upozornění samozřejmě spočívá v tom, že ne všichni uživatelé jsou přihlášený ke svému účtu Google na každém zařízení nebo prohlížeči. A ne všichni mají povolenou personalizaci reklam.
Bonus k Google Signály na závěr
Věděli jste, že je možné získat informaci o tom, zda Váš uživatel navštívil některou z Vašich kamenných poboček? Přehled návštěvy prodejny Vám pomůže analyzovat, jak návštěvy vašeho webu ovlivňují návštěvy vašeho kamenného obchodu. Přehled je k dispozici pouze u uživatelů, kteří si zapnuli Historii polohy.