Google Signály I.část

Jedná se o službu v rámci Google Analytics 4, po jejímž zapnutí je umožněno vlastníkovi property monitorovat aktivitu uživatelů aplikací a návštěvníků webu a spárovat k sobě informace o aktivitách jednoho uživatele napříč jeho různými zařízeními jako jsou telefon, tablet či počítač. Navíc Vám pomůže získat informace, které o uživateli sbírá společnost Google, pokud uživatel v nastavení nevypnul souhlas s tzv. Ads Personalization – tedy přizpůsobení zobrazovaných věcí jeho zájmům a demografickým charakteristikám. Sesbírané informace se Vám promítnou do 48 hodin od zapnutí do reportů User → User Attributes. 

O uživatelích můžete sbírat data, jako je například místo odkud je připojen, věková skupina, zájmy, pohlaví a další charakteristiky, pro lepší zacílení Vašich remarketingových kampaní. Díky aktivovaným Google Signals můžete zacílit skrze GA4 Audience i na platformu Youtube!

Je tu však jedna nemilá informace. Google Signály nejsou podporované na telefonech Iphone s verzí operačního systému iOS 14 nebo vyšší.

Jak jsem již zmínila spuštění služby Signals je podmíněno jejím zapnutím a data nelze získat zpětně za období, kdy nebyla aktivní. Proto pokud ji chcete ve své property zapnout, poradím Vám, kde ji v rámci GA4 nalézt.

Dostanete se k ní ve 4 krocích pokud máte dostatečná přístupová práva ke své property.

Jak tedy na to?

Nejprve klikněte na ikonku (krok 1) vlevo dole s nastavením a přejděte do administrace, dále zvolte z menu property položku data settings a v ní vyberte hned první záložku –  Data collection (krok 2). Po přepnutí přepínače označeného (krok 3) na snímku níže projdete krátkým povídáním o službě samotné se všemi legislativními informacemi se službou spojenými, ty stačí odsouhlasit. Pokud byste měli sbírat data, která není možné sbírat v některých státech kvůli legislativě, je možné v nastavení označeného (krok 4) označit jen ty země, ve kterých data sbírat chcete nebo můžete. Nebo naopak vypnout jen ty ve kterých nemůžete. Tím jste aktivovali úspěšně Google Signals!

Na této stránce máte i přepínač pro sběr granular lokace a informace o zařízeních.

Po zapnutí Google signals se zapne, ale lze ji přepínačem rovněž vypnout. Umožňuje sbírat přesnější data, jako jsou město, zeměpisná šířka a výška, model a značku telefonu, název operačního systému, rozlišení obrazovky a další

Zbývá nám zodpovědět poslední otázku, kdy Google Signals nezapínat?

Služba Google Signals je opatřená v rámci ochrany osobních údajů tzv. thresholdem v reportech, který kvůli tomu, aby v datech nemohla být identifikována konkrétní osoba.  Seskupuje data, z eventů, u nichž je nedostatečný počet dat. Může se Vám tak stát, že budete mít v reportech méně kategorií a objeví se Vám i kategorie not set, ve které budou sloučená data z více kategorií s malým množstvím dat.

Tomu lze částečně zabránit tím, že v menu property nazvaném Reporting Identity přepnete na volbu Device-based (viz obrázek níže). V reportech se pak opět nepropíšou data z Google Signals, budou založeny jen na původní metodě identifikace uživatele pomocí Device ID a nezískáte tak identifikaci stejného uživatele napříč zařízeními.

Pomocí čeho lze identifikovat uživatele?

  • Device ID – kombinace identifikátoru zařízení a prohlížeče, kterého používáte 
  • User ID – ID přihlášeného uživatele (umožňuje po přihlášení identifikovat stejného uživatele napříč zařízeními, pokud mají stejné ID)
  • Google Signals – přihlášený uživatel Google, který souhlasil s Ads Personalization
  • Modeled Data (se zapnutými GS)- Google rozumí, že je mezi populací mnoho lidí, kteří nesouhlasí s tím, aby byli sledováni. Data těchto uživatelů se snaží domodelovat.

Celkově můžeme doporučit Google Signals stránkám a aplikacím s vysokou návštěvností v řádu od 10000 návštěvníků týdně výše, v opačném případě doporučujeme spíše signály nezapínat, abyste v datech viděli co nejvíce přesnějších a adekvátních dat.  Pokud však máte dostatečný traffic, díky zapnutým GS budou data ve Vašich reportech více odpovídat počtu uživatelů než počtu zařízení.

Článek Google Signals II. část pokračuje zde.

Přejít nahoru
Scroll to Top