Travelcircus.de je významná online platforma specializující se na oblast cestování a volného času. Jejich poslání, poskytovat výjimečné cestovatelské zážitky, je přivedl k rozhodnutí vyhledat specialisty na optimalizaci své datové a analytické infrastruktury. Tato případová studie se zaměřuje na spolupráci mezi Travelcircus.de a Digitálními architekty, s cílem nastavit a optimalizovat jejich datové struktury a webovou analytiku.
Přehled projektu:
Travelcircus.de se na nás obrátil s vidinou zlepšit svou infrastrukturu pro analýzu dat. Projekt spočíval v revizi současného měření dat na všech doménách spadajících pod Travelcircus.de, zprovoznění nové datové vrstvy, implementaci měření pro nástroj GA4, implementaci a revizi konverzních událostí pro reklamní systémy a nastavení serverového měření a správy dat.
Naší hlavní kontaktní osobou byl Lucas Hengstenberg, který měl na starosti řízení celého projektu na straně Travelcircus.de, komunikoval s vývojáři a fungoval jako account celé naší spolupráce. Díky němu byla celá organizace a koordinace společných projektů velice bezproblémová.
„Digitální architekti nám pomohli kompletně restrukturalizovat a implementovat naše analytické nastavení. Od prvního dne Digitální architekti prokázali své hluboké odborné znalosti a silný důraz na kvalitu a řádnou dokumentaci. V průběhu celého projektu byla spolupráce velmi efektivní a bezproblémová. Digitální architekti jsou odborníci, kteří pracovali ruku v ruce s našimi týmy BI, marketingem a inženýry a zároveň řídili proces a dohlíželi na celkovou strategii. Společnost Digitální architekti vřele doporučuji všem organizacím, které chtějí posunout svou webovou analytiku na vyšší úroveň.“
Lucas Hengstenberg, marketingový ředitel společnosti TravelCircus
Přehled implementace
1. Audit a dokumentace webové analytiky:
- Audit stávající implementace Universal Analytics (UA).
- Dokumentace nastavení datové vrstvy, UA, Google Tag Manager (GTM) a GA4.
2. Úkoly pro implementaci datové vrstvy:
- Poskytnutí úplné specifikace k vytvoření nové datové vrstvy pro účely měření dat. Klientovi byl poskytnut kompletní dokument obsahující podrobné specifikace pro vývojáře. Následovalo několik schůzek a proces testování nové datové vrstvy.
3. Implementace a revize GA4 a GTM:
- Nastavení Google Analytics 4 (GA4) a Google Tag Manager (GTM).
- Implementace nových tagů, triggerů a proměnných podle nově definované datové vrstvy.
- Testování implementace a konzultace.
4. Audit a dokumentace Matomo:
- Audit nastavení nástroje Matomo.
- Dokumentace konfigurace nástroje Matomo.
5. Implementace na webových jazycích:
- Implementace na více jazykových mutacích Travelcircus webu a přidružených doménách.
Časová osa projektu
Projekt měl předpokládaný časový rámec 8 až 12 měsíců v závislosti na spolupráci s klientem. Mezi klíčové milníky projektu patří:
- Vytvoření obchodního případu.
- Návrh nové webové a datové infrastruktury.
- Konfigurace podmínek zpracování dat.
- Migrace implementace z GA3 do GA4.
- Implementace GA4 pomocí nástroje Google Tag Manager.
- Testování a porovnání dat GA3 a GA4.
- Implementace a testování reklamních konverzí
- Implementace měření server-side, zálohování a reklamní konverze.
- Export BigQuery z GA4.
- Průběžná správa, údržba a rozvoj měření.
Výsledky a přínosy
Spolupráce mezi Travelcircus.de a Digitálními architekty přinesla několik významných výsledků:
Kompletní implementace GA4:
Implementace GA4 na webových stránkách umožnila klientovi přístup k pokročilejším a komplexnějším datům webové analytiky. Díky tomu nyní může využívat nové funkce a reporty GA4 k získání hlubšího přehledu o svých uživatelích, jejich chování a výsledcích. Mohou také exportovat svá data z GA4 do BigQuery, což jim umožňuje provádět složitější a na míru přizpůsobené analýzy a dotazy.
Optimalizace konverzí reklam:
Optimalizací konverzí reklam posílá Travelcircus přesná a konzistentní data do svých dalších marketingových platforem a nástrojů. Mohou pak správně sledovat a měřit konverze napříč různými kanály a zdroji a podle toho optimalizovat své marketingové kampaně a strategie. Zároveň jsme se zabývali tím, co nazýváme Enhanced Conversion for Leads. Jedná se o funkci, která dokáže zlepšit přesnost měření konverzí a odemknout výkonnější bidding.
Sledování a měření subdomén:
Opravili jsme problém se sledováním subdomén, který způsoboval ztrátu nebo duplikaci dat, když uživatelé přecházeli mezi různými subdoménami webu. Díky tomu může klient sledovat své subdomény jako celek a analyzovat, jak uživatelé interagovali s různými sekcemi a funkcemi jejich webu.
Nová datová vrstva:
Úspěšná implementace nové datové vrstvy podle našeho zadání, která se stala základním kamenem celého webu a na které můžeme v budoucnu stavět, vytvářet nové události, získávat další data atd….
Příklad:
dataLayer.push({
'event': 'add_to_cart',
'products': [{ product object }]
'basker' :[{ Basket object }],,
'list': {id: 'id product list',
name: 'product list name',
_clear: true; // the parameter that precedes the recursive merge of individual objects, i.e. the products object is always overwritten by an object from push
});
Měření server-side:
Měření server-side bylo zavedeno za účelem neomezeného měření různých typů blokátorů. Na tomto základě pak byly sestaveny konverze do reklamních systémů a propojeny s front-endovými konverzemi. Klient tak dosáhl na více dat a je nyní schopen lépe cílit reklamu.
Příklad:
"events":[
{
"name":"add_to_cart",
"params":{
"page_location":"https:\/\/www.stagi...ons=",
"x-marketing-event_id":"add_to_cart_...",
"session_id":"1680xy...3066",
"environment":"dev",
"user_id_hash":"undefined",
"currency":"EUR",
"affiliation":0,
"price":"xy.0000",
"revenue":"xy.0000",
"user_properties":{
"anonymousId":"0136bcb....a2de73ba2492",
"isLoggedIn":false,
....
Velice nás těší, že naše spolupráce s klientem byla rozmanitá a úspěšná. Všechny úkoly, cíle a hlavně celý projekt jsme dokázali splnit společně, v daném čase a v té nejvyšší kvalitě. Klient byl s našimi výsledky spokojen a ocenili jsme jeho profesionální a vstřícný přístup. Rádi bychom v naší spolupráci pokračovali i v budoucnu a podíleli se na dalších projektech a celkovém rozvoji organizace Travelcircus.
Jestli to s vaším byznysem myslíte vážně, šáhněte po službách profesionálů.
Jsme tu pro vás a na úvodní konzultaci se s vámi rádi zdarma pobavíme. ?