Analýza server logů aneb jak získat cenné informace o vašem webu.

Nejčastějším nástrojem pro marketingovou a webovou analýzu je dnes bezpochyby Google Analytics. Tento nástroj ale zdaleka není jediným, který k analýze vaší webové stránky můžete použít. Rozšířením může být například srovnávací analýza server logů. Server log je protokol zaznamenávající reálný provoz na vašem webu, zatímco výstupem z Google Analytics jsou spíše trendy chování vašich návštěvníků. Jsou však výsledná data […]

Číst více
Jak přemýšlet o GA4 property – tedy poslední inovaci Google Analytics představené veřejnosti v říjnu 2020

Je potřeba si uvědomit že nejde o drobnou změnu ale o přechod na zcela jiný datový model. Doposud fungující Universal Analytics jsou session based analytika vás web hodnotí primárně z pohledu jednotlivých návštěv. GA4 používá event based analytický model, kde je klíčová identifikace jednotlivých uživatelů a následně nekonečný stream události a transakcí. Tento model znají analytici již z Google Analytics for Firebase či z předchůdce […]

Číst více
Připojte si Smartlook REST API do Google Data Studia

Smartlook zveřejnil v průběhu září (17.9. 2020) zatím bez většího launche možnost využívat REST API pro stahování dat ze Smartlook. Tím se možnost využití nástroje posunula opět na další úroveň, kdy už nejsou data jenom v nástroji ale část je dostupná i externě pro další zpracování.  Díky tomu, že jsme jedním z aktivních partnerů věděli jsme o API s předstihem a proto se v den vydání náš vývojářský […]

Číst více
Automatizovaná kontrola implementace datové vrstvy

Nedávno jsme psali o tom, že náš kolega Marek Čech společně s Honzou Kadlečkem mluvili na MeasureCamp Brno o monitoringu datové vrstvy. Proč to řešíme? Nemáme rádi opičí práci a plýtvání schopností šikovných analytiků. Pokud jste na tom stejně jako my a nebaví stále manuálně procházet správnost implementace datové vrstvy od vývojářů, složité procházení eventů v debug okně Google Tag Manageru či GA/GTM debuggeru a další […]

Číst více
MeasureCamp 2020 aneb zápaďáci v Brně.

Vzdělání je v našem odvětví velmi důležitou součástí, protože se stále objevují nové nástroje a vše se rychle posouvá. My – Digitální architekti se snažíme využívat všech možností, které se nám naskytnou. Vzhledem k momentální situaci ve světě se většina akcí odehrávala online, proto když se objevila akce MeasureCamp Brno, tak jsme se museli vyrazit! Proč jsme se tolik těšili, mimo to, že jsme měli možnost sejít […]

Číst více
Nové funkce v Google Data Studiu

Google nově přidal do nástroje Google Data Studio (dále jen GDS) novou funkci práce s vlastními parametry. Ty vám přinášejí další možnost, jak dělat vaše přehledy ještě více interaktivní. Můžete totiž v reálném čase pracovat se vstupy uživatele, aniž byste museli upravovat samotný report. Parametry v tomto případě fungují jako proměnné, které můžete znát z programovacích jazyků. Máte hned několik možností, […]

Číst více
Rychlost webu a proč na ní záleží

Pravidelně se setkáváme s “mám pomalý web” nebo “potřebujeme nový web tenhle už je pomalý” I když se nepochybně v dnešní době vše zrychluje a to ne jen weby, musíme si uvědomit co vlastně řešíme. V této problematice existuje několik důvodů: Chci řešit rychlost webu z důvodu uživatelského zážitku. Zde zapadá to, že vám někdo řekne (většinou šéf nebo soused), že se mu web […]

Číst více
Rychlost webu – metriky a hodnoty

Často používané metriky a jejich doporučené hodnoty. First Paint (FP) First paint ukazuje čas, kdy prohlížeč vykreslil první barvu na obrazovku. Do této barvy se nepočítá defaultní barva pozadí, ale zahrnuje nedefaultní barvu pozadí. Pro pochopení můžeme first paint považovat jako čas kdy problížeč vykreslil první pixel na obrazovku. First Contentful Paint (FCP) First contentful paint ukazuje čas, kdy prohlížeč […]

Číst více
Rok 2019 v číslech

Marketing je velmi rychle se vyvíjející oblast, proto je potřeba průběžně analyzovat nasbíraná data a přizpůsobovat se aktuálním trendům. Jaká témata byla světově vyhledávaná v minulém roce a co uživatele zajímá? To vše se můžete dočíst v našem článku, kde jsme vybrali nejzajímavější data z výroční zprávy od Googlu.Vzhledem k dnešní uspěchané době se zvyšuje počet uživatelů, kteří navštěvují internetové stránky z mobilních zařízení, dle dat z minulého […]

Číst více
Digitální architekti fungují na Cloudu

Dle našeho názoru již nedává v dnešní době smysl vlastnit fyzické servery a zároveň se to neztotožňuje s hodnotami naší firmy. Jaké důvody nás vedou k tomuto názoru? Energetická efektivita lokálních serverů nebude taková na jakou mohou dosáhnout velcí hráči. Škálovatelnost vlastního hardwaru je velice náročná. Fyzické servery vyžadují fyzickou přítomnost a neumožňují svobodně pracovat odkudkoliv. Pokud se nesnažíte stát konkurencí pro největší firmy […]

Číst více