Za rok 2022 se toho událo tolik, že bylo příjemné si to sepsat do výroční zprávy. Rádi bychom tedy i Vám představili základní milníky, které se za tu krátkou dobu 365 dní udály a které změnily chod celé organizace.
Zpráva se skládá z individuálních poznatků všech našich členů, zaměstnanců a kolegů, kteří měli příležitost si rok 2022 v Digitálních architektech prožít. Čeká Vás čtení o výzvách, změnách v oboru, novinkách, vizích, klientech, plánech a mnoho dalšího. Tak s chutí do toho!
Marek Čech
CEO a webová analytika
Jsem moc rád, že mohu napsat úvodní slovo k naší další výroční zprávě. Je za námi turbulentní rok 2022, ve kterém společnost Digitální architekti zaznamenala více než 200% růst v celkovém obratu tržeb z poskytovaných služeb. Kromě finančního růstu jsem rád, že se náš tým rozrůstá o další experty, kteří postupně naplňují naše týmy ve webové a datové analytice. I díky tomu jsme schopni naplňovat vizi naší firmy a nabízet kvalitní a dostupné služby v oblasti datové analytiky a webové analytiky.
Děkuji všem kolegům, partnerům a především klientům, že nám umožňují realizovat práci našich snů.
Po přečtení několika slov z mé perspektivy jako ředitele se můžete v této výroční zprávě za rok 2022 začíst i do názoru ostatních kolegů a udělat si tak ucelenou představu o tom, co se nám v letošním roce podařilo.
Novinky/změny v pohledu na analytiku
V roce 2022 se velká pozornost analytického trhu věnovala většímu důrazu na právně správné zpracování osobních údajů zákazníků a vyhodnocení jejich souhlasů s ohledem na marketingové a analytické měření. V platnost totiž vešla novela zákona o elektronických komunikací, která narovnala některé právní nejasnosti kolem cílení reklam a zpracování osobní údajů na webech. My jsme s naším týmem profíků drželi s celou problematikou krok a stali se certifikovaným partnerem společnosti Cookiebot by Usercentrics, jejichž řešení u našich klientů nasazujeme.
Jakmile se trh rozkoukal ze šílenství kolem Cookie lišt, anonymního měření či poměru souhlasných i nesouhlasných dat, začalo ho sužovat další trýznivá věc: společnost Google finálně potvrdila, že v roce 2023 ukončí podporu nástroj Universal Analytics, který je považován za nejrozšířenější nástroj pro měření návštěvnosti webů.
Celý trh včetně nás, v čele s marketingovými specialisty a manažery, si za těch 15 let, co tu s námi Universal Analytics byly, zvykl řídit podle nich celý marketing své firmy a tvářit se, že Universal Analytics mají vždy pravdu a mají 100% dat. My jsme již historicky díky detailním technickým auditům, které u klientů děláme věděli, že tomu tak není, ale trh toto zjištění teprve čekalo.
Horlivě se tak začala implementovat nastupující verze GA4, která si ještě v roce 2023 stále hledá místo na trhu. Já sám vlastně celou situaci chápu, markeťáci jsou nespokojení protože nemají nástroj, který byly zvyklý používat, nástroj funguje úplně jinak a se zaškolení všech ve firmě mají zase těžkou hlavu analytici. Když si vezmete, že celá situace je ještě umocněna nutností nasazovat cookie lišty, je toho na jednoho eshopaře docela dost. Bohužel situace je taková a pokud chceme zůstat věrni nástrojům od společnosti Google musíme se všichni adaptovat. My s touto adaptací pomáháme našim klientům již od začátku roku 2022 a máme za sebou více než 40 implementací.
Novinky/změny v implementacích webové analytiky
Když přeskočím implementační projekty, které souvisejí s přechodem na GA4, začali jsme se hodně věnovat SGTM a správné implementaci souhlasové politiky. U souhlasové politiky jsme důkladně nastudovali jednotlivé roviny – právní, technickou a businessovou a jsme díky tomu schopni nabídnout našim klientům komplexní konzultační služby.
Díky serverové verzi Google Tag Manageru se nám otevřela možnost implementovat relativně snadno serverové techniky měření u našich klientů. V průběhu roku jsme získali potřebné znalosti a certifikace a v závěru roku měli již několik hotových implementací.
Častou motivací pro naše klienty je nasazení serverového měření událostí pro facebook, tzv. Conversion API, případně implementace rozšířených konverzí pro Google Ads. Velkou zkušenost máme i se zpracováním marží v reálném čase, které může dost usnadnit práci lidem spravující kampaně u produktů s rozdílnou maržovostí.
Stále více pak prohlubujeme naši síť partnerských agentur, pro které pravidelně školíme interní týmy konzultantů a vylepšujeme implementace jejich klientů. Velmi dobré vztahy máme s plzeňáky z Digital Depo a Morph.
Novinky v online světě
Díky důrazu na transparentnost a právní stránku měření se začaly dostávat ven témata jako first party data, etická analytika, do not track, do not sell apod. Tato témata dost zavířila celým analytickým a marketingovým ekosystémem a vymetla některé pavučiny a zapomenuté rohy. Nové postupy musely adaptovat jak velké reklamní sítě jako je Google, Facebook či Criteo, tak i zadavatelé reklam, kteří se snaží o doměření jejich výkonnosti. Obecně se všem těmto souvisejícím tématům říká příprava na cookieless budoucnost (tedy na budoucnost marketingových technologií bez cookies). V takovém světě budou hrát prim first party data (která ji upřímně hrála vždycky, jen se o tom tolik nemluvilo) a na nich založené cílení. I aktivity reklamních systémů často ukazují, že telefonní číslo, emailová adresa a reálná adresa se projevuje jako fajn párovací klíče, které nám uživatelé stejně poskytnou, tak proč se trápit s cookies. Pro všechny firmy je pak klíčové adaptovat takové procesy, které jim zpřehlední práci a tok uživatelských a zákaznických dat a otevřou jim možnost kontroly nad těmito daty ve všech fázích procesu. U historických a zbastlených analytických implementací, kdy měřící kódy se leží ve webech a aplikacích neznámo, kde to bohužel není ani technicky možné.
Během roku 2022 se pak začaly projevovat i změny související s akvizicí vizualizační společnosti Looker Googlem, který v důsledku toho rebrandoval své Data Studio na Looker Studio a všichni s napětím očekávají, jak bude pod taktovkou Googlu fungovat i placená enterprise verze.
Hlavní firemní novinky
Největším tématem našeho firemního rozvoje byl v minulém roce rozhodně nábor nových lidí a stabilizace týmu, ve které chceme pokračovat i v roce 2023. V týmu jsme uvítali tři nové tváře, které vyčnívali v zástupech uchazečů.
Jak jsme již zmiňoval upevnili jsme strategickou spolupráci s několika agenturami i freelance specialisty.
Více jsme se otevřeli zahraničí díky našemu zahraničnímu webu archetix.com, kterému věnujeme již dnes stejnou pozornost jako jeho české verzi.
V závěru roku jsme se pak staly členy asociace APEK či jsme přednášeli na konferenci Nástroje v marketingu, abychom se ještě více mohli podílet na kultivaci a rozvoji českého digitálního světa.
Plnění vizí
Za rok 2022 jsem nejvíce pyšný na celý tým, že se dokázal naučit nové technologie a adaptovat nové pracovní postupy, které nikdy předtím nedělal ať už šlo o GA4, Cookiebot či úplně jiný přístup ke konzultaci klientů díky souhlasové politice. Vzdělání u nás vždy bylo na prvním místě, ale především letošní rok se ukázalo, že tento přístup je kritický pro to, aby naše firma udržela krok s dobou.
Dalším velkým mezníkem byl i růst celé firmy a to jak v počtu členů, tak ve většině finančních ukazatelích, které naplnily očekávání nás jako majitelů.
Markův rok 2023
V roce 2023 nás s celou firmou čeká další růst. Počet členů týmu by se měl stabilizovat kolem 10 a s tím by měla vyrůst i výkonnost celého týmu. Chceme zachovat kvalitu našich implementací, ale zároveň objevovat i nové směry a technologie, které můžeme našim zákazníkům nabízet a které pomohou v rozvoji jejich podnikání.
Já osobně bych se rád více věnoval především řízení firmy z role ředitele a jejímu strategickému směřování a pokud to bude v mých silách, dále bych se podílel i na implementaci analytiky pro naše klíčové klienty. Aktuálně jsem nasál především znalosti kolem serverové GTM a cookie politiky a už se těším až je naplno využiji na klíčových projektech.
V poslední době mě pak nejvíce baví pracovat na klientech, jejichž digitální projekty procházejí plánovaným strategickým redesignem.
Michal Pich
CTO, datové analýzy a integrace
Novinky v oboru a naší práci
Jedna z novějších technologií je open source software DBT (Data Build Tool), se kterým jsme si u nás začali hrát už v roce 2021 a pomocí pokus/omyl ho implementovali do našich procesů. On to zas tak nový nástroj není, pouze v roce 2022 jej začalo hodně firem a lidí používat a začalo se o něm velmi mluvit.
Firma DBT v minulém roce sama o sobě hodně vyrostla a nám se podařilo nástroj zakomponovat jako hlavní část a udržet vše stabilní. Současně se hodně diskutuje to, co je ve světě softwarů už vyřešené (kvalita kódů, CI/CD, data lineage). Je to téma posledních dvou let v rámci vývoje softwaru. Začíná to tím, že si to člověk “doma bastlí” sám a postupně si buduje tým, se kterým potřebuje spolupracovat. Právě díky DBT jsou některé praxe vyřešené a díky tomu je toho mnoho zjednodušeno.
Zároveň vznikl neskutečně velký rozmach s AI nástroji, které jsou jednoduché na používání. Celý “hype” okolo umělé inteligence mi obecně není moc sympatický, protože všechny tyto metody jsou známé už od 70 let minulého století. Je samozřejmě skvělé, že se tento obor posouvá, ale je kolem toho zbytečně velký poplach. Hodně se tyto nástroje dostaly mezi lidi, takže i naši klienti jsou otevřeni diskuzi o implementaci podobných nástrojů do svých procesů. Očekávám, že tento trend v následujícím období ještě nabude na síle.
Další technologickou novinkou bylo oficiální ukončení Universal Analytics a tedy zahájení přechodu na Google Analytics 4. Lidé to tedy začali brát vážně a pro nás je to také velice důležité téma, protože GA jsou stále leaderem na trhu z pohledu sběru webových dat. Také je pro nás velice zásadní to, že GA4 mají otevřenou databázi. Tím pádem s veškerými daty, které tam jsou, se dá pracovat díky funkci “Transport”. Tato funkce v GA3 nebyla a musel se tento proces komplikovaně obcházet. Spolu s těmito změnami vzniklo mnoho možností a updatů, které jsme se samozřejmě museli doučit a zavést do našich procesů.
Zároveň z webového světa se ještě stále hodně řešila souhlasová politika, která u nás zjednodušeně řečeno vešla v platnost 1.1.2022. Lidé, kteří tuto změnu nestihli zrealizovat do daného data to doteď ještě dohání a stále se setkáváme se subjekty, kteří to nemají dotáhnuté do konce. Očekávám, že další rok se budou řešit otázky typu: Jak s tím mají lidé pracovat? Jak v tom číst data? Jak tyto informace využít?
Plno nových informací, nástrojů, technologií nebo třeba i procesů čerpáme z meetupů a komunitních akcí. Praha je plná takových akcí a v datovém světě komunita lidí není zase tak široká, o to je ale zajímavá. Co určitě stojí za zmínku jsou pravidelné setkávání Data Mesh. To je akce, na které se často dozvím něco nového nebo zajímavého. Data Mesh je spíše akce menšího typu, kde se sejde pár lidí a prezentuje se maximálně 10-15 minut o novinkách z oboru, příp. zkušeností. Komunitnější eventy typu Measurecamp nebo Happynessatwork si z pohledu novinek zas tak moc neužiju. Tyto akce jsou skvělé v networkingu, hrozně rád vždycky potkám lidi, které jsem už dlouho neviděl. Vědomostně to ale není nic pro mě.
Jsme velmi progresivní firma, rychle se adaptujeme na změny a nebojíme se výzev. Proto máme na příští rok v plánu se posouvat a to jak na našich klientech, tak i v interních záležitostech a to primárně rozšířením našich týmů.
Hlavní novinky z firmy za 2022
Rok 2022 byl velmi extrémní ve věcech co se týkají náboru. Doufám, že se to v roce 2023 trochu uklidní, ale ambice rozšířit týmy stále zůstává. S nedostatkem lidí v oborech datové a webové analytiky se primárně pojí problém absence vzdělávacího systému, který by připravil lidi na práci v těchto odvětvích. Snažíme se aspoň trochu vnést světlo na tyto pozice prostřednictvím workshopů nebo Večerních škol, které plánujeme realizovat na podzim roku 2023. Situaci se vzdělávání komplikuje i množství nástrojů a softwarů, které se v oboru objevují. Ty se však často mohou měnit a proto hledáme všestranně nadané uchazeče.
Hlavní změnou u Digitálních architektů je příchod nových lidí a to Kristý, Toma a Barči. Právě za jejich pomoci jsme byli schopni realizovat některé nové eventy u nás v Plzni. Hlavním eventem byl Google Cloud Meetup, díky kterému jsme, doufám, trochu rozproudili plzeňskou komunitu datařů. Na stejné bázi bychom rádi realizovali další Meetup i v roce 2023.
Poměrně zásadním mezníkem bylo i zřízení pražské kanceláře. Rozhodnutí o rozšíření plzeňské kanceláře o tu pražskou, padlo právě ke konci roku 2022 a hned na začátku nového roku jsme ji mohli otevřít. Já, spolu s pražskými kolegy, tedy využívám této možnosti a navštěvuji několikrát týdně naši kancelář u krásného Vyšehradu.
Michalův rok 2023
Velký úkol na rok 2023 zůstává stále v náboru lidí. S tím souvisí i to, že chceme do konce roku 2023 postavit datový tým. Rádi bychom tedy rozšířili naše týmy a chceme i vybudovat stabilní a fungujíci pražskou kancelář Digitálních architektů. Tento rok bychom chtěli odborně uchopit interní HR a starost o naše lidi. Budeme usilovat o systematičtější růst našich zaměstnanců a tvořit pro ně edukační plány. Koncem roku 2023 se chci také zaměřit na práci s partnery. Chtěl bych tak posílit naše společné vztahy, prohloubit je a pracovat na společných projektech, které budou benefiční pro všechny strany.
Co se týče nástrojů, technologií a partnerů chceme nadále pokračovat ve spolupráci s českým nástrojem pro ETL procesy Keboola. Doufám, že se nám společně více rozjede partnerský program. Dalším cílem, do kterého chceme vložit mnoho focusu, je partnerství s Google Cloud. A určitě máme v plánu nadále využívat nástroj DBT, kde očekávám, že se s Google Cloudem propojí a vznikne tak zajímavá kombinace toolů.
Právě díky spolupráci s Google Cloud Česká republika se chceme více zaměřit na Machine learning a to konkrétně do BigQuery ML. Stále se to bude pohybovat spíše okolo těch “jednodušších” věcech, kde bude využívat konkrétní služby nástroje.
Z vizualizačního hlediska chceme jít více směrem podpory našich zákazníků, jelikož klienti mají stále specifičtější požadavky, které je lepší řešit individuálně na míru. Ze zkušeností v posledních letech nám funguje víc to, kdy zákazníkům poskytneme veškeré připravené podklady a oni už si budou schopni dané reporty stavět tak, jak jim to bude nejvíce vyhovovat.
Velkým tématem je reverse ETL, což je způsob jak dostat spočítaná/zpracovaná data zpět do systémů. Minulý rok jsme je párkrát realizovali a myslím si, že v roce 2023 to bude mnohem četnější.
Téma, které se podle mě bude hodně řešit koncem roku 2023 je jak umožnit našim zákazníkům pracovat s datama tak, aby jejich výstup se někde uložil a aby to neskončilo pouze filtrací.
Martin Štacko
Webová analytika & Smartlook
Celofiremní pohled na rok 2022
Dle mého názoru byl rok 2022 pro firmu velmi úspěšný z různých úhlů pohledů. Velkou zásluhu na tom má zvětšení týmu o nové tváře – Barču, Kristý a Tomáše, upevnění různých interních procesů, které vedly mimo jiné k efektivnější práci mezi námi v rámci firmy a možnosti otevřít druhou kancelář v Praze, což nám přispělo k networkingu, jelikož veliká spousta akcí se koná právě v hlavním městě a nyní je snazší tyto akce navštěvovat.
Efektivitu jsme přenesli i na naše vztahy s klienty, kde jsme zapracovali na spolupráci s těmi dlouhodobými a upevnili si jako Digitální architekti místo na poli webové analytiky, nejen v Česku, ale rozšířili jsme své působení i do zahraničí, na různé menší klienty.
Velká výzva, která nás provázela rokem 2022 byl fakt, že Universal Analytics končí, proto se spoustu věcí točilo okolo toho – učení se s Google Analytics 4, zaučování klientů, vysvětlování rozdílů, že nelze porovnávat Universal Analytics a GA4 jedna ku jedné… rozvoj nástrojů spojené s přechodem, implementací atd.
Co plánuji na rok 2023
Jako nový vedoucí týmu mám před sebou jasnou vizi a cíle, kterých chci dosáhnout. Mým hlavním záměrem je zlepšit efektivitu a výkonnost našeho týmu. Chci vytvořit prostředí, ve kterém se každý člen týmu bude cítit podporován a motivován k dosažení nejlepších výsledků.
Jedním z mých prioritních cílů je poskytnout příležitosti pro osobní a profesní růst členů celého týmu. Chci podporovat jejich rozvoj, poskytovat jim zpětnou vazbu a sám získat zkušenosti s efektivním vedením lidí. Věřím, že přidělování odpovídajících zodpovědností, úkolů a komunikace jsou klíčové pro rozvoj našeho týmu.
V komunikaci s lidmi zůstaneme – další věcí, kterou bych chtěl zlepšit je celkové vedení klientů, ať už současných, tak nových. Zefektivnit komunikaci s klientem, předávání projektů, úkolů interně… Tak abychom byli spokojeni my i klient.
Co se týká webové analytiky, rád bych získal znalosti o GA4 na takové úrovni jako jsem měl s GA3. Fungování, nástroje, tipy, triky či možnost automatické kontroly implementací…
Tomáš Ondříšek
Webová analytika
Celofiremní pohled na rok 2022
Rok 2022 byl z mého pohledu velmi úspěšný, a to jak z pohledu čistě firemního, tak z pohledu nových příležitostí na trhu a nových klientů.
V rámci firmy došlo ke sjednocení a tvorbě dlouhodobých i krátkodobých vizí společnosti, u nichž se všichni snažíme, aby byly splněny.
Týká se to především neustálého rozšiřování našich týmů, na čemž má lví podíl Kristý, následně pak expanze na zahraniční trhy, které má zase na starosti Mára a v neposlední řadě neustálé vzdělávání a sledování trendů, kterým se zabývají všichni ve firmě. Významným počinem v rámci firmy bylo rovněž přijetí nové office manažerky Barči, která se o nás stará jako o vlastní. ? Osobně nevím, co bychom bez ní dělali.
Na poli akvizic jsme získali pro nás významnou zakázku ze zahraničí. Jedná se o německý start-up, se kterým spolupracujeme již od července minulého roku. Jedná se přitom o zadání nové datové vrstvy, nastavení měření do nástroje Google Analytics 4 a počátek server-side měření.
Následovaly další významné spolupráce, ať již na tuzemském nebo zahraničním trhu. Jedním z důvodu je rovněž skutečnost končících Universal Analytics a potřeba eshopů a start-upů získávat data i nadále. I z tohoto důvodu se potenciální klienti stále častěji obracejí na naší firmu, abychom za ně vyřešili celý přechod na nové Google Analytics 4.
A konečně oblast nových příležitostí! V rámci loňského roku byl zpracován a posléze přijat pilotní program nového produktu s názvem: “Optimalizace konverzí – aneb, jak řešit propad prodejů a leadů”. Jedná se o model, kdy využíváme data, která již pro klienty získáváme a za přispění dalších nástrojů a analýz z nich vytváříme nové výstupy, které pomáhají dosahovat vyšších prodejů a leadů.
Další novinkou z minulého roku je anonymní měření cookie souhlasů. Jedná se o specializovaný report pro klienta, který přesně spočítá počet zákazníků, kteří přijali všechny souhlasy, odmítli všechny souhlasy či souhlasili pouze částečně. Na tomto základě je možné zjistit o kolik dat v GA4 reálně přicházíme a můžeme se více zaměřit na optimalizaci samotné cookie lišty.
Co plánuji na rok 2023
V rámci letošního roku bude největší výzvou zprovoznění a stabilizace nového produktu: “Optimalizace konverzí”, která aktuálně běží v pilotním programu. Chtěl bych, aby tento produkt uměl zasáhnout co největší pole klientů a jejich potřeb v oblasti propadu prodejů a leadů. Vypracovali jsme několik cenových variant, ze kterých si vyberou jak menší a méně nároční klienti, tak i ti největší a nejnáročnější. Cílem je poskytnout klientům kompletní report, který jasně ukáže na úzká místa na webu a nabídne řešení spolu s odhadovaným přínosem pro jejich byznys.
Během letošního roku bych se chtěl konečně více ponořit do tématu server-side měření, které mi zatím poněkud uniká, ale vidím v něm velký potenciál. V tomto ohledu mám rozdělané vzdělávání a následně se budu server-side věnovat v praxi u některých z našich klientů.
Následně chci pokračovat v ladění šablony reportů pro anonymní měření cookieless zmíněných výše. Je potřeba synchronizovat nastavení samotného měření i reportu v Looker studiu tak, aby zjednodušeně řečeno stačilo pouze změnit zdroj a report fungoval.
V neposlední řadě potřebuji rozvíjet své znalosti a schopnosti v jazyce Javascript, který se pro mě stal nepostradatelným pomocníkem při nastavování tagů, triggerů a variables v Google Tag Manageru. Následně bych chtěl pokračovat do Apps Scriptu a zkusit si vytvořit vlastní pluginy, případně firemní půjčovnu knih.
V oblasti vzdělávání to stále není vše. V oboru webové analytiky je stále co se učit. V současné době mám tak rozděláno několik kurzů, které dělám v mezi-čase. Největším kurzem je nyní tzv. mini-degree od CXL s názvem: “Technical marketing”, jež se zaobírá technickou stránkou nastavení a implementace měření, včetně základů dalších programovacích jazyků.
A teď trochu zábavnější věci. V roce 2023 nás čekají skvělé události. S několika kolegy se účastníme MeasureCampu, který bude v Mnichově. Jedná se o velkou konferenci webových a datových analytiků, kde se program tvoří až na místě. Bude z toho částečně i teambuilding, kdy budeme v Mnichově přespávat a dozajista také objevovat i některá místa ve městě.
Další akce, která nás čeká a kde potkáme spoustu super lidí je Data Date, též známé jako “Datařské rande”. Akce je celodenní a probíhá v Praze. Součástí jsou přednášky, networking, grilování a další zábavné aktivity.
Poslední významná událost, která mě čeká a která doufám, že klapne, je cesta do Vietnamu. To bude velká zkušenost, protože část měsíce budu stále v pracovním nasazení a budu defacto odevzdávat práci zpětně, tedy v době, kdy budou kolegové vstávat. Věřím, že vše vyjde jak má a že s kolegy správně sladíme časy meetingů, protože zbytek měsíce chci vše vypnout a užít si volna a krás Vietnamu.
Bára Soukupová
Datová analytika a AI
Posun v Digitálních architektech
Během uplynulého roku jsem na sobě zaznamenala významný osobní a profesní růst, který mi umožnil významný posun v datové analytice. Zaměřila jsem se hlavně na technické znalosti a schopnost řešit problémy. Díky neustálému vzdělávání a možnostem školení jsem zlepšila své technické dovednosti v oblasti analýzy dat, nástrojů webové analýzy a programovacích jazyků.
Tento růst mi umožnil efektivněji řešit složité datové soubory a získávat smysluplné poznatky. Také jsem si aktivně vyhledávala náročné projekty a příležitosti k řešení problémů, které zdokonalily mé kritické myšlení a analytické schopnosti. Naučila jsem se přistupovat k problémům z více úhlů pohledu, zkoumat alternativní řešení a přijímat rozhodnutí založená na datech s cílem optimalizovat výsledky.
Celkově mi můj osobní i profesní růst v uplynulém roce umožnil stát se sebevědomějším a schopnějším datovým analytikem, který pozitivně přispívá k úspěchu našeho týmu i celé firmy.
Rok 2023 u Báry
Ráda bych se podělila o důležité rozhodnutí, které jsem učinila pro svůj osobní a profesní rozvoj. Rozhodla jsem se, že budu v Irsku studovat Data Science, a proto se moje kariérní cesta bude ubírat novým směrem.
Přestože mé rozhodnutí pokračovat ve vysokoškolském studiu, znamená odchod z mé současné pozice, jsem vděčná za příležitosti a růst, které jsem zde zažila. Upřímně si vážím podpory a vedení, které se mi během mého působení dostalo od kolegů a nadřízených.
Kristýna Bulíková
HR & marketing
Celofiremní pohled na rok 2022
Rok 2022 byl pro mě osobně plný změn, pokroků a výzev. Nejen že jsem se stala součástí týmu Digitálních architektů, ale také jsem dokončila své studium na Západočeské univerzitě v Plzni a zakončila tak svou studijní éru. Hned první výzva, která mě čekala, bylo zhostit se hned několik pozic u nás ve firmě – office management, marketing a HR.
Souhra těchto pozic pro mě byla velice přínosná, naučila jsem se mnoho skvělých dovedností, jak funguje kancelář, jak zajistit, aby byli lidi kolem mě spokojení, jak se postarat o to, aby byla firma vidět na sociálních sítí nebo třeba jak vybrat vhodného člověka do týmu a mnoho dalšího. Ke konci roku jsem ale byla velice vděčná za Barušku P., která po mě převzala office management a mnoho úkolů se mohlo rozložit mezi nás dvě ?.
Máme za sebou několik skvělých teambuildingů, které, věřím, prospěly právě tam, kde měly. Realizovali jsme náš první Pilsen Google Cloud Meetup, který má za účel rozšířit povědomí o funkcích Google Cloud i tady u nás na západu, v naší krásné Plzni. Marketingová Plzeň, akce, kterou pomáháme uskutečňovat, je v plném nasazení a rádi sledujeme nadšené publikum, které přišlo nasát informace, zkušenosti či znalosti z našich oborů.
Co považuji za asi největší úspěch roku 2022 jsou úspěšné nábory do našich řad datových a webových analytiků. Snažím se na HR dívat velice nezaujatě, ale vždy mě velice motivuje, když se nábor povede. Zároveň mě velice těší každý nový lead, který do firmy připadne a kterého se hned zhostíme.
Co plánuji na rok 2023
Na rok 2023 máme jasnou vizi a cíle, na které je potřeba se plně zasoustředit. Mě se to konkrétně týká v oblasti náboru nových kolegů do našich řad plus optimalizace kampaní, viditelnosti na sociálních sítí a hledání dalších metod, jak zapůsobit na naše okolí. Co se týče vzdělání, ráda bych se primárně zaměřila na digitální marketing, kde cítím, že mám stále málo vědomostí a jistoty a i proto mám v plánu se účastnit mé první “profesionální” konference PPC restart, na kterou se opravdu těším.
Plánujeme také skvělé teambuildingy, další konference, eventy jako Pilsen Google Cloud Meetup Vo. 2, Marketingové Plzně, semináře pro studenty ZČU FAV, večerní školy a další akce, kterým jsme plně otevřeni.
Barbora Pospíšilová
Finance & office management
Celofiremní pohled na rok 2022
Do Digitálních architektů jsem nastoupila v září 2022, kdy jsem naplnila pozici Office managera. Zároveň jsem těsně po nástupu odjela se školním projektem do Kirgistánu, takže ještě o tento čas se odložil můj “nástup”.
Jak už to tedy může vyznít z prvního odstavce – můj rok 2022 se točil hlavně okolo práce a školy. Můj příběh u Digitálních architektů začal přibráním pozice office managementu, studijním pobytem v Kirgistánu, následovalo to ujmutí se naplno financí a odstartování práce na diplomové práci.
Za tak krátkou časovou dobu se toho tedy změnilo mnoho a všechny tyto výzvy mě obdarovaly nespočtem zkušeností a dovedností, které jsem si nikdy ani nepředstavila, že budu ovládat.
Následně na tyto události, jsem ukončila jednu z mých tří prací – práci ve svatebním saloně – a na konci roku jsem plně převzala odpovědnost za zpracování dokladů a smluv u Digitální architektů. Že budu někdy spravovat příjmy a výdaje firmy jsem si opravdu nikdy nemyslela a bylo super se do něčeho ponořit takhle od základů. Kirgistan byla zkouška mé psychické i fyzické stránky (koňské maso a mlíko už jíst nebudu) a začátek roku 2023 jsem zahájila úspěšným ukončením předposledního semestru na univerzitě.
Největší posun firmy vidím ale na našich klientech. S našimi stálými a dlouhodobými zákazníky se ještě víc prohloubila spolupráce a objevilo se plno nových a zajímavých společností, které se s námi spojily a chtějí s námi kooperovat na různých a zajímavých projektech. Je super vidět to, jak k sobě firma láká nové organizace, ale zároveň dokáže udržet krok s dlouhodobými klienty.
Co plánuji na rok 2023
Můj hlavní cíl pro rok 2023 je ukončit úspěšně mé magisterské studium a obhájit si titul magistra. To znamená, že první půl rok budu trávit buď psaním diplomové práce, nebo učením se na státnice a vše zakončím obhajobou závěrečné práce. Státní závěrečné zkoušky jsou pro mě v současnosti největší výzvou a nejvyšší prioritou. Poté bych si ráda odpočinula, mám naplánováno mnoho výletů buď s mými rodiči, kamarády nebo přítelem. Odpočinek vystřídá práce a následně stěhování, takže dovolená nebude věčná a na místo ní přijde zase trocha toho chaosu.
Má práce není úplně různorodá. Bývá trochu monotónní – fakturace, komunikace s účetní, účetnictví jako takové, veškerý office management a zase fakturace. Co mě ale velmi baví je organizování teambuildingů a eventů. Vždycky se vyřádím na plánování společných aktivitách. Je super být kreativní a vymýšlet pro nás něco zábavného a vtipného, abychom se mohli poznat zase o trochu více a lépe. Líbí se mi, jak je moje náplň práce skvěle vybalancovaná. Kombinace zpracování smluv a dokladů a office managementu je ideální, protože když už mám dost té monotónnosti, můžu přejít do té kreativní části práce.