Martin Štacko
Team Leader webových analytiků & Smartlook
Za předchozí období (2023) jsem se posunul z pozice webového analytika, na pozici Team Leader. Najednou už neřídím jen svůj čas a práci, ale starám se navíc o lidi v mém plzeňském týmu. Mám na starosti nejen implementační tým, kde je Tom a David, ale pak i back officové aktivity, které realizují Ema s Kristý. Je potřeba ve všem mít mnohem větší řád a přehled o tom, co se v týmu děje. Pozice s sebou tedy přinesla mnohem více zodpovědnosti, ať už právě za kolegy, tak i za plnění stanoveného plánu. Naštěstí pro mě, ta zodpovědnost na tom celém mě baví úplně nejvíc.
Nadále mám na starosti některé naše klienty, u kterých funguji i jako account manager. Velký focus jsme také vložili do obchodu, do kterého jsem neustále zapojený a společně s Míňou jej rozvíjíme.
Mimo mou pozici Team Leadera se společně s Márou soustředíme i na strategický růst firmy.
Oblíbené nástroje a služby
Vždy je potřeba mít dobrou komunikaci s klientem a k tomu je nezbytný zkušený accounťák, který se postará o to, aby byly spokojené obě strany. Jsem rád, že za dobu svého působení ve webové analytice, jsem se takovým accounťákem mohl stát. Následně si zadání zpracujeme interně s týmem. Je to dobré v tom, že klient bude vždy komunikovat jen s jedním člověkem. Tím je jasně definováno, kdo drží nad klientem odpovědnost, zajistí to jednoduchou komunikaci a klient ví, na koho se vždy může obrátit.
Nadále tedy používám implementační nástroje jako jsou GA4, GTM nebo Smartlook, ale spíš pro kontrolní část.
Obdobná myšlenka se promítá i do mé pozice Team Leadera. Jsem pověřený držet nad mým týmem ochranou ruku, jasně jim vždy vše vykomunikovat a mimo jiné je ujistit, že se na mě můžou kdykoliv obrátit. Tím způsobem vždy vím, co se děje, kam tým i firmu posouvat a snadno a rychle hasit problémy, pokud se nějaké objeví.
Více tedy pracuji s nástroji, které mi pomohou jak s vedením týmu, tak i organizací klientů. Jsou to Caflou, CRM nástroje a v poslední době i ChatGPT. Tyhle nástroje mi pomáhají se posouvat i v mých obchodních skillech a to je něco, na co se chci do budoucna hodně zaměřit.
Jak to celé začalo?
Je fajn, že si kluci nezakládají na žádné speciální škole. Mám vystudované obecné gymnázium a vyzkoušené dva semestry na dvou různých oborech ekonomky. Takže vlastně všechno a nic.
Během mých studijních pokusů jsem se dostal do studentské organizace AIESEC, kde jsem působil od roku 2017 do 2020. Veškerá moje aktivita tam se pojila k marketingu – mimo jiné event management, základní tvorba kampaní, analýza výsledků.. Právě tyto aktivity ve mně probudily zájem o data. A právě z AIESEC mě kluci naverbovali přímo do Digitálních architektů, kde si mě pořádně vychovali.
Krátce jsem měl také zkušenosti jako account v jedné marketingové agentuře a během studia jsem ozkoušel pár brigád od komunikace se zákazníky po různé techničtější věci, ale našel jsem se až v oblasti marketingu.
Největší novinkou z mé kariérní cesty je tedy posun z juniorního webového analytika na seniorní pozici a následně až na Team Leadera.
Před příchodem covidu, během studií, jsem občas cestoval, hlavně low budget. Ale podle stírací mapy, která mi visí doma, mám spoustu možností, kam vycestovat. Chtěl bych si pořádně prohlédnout hlavně blízké sousední země a velkým snem je pořádně procestovat USA.
Koníčky a zájmy mimo práci
Spojit dohromady práci, kamarády, hry – ať už počítačové nebo deskové – s mojí prokrastinací je občas náročné, ale poslední dobou se mi daří spojit vše tak, aby se nic nezanedbávalo. Deskové hry jsou velkou vášní, nejen ty jednoduché, ale i různé složitější. Díky deskovým i počítačovým hrám jsem objevil i zájem o historii – například díky hře Kingdom Come. V tomto případě se těším na vydání 2. dílu, a věřte, že až vyjde, tam o mně nikdo minimálně týden neuslyší.
Další mimopracovní aktivitou je cvičení. Začal jsem pravidelně sportovat a chodit do fitka a jsem rád, že jsem v tom konzistentní.
Velkou výzvou, kterou na letošní rok mám, je vycestovat poprvé i někam mimo Evropu. Věřím, že to bude určitě úplně nový zážitek.