Analýza server logů aneb jak získat cenné informace o vašem webu.

Nejčastějším nástrojem pro marketingovou a webovou analýzu je dnes bezpochyby Google Analytics. Tento nástroj ale zdaleka není jediným, který k analýze vaší webové stránky můžete použít. Rozšířením může být například srovnávací analýza server logů. Server log je protokol zaznamenávající reálný provoz na vašem webu, zatímco výstupem z Google Analytics jsou spíše trendy chování vašich návštěvníků. Jsou však výsledná data […]

Číst více
MeasureCamp 2020 aneb zápaďáci v Brně.

Vzdělání je v našem odvětví velmi důležitou součástí, protože se stále objevují nové nástroje a vše se rychle posouvá. My – Digitální architekti se snažíme využívat všech možností, které se nám naskytnou. Vzhledem k momentální situaci ve světě se většina akcí odehrávala online, proto když se objevila akce MeasureCamp Brno, tak jsme se museli vyrazit! Proč jsme se tolik těšili, mimo to, že jsme měli možnost sejít […]

Číst více
Rychlost webu a proč na ní záleží

Pravidelně se setkáváme s “mám pomalý web” nebo “potřebujeme nový web tenhle už je pomalý” I když se nepochybně v dnešní době vše zrychluje a to ne jen weby, musíme si uvědomit co vlastně řešíme. V této problematice existuje několik důvodů: Chci řešit rychlost webu z důvodu uživatelského zážitku. Zde zapadá to, že vám někdo řekne (většinou šéf nebo soused), že se mu web […]

Číst více
Rychlost webu – metriky a hodnoty

Často používané metriky a jejich doporučené hodnoty. First Paint (FP) First paint ukazuje čas, kdy prohlížeč vykreslil první barvu na obrazovku. Do této barvy se nepočítá defaultní barva pozadí, ale zahrnuje nedefaultní barvu pozadí. Pro pochopení můžeme first paint považovat jako čas kdy problížeč vykreslil první pixel na obrazovku. First Contentful Paint (FCP) First contentful paint ukazuje čas, kdy prohlížeč […]

Číst více
Rok 2019 v číslech

Marketing je velmi rychle se vyvíjející oblast, proto je potřeba průběžně analyzovat nasbíraná data a přizpůsobovat se aktuálním trendům. Jaká témata byla světově vyhledávaná v minulém roce a co uživatele zajímá? To vše se můžete dočíst v našem článku, kde jsme vybrali nejzajímavější data z výroční zprávy od Googlu.Vzhledem k dnešní uspěchané době se zvyšuje počet uživatelů, kteří navštěvují internetové stránky z mobilních zařízení, dle dat z minulého […]

Číst více
Digitální architekti fungují na Cloudu

Dle našeho názoru již nedává v dnešní době smysl vlastnit fyzické servery a zároveň se to neztotožňuje s hodnotami naší firmy. Jaké důvody nás vedou k tomuto názoru? Energetická efektivita lokálních serverů nebude taková na jakou mohou dosáhnout velcí hráči. Škálovatelnost vlastního hardwaru je velice náročná. Fyzické servery vyžadují fyzickou přítomnost a neumožňují svobodně pracovat odkudkoliv. Pokud se nesnažíte stát konkurencí pro největší firmy […]

Číst více
Marketing a analytika v době krize + manažerský přehled ke kontrole

Aktualizováno: 19.3.2020 18:52 Díky Petrovi Krauzovi za cenné připomínky a doplnění některých sekcí. Tým Digitálních architektů se v této době snaží maximálně pomoci klientům menším i větším firmám, kterým současná situace ohledně COVID-19 výrazně zkomplikovala plány, práci i finanční příjmy. Pojďme se podívat co je možné dělat. Nevíte co se zaměstnanci? Nevyužívali jste online formu prodeje? Máte plno interních věcí, na které nezbyl čas? Manažerský […]

Číst více
Nejsme žádná “nekulturní hovada”

V posledních dnech je oblast kultury velmi žhavým tématem a to především tlačenka na pozici ministra kultury. I my jsme se v letošním roce rozhodli angažovat v této nezbytné součásti lidského bytí. Nenechte se ovšem zmýlit, naší angažovaností nebyla snaha o vysoké posty na ministerstvu, my jsme se věnovali jen tomu, co nám jde nejlépe, tedy webové analytice a chování uživatelů v digitálním prostředí.

Číst více
Jaký byl MeasureCamp Bratislava 2019?

Vzhledem k naší profilaci směrem analytického studia jsou pro nás konference jako MeasureCamp či Data Restart povinností a proto děláme i v našem vytíženém programu maximum proto, abychom na nich mohli být. Přečtěte si, co nás zaujalo a jak celý MeasureCamp probíhal.

Číst více
Proč můj projekt potřebuje digitálního analytika?
Proč můj projekt potřebuje digitálního analytika?

Marketingová porada kreativního týmu bez dat je jen argumentační cvičení a přebíjení tvrzení tvrzením. Názor má totiž každý. Dokud tým neuvidí smysluplná data, nebude cíleně experimentovat a měřit výsledky je vše zbytečné. Má váš web cíle? Mají svou hodnotu? Máte své měřící nástroje pod kontrolou a víte, co je v nich nastaveno? Znáte svá KPIs? Označujete správně odkazy? A co vizualizace […]

Číst více