Jak vám analýza chování uživatelů pomůže k růstu e-shopu

V současné době se v rámci analytiky a vyhodnocování kampaní a obecně marketingových nákladů hodně hovoří právě o analýze chování uživatelů. A právě taková analýza se stává stále více klíčem k úspěšnému online byznysu, ať už se jedná o eshop nebo například blog.

Výhody analýzy chování uživatelů:

  • Zlepšení uživatelské zkušenosti: UBA (user behaviour analysis) vám pomůže identifikovat problematické oblasti na vašem webu, které brání konverzím. Díky tomu lze optimalizovat design, navigaci a funkčnost webu tak, aby lépe vyhovovaly potřebám vašich zákazníků.
  • Zvýšení konverzí: Pochopením toho, jak se zákazníci chovají na vašem webu, můžete lépe cílit své marketingové kampaně a personalizovat nabídky. To povede k nárůstu konverzí a maximalizaci zisku.
  • Snížení míry odchodů: Analýza chování uživatelů vám pomůže zjistit, proč zákazníci opouštějí váš web bez nákupu. Díky tomu můžete implementovat strategie, které je udrží na webu a povzbudí je k nákupu.
  • Získání konkurenční výhody: V dnešním konkurenčním prostředí je hluboké pochopení zákazníků klíčem k odlišení se od konkurence. UBA vám pomůže lépe porozumět vašim cílovým skupinám a vytvořit tak e-shop, který je pro ně skutečně atraktivní.

Technická náročnost a proveditelnost:

Implementaci UBA lze provést v základní variantě a pomocí nástrojů Google Tag Manager a Google Analytics 4 dosáhnout adekvátního množství dat pro další rozvoj. Pomocí nástroje Looker vám následně poskytneme přehledné reporty o vašich zákaznících. 

Pro komplexnější analýzu chování uživatelů, jako je heatmapping a nahrávání uživatelských návštěv, existují i pokročilejší nástroje a techniky. V takovém případě už se bavíme o pokročilé kvalitativní analýze, která vyžaduje více času i zdrojů. Na druhou stranu poskytne mnohem cennější data pro následný rozvoj. To pro vás zajistíme díky užitečným nástrojům a našemu analytickému týmu.

Nástroje pro analýzu chování uživatelů:

  • Google Analytics: Nabízí základní metriky UBA, jako je CTR, doba strávená na stránce a míra odchodů.
  • Smartlook: Poskytuje heatmapy, recording uživatelských návštěv a další funkce pro analýzu chování uživatelů.
  • Google Tag Manager: Poskytne prostředí pro měření chování uživatelů na webu.
  • Looker: Reportovací a vizualizační nástroj, který dá vašim datům smysl a poskytne cenné pohledy.

Další aspekty, které je třeba zvážit:

  • Ochrana osobních údajů: Při implementaci UBA je důležité dodržet platné předpisy o ochraně osobních údajů, jako jsou GDPR a consent mode v2.
  • Interpretace dat: Analýza dat UBA není vždy jednoduchá. Je důležité mít v týmu analytika, který dokáže data interpretovat a vyvozovat z nich užitečné poznatky.
  • Akce na základě dat: Pochopení chování uživatelů je pouze prvním krokem. Také je důležité implementovat změny na základě dat, která povedou k optimalizaci webu a růstu konverzí.

Chcete mít svůj byznys mít pod kontrolou, růst a posouvat se na trhu? Pak potřebujete dokonale znát své zákazníky a jejich chování! Náš architektí tým vám s tím rád pomůže a vy pak díky získaným datům budete moct jasně targetovat potenciální zákazníky. Domluvte si s námi konzultaci zdarma, kde vám navrhneme možná řešení. ?

Přejít nahoru