Propojení Google Analytics s CRM či dalšími systémy

Jedním z témat, kterým se chceme v budoucnu zabývat je propojení zákaznických systémů (CRM systémů) s webovými daty a to i ve vztahu k Google Analytics 4.

Kvůli změně digitálního ekosystému (primárně díky cookie lištám) už nikdy nebudou v Analytics veškerá data. V minulosti uživatelé nejčastěji volili právě nástroj Google Analytics, protože se domnívali, že tam najdou vše. Přestože hlavním úkolem nástroje GA nikdy nebylo být hlavním lídrem v oblasti analytických nástrojů, přece se jím stal a právě v tomto ohledu nastane změna.

Dnes je situace taková, že skutečnost (= počet objednávek nebo poptávek), bude vždy v CRM či účetním systému. K těmto kontaktům je potřeba připojit webová data (odkud poptávky přišly, apod.). Tento proces bývá náročnější z pohledu technického nastavení. Do Google Analytics se z webu dostane identifikátor uživatele, který ideálně odpovídá identifikátoru ze CRM systému.

Pokud tedy uživatel má v CRM systému vytvořené identifikační číslo (např. Franta123), tak se k těmto datům dopojí Google Analytics, ve kterých je také ta informace, že se jedná právě o uživatele “Franta123”. Dělá se to tímto způsobem kvůli tomu, že GA ve svých podmínkách použití zakazují posílat osobní údaje, takže není možné zaslat jméno, příjmení, mail apod., ale musí být vygenerované ID. A protože data v GA nejsou kompletní, bude k dispozici pouze poměrná část dat, tzn. pro 1000 nákupů budeme pro 600 z nich vědět, že jsou propojitelné s Google Analytics. 

Způsoby propojení webu s Google Analytics 4

Propojení webu s GA můžeme realizovat dvěma způsoby:

  1. Do webu se podaří dostat ID z konkrétního systému = uživatel je přihlášený nebo se mu vytvoří účet a tedy se do datové vrstvy a CRM systému dostane jeho ID.
  2. Po souhlasu uživatele se zpracováním dat se využuje email, který se zahashuje a je pak použitelný v režimu “pseudoanonymizace”, která ale stále podléhá GDPR. Tzn., že vše je měřeno až po souhlasu uživatele.

Hashovací algoritmus funguje tak, že se ze stejného řetězce (email) dostane vždy stejná věc, když se to provede stejným kódem. Konkrétní email není v GA vidět, ale nese stejnou informaci, která je na email navázaná.

Jak to dělají Digitální architekti?

Způsob propojení závisí na jednotlivých systémech. Většinou vzniká datový sklad, kde se tato data pojí dohromady a z nich jsou vytvářeny samostatné reporty. My provádíme propojení na úrovni Google Cloudu a Kebooly. Keboola si vezme data ze CRM systému a Google Analytics, spojí je a výstup uloží do Big Query, ke kterému má přístup klient. Propojení se dá dělat na úrovni uživatelů (pojíme jednotlivé nákupy uživatelů) a nebo na úrovni nákupů (spojení na uživatelé nedochází). V současnosti je velkou motivací všech digitálních projektů to, aby byl uživatel při procházení webu co nejvíce času přihlášený. Často má tedy klient velkou snahu motivovat uživatele k časnému přihlášení různými strategiemi (slevy, bonusy, doprava zdarma, apod). 

Výhoda je v tom, že v CRM systému je veškerá pravda o nákupech, ale často tam nejsou informace o zdroji návštěv. Pokud tedy k propojení CRM systému a GA4 nedochází, přicházíte o mnoho zásadních informací. Při jejich propojení jsme schopni doplnit celý obrázek o tom, jak se vaši zákazníci chovají. Zároveň jsme schopni si udělat 360° pohled na uživatele, tzn. z jakého zařízení realizoval nákup, z jakých kampaní byl na web odkázán, jak často na web chodí a mnoho dalších informací.

Díky propojení budete moct posunout váš marketing na novou úroveň. Zaujalo vás téma? Pokud ano, napište nám a my si s vámi domluvíme nezávazný online hovor, kde probereme to, jak využít vaše data na maximum.

Přejít nahoru
Scroll to Top